מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
קלים KTM
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
לרט
1 על 1
לרט
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
סטפן
תמוז
שוברט
HJC
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
אייפקס
ברקום שמאל
מתלה לקסדה

בנלי TRK502X במבחן דרכים

בנלי TRK502X במבחן דרכים

אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אופנוע אדוונצ'ר פול סייז ב-48,000 ש"ח. יציב מאוד, כבד ומרגיש ממש כמו 'הדבר האמיתי'

 

"בנלי העתיקו את ה-GS והמולטיסטרדה!" – זעקו כותרות האתרים כשתמונות ראשונות של ה-TRK החלו לדלוף לרשת. וזאת התגלתה כמחמאה, מדובר באופנוע אדוונצ'ר בגודל אמיתי, שגם נראה ממש מרשים. היצרנית האיטלקית מציעה קשת דגמים רחבה, עכשיו מחזקת החברה את סגמנט האדוונצ'ר ומוסיפה דגם בעל אוריינטציית שטח ואבזור נוסף, אותו נבחן כאן בכתבה.

על הראשון, ה-502 הרגיל בעל החישוקים היצוקים, כבר רכבנו בעבר וסיימנו בטעם טוב יש לומר – ניתן בהחלט לומר כי מדובר בחבילה טובה עם תג מחיר אטרקטיבי במיוחד. שני הדגמים זהים למעשה כמעט לחלוטין, אך ה-X בעל חישוקי שפיצים, גלגל 19 אינץ' קדמי, ומיגון גחון אמור לקרוץ גם לאלו המעדיפים את האדוונצ'ר שלהם מתובל במנת אבק וזיעה.

המנוע, השלדה, העיצוב, האבזור, גודל מיכל הדלק ואפילו המשקל – זהים בשתי גרסאות ה-TRK. ההבדלים באים לידי ביטוי במידות הגלגלים – 19 קדמי ב-X, כאמור, אל מול 17 בדגם הרגיל, בגובה המושב – 840 מ"מ ב-X מול 800 מ"מ בדגם הרגיל, באורך – 2,200 מ"מ ב-X מול 2,170 מ"מ בדגם הרגיל ובמרווח הגחון – 220 מ"מ ב-X מול 190 מ"מ בדגם הרגיל. בנוסף מקבל דגם ה-X אגזוז גבוה לשיפור יכולות השטח, מגן גחון וגם ג'ק מרכזי.

ה-TRK502X הרגיש לנו כבד, בעיקר עקב הקושי באיזון האופנוע למצב ישר כאשר הוא נח על רגלית הצד – במיוחד בשיפועים בשטח, זו משימה לא קלה. זה לא האופנוע הראשון שתקחו לסידורים בעיר בשעות העומס.

בשטח, ה-502X נמצא בצד הרך יותר של סקאלת היכולות. עם בולמים רכים יחסית וכוח מנוע מוגבל, יהיה לו קשה יותר להתמודד עם אתגרים קשוחים. אם תרצו לדחוף את ה-502X אל המגבלות ומעבר, תצטרכו לפחות להחליף לצמיגי דו"ש קרביים. ה-502X מגיע מצויד במגיני מנוע, ידיים, גחון, שקע USB, ג'ק אמצע ובסבל מקורי. את ה-ABS ניתן לנתק ואת כיסוי הגומי שעל הרגליות אפשר וכדאי לפרק. למרות היותו אדוונצ'ר פחות נוח לעמוד עליו משציפינו.

מערך המתלים של ה-502X כולל מזלג הפוך בקוטר 50 מ"מ עם מהלך מתלה של 135 מ"מ מקדימה, מאחורה מונושוק עם מהלך של 145 מ"מ ואפשרות לכיוון שיכוך כיווץ, החזרה ועומס קפיץ. אין מה לצפות כאן לאיזו פסקה שמהללת את ביצועי המתלים בשטח – הם מתפקדים טוב, גם כאשר לוחצים את ה-X מעט יותר, ומספקים ביצועים סבירים שעומדים בקנה אחד עם ייעודו ויכולותיו של האופנוע.

המנוע זהה לזה של הגרסה הרגילה, דעתנו עליו לא השתנתה, ההספק אמנם מועט אבל המומנט רב, מאפשר לאופנוע להאיץ בקלות בכל הילוך, לשייט בנוחות ונעימות באזור 120 ואפילו משאיר ספייר לעקיפה. הצליל מזכיר לנו, כמו מראה האופנוע, את ספינת הדגל של המותג הבווארי, מעין נהמה עמוקה וגרונית.

תנוחת הרכיבה ממקמת את הרוכב גבוה מאוד ובתוך האופנוע, הכידון והמראות עוברים בקלות את מראות הרכבים והמושב מרופד בנדיבות ומספק תמיכה גם לאורך זמן, הכידון הרחב מייצר היגוי זריז במהירות נמוכה והאופנוע מרגיש נטוע בפניות מבלי להתנדנד יותר מדי, זאת כמובן בתנאי שלא לוחצים את האופנוע מעבר לייעודו, יכולת ספיגת המהמורות מפתיעה לטובה ומשופרת לעומת זאת של הדגם הרגיל, מיגון הרוח אולי נראה מרשים אך מתפקד פחות טוב. צריכת הדלק עומדת על כ-20 קמ"ל, תלוי באופי הרכיבה. הבלם הקדמי עוצמתי דיו ועם זאת חסר נשיכה ראשונית, האחורי עושה עבודה טובה אך חסר רגש. מערכת ה-ABS טובה וניתנת לניתוק ע"י לחיצה ארוכה על כפתור בולט בבסיס המראה השמאלית. שאר המפסקים שעל הכידון פשוטים למראה וממוקמים נכון.

מה עוד אנחנו יכולים לספר לכם על ה-TRK502X? שהוא מרשים ויזואלית ובעל נוכחות שאין למתחריו. איכות החומרים לא מהגבוהות ביותר אך במחיר האופנוע זאת התעסקות קטנונית, לוח השעונים מפורט אבל מיושן, לא קל לשים אותו על הג'ק האמצעי ולמען האמת רוב ההתנהלות איתו הזכירה לנו את האדוונצ'ר הפופולרי בעולם, לחיוב ולפחות חיוב.

לסיכום, נאמר שהיה לנו נחמד לצאת לסיבוב משולב שטח+כביש באוכפו של הבנלי TRK502X. הוא נוח, יציב, ומספק יכולות סבירות למדי בשטח. אולי לא נראה עדרי בנלים חורשים את שבילי מדבר יהודה או את הדיונות של פלמחים, אבל אנחנו בהחלט יכולים לדמיין את ה-X נח לו בשלווה ליד זוג מאושר שמתפנן לו על מחצלת, במעמקי היערות של אזור בן שמן.

גולת הכותרת של האופנוע הזה היא ללא ספק המחיר – 48,000 שקלים ויש לכם אופנוע אדוונצ'ר אמיתי, עם יכולות טובות, בשבילים ובכביש וגם מאובזר. הוא אולי מרגיש כבד ולא הכי מהיר, אבל הוא בנוי טוב ומרגיש איכותי, הוא נוח מאד לרכיבות ארוכות, יש לו נוכחות והוא נראה לא רע בכלל. מישהו עשה שיעורי בית כמו שצריך. במחיר כזה, אין הרבה אדוונצ'רים, גם משומשים, ובטח כאלו המתאימים לדרגת הרישוי A1, שתוכלו לקנות. לא בכדי – אנחנו רואים לא מעט TRK'ים, משתי הגרסאות, על הכבישים.

תעודת זהות

 

Benelli TRK502X

 

מחיר: 47,986 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, מקורר נוזל, הזרקת דלק

 

נפח: 499 סמ"ק

 

הספק: 47.6 כ"ס ב-8,500 סל"ד

 

מומנט: 4.6 קג"מ ב-8,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, הינע סופי שרשרת

 

בלמים: זוג דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ, קליפר ארבע בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 260 מ"מ, קליפר שתי בוכנות. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 150/70-17.

 

גובה מושב: 840 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,525 מ"מ

 

משקל יבש: 213 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 20 ליטר

 

מידות כלליות: אורך 2,200 מ"מ, רוחב 920 מ"מ, גובה 1,480 מ"מ

 

6 תגובות ל בנלי TRK502X במבחן דרכים

  1. הגזימו עם המחיר. אין מצב שיקנו לעומת המתחרים.

  2. לדוד ! רכבתי עליו להגיד שהוא מדהים זאת הגזמה פרועה אלא אם אתה רוכב חדש . כלי נחמד ולא יותר! חסר כוח לרוכבים ותיקים וגם פחות ותיקים . לזכותו יאמר שעקומת מומנט שטוחה ביותר עוזרת להמתיק את גלולת חוסר הכח והמומנט הרזה עקב יכולתו להאיץ בהילוכים גבוהים ממהירויות נמוכות מאוד, בלמים עוצרים בסדר אך חסרי רגש לחלוטין ובכתבה נכתב שההיגוי זריז, לטעמי הוא היה כבד מאוד האופנוע אכן יציב אך אינו אוהב הפלקות והאיכות לא מדהימה אך בהחלט לא רעה . סך הכל כפי שרשמתי כלי נחמד עם אופי וצליל מגניב שמזכיר gs1200 שיקסום לרבים .בקשר למחיר זול יחסית לישראל מסיבות ברורות, אך במחיר הזה ישנן חלופות טובות יותר, אם כי לא אדוונצריות ובפוזה הזאת.

  3. מר יובל היקר קראתי את מכתבך וממש דמעות בעיניי… של צחוק אתה כותב כלי מדהים זו הגזמה נחמד לא יותר
    בכלי אחד קבלתי דוקאטי ובמוו אתה מהסוג שצריך מסוק אפאצ'י ואולי תהיה מרוצה אתה צריך טנרה660. סליחה נעלבת בטח אופס..

  4. מר דודי היקר ! כולי נרגש שדמעות בעיניך. לאל הפיתרונים מה רצית לומר בתגובתך ההזויה? ! אף פעם לא הבנתי מדוע ישראלים הם תמיד צינים על סף גסות רוח וכמעט כל תגובה שלהם היא סף מריבה?! מה רצית לומר על הטנרה, גם לא ברור ויותר מזה לא ברור מדוע בכלל אני צריך להעלב? מה אני צריך או לא ?בבקשה נא השאר לי !נראה לי שמי שנפגע בשם הכלי זה דווקא אתה, אז הנה בשבילך ,כלי מדהים ואין כבילתו .יום טוב לך

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל