fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן

Mobike – הגיע הזמן לשתף

Mobike – הגיע הזמן לשתף

כתב: ראסטי ג'יימס צילום: יעל אמיר

אמ;לק – רכיבה בתעריפי חניה בפנגו, הרבה יותר בריא והרבה יותר מגניב.

מהפכות קורות בעולם כשיש אפשרות וכשיש צורך. בתחום הסעת ההמונים, זה לא סוד, ישראל נמצאת במקום מאוד לא נוח – מצד אחד, הכרך הסואן מלא וגדוש ומצד שני, תח"צ יעילה – אין פה באמת.
מה כן יש פה? ארץ מישורית בעיקרה והמון ימי שמש יפים וטובים לרכיבת אופניים. מכירים את הביטוי 'מליון סינים לא טועים'? – אז הוא מתאים פה בדיוק; CAR2GO, המיזם החברתי מבית 'שגריר', בשיתוף ענק האופניים השיתופיים הסיני – mobike, מציגים לנו את הקונספט העתידי (והבריא) שלהם לתנועה חופשית ברחבי הגוש האורבני השוקק.

מה זה?

דמיינו, אם תואילו, עולם ירוק – בריא ונקי – עם תחבורת המונים שיתופית, קלה לשימוש וזולה (פחות ממחצית מחירו של כרטיס נסיעה באוטובוס). פתרון דו גלגלי (מהסוג עם הפדאלים, בלי מנוע חשמלי, יא עצלנים!) אינו ישים לכל אדם באשר הוא – אבל יתאים לרבים, ובתנאי שימוש מסויימים (קרבה פיזית, מחסור בחניה, הוצאות דלק ועוד) יהיה העדיף מכל חלופות התחבורה האחרות – הן ציבוריות והן פרטיות.
הרעיון פשוט – אופניים בסיסיים, עם שבב GPS ואפליקציה לפון; מפעילים אותה בקרבה למנעול שבאחורי האופניים והוא נפתח. אתם מזוהים במערכת! צאו ורכבו אל מחוז חפצכם (כ-3 ₪ ל-30 דקות), בהגיעכם – נועלים בקליק (האפליקציה מסיימת את ההשכרה; נא לחנות בהתחשבות בצרכי הזולת). זהו, האופניים מוכנים ומזומנים למשתמש הבא. פשוט-פשוט.
האופניים עצמם – סינגל ספיד מעוצבים, עם גוף אלומיניום ורצועת הינע (בבית סגור), צמיגי גומי יצוקים – אין פאנצ'רים ולא יהיו, כידון יצוק עם סלסלה קדמית מובנית, כל הכבלים והחיווט פנימיים ונסתרים. זוג בלמי דיסק מכאניים, אחד לכל גלגל, משלימים את המפרט. המשקל הוא 20 ק"ג; לא קליל אך סביר בהחלט.
בכוכבית נציין שיש לחברה דגמים נוספים, בעלי כמה הילוכים, הנמצאים בהליך תקינה בארץ, וצפויים להשתלב בליין החברה בעתיד.



בדרכים

כמו כל פשרה, גם המובייק הקטנים לא יהוו תחרות לקבוצות הטור-דה-פרנס, הם גם לא יהיו הבחירה הראשונה שלנו לטריאתלון העירוני – בואך הפארק והנמל. אבל הם מראש לא מכוונים (וגם לא מתיימרים) לאתגרים שכאלה. למטרה שלהם – תחבורה עירונית קלה וזמינה – הם מתאימים נהדר; מספיק קל לדווש איתם, הם מגיעים די בקלות למהירות רכיבה סבירה, ויתאימו במימדים לרוב האוכלוסיה (שמתחת ל-1.80 מ').
לגבי גניבות – בכל זאת, לקשור רק לעצמם… בישראל, לבנט, לבנטינים – הרעיון הוא שהאופניים זולים מספיק (ומנוטרים ע"י GPS, בואו נזכור) שלא יהיה שווה לקחת אותם… אוטופי, אולי. באיטליה (הקרובה אלינו במנטליות ה'חמה' שלה) זה עובד יפה, כך גם בשווקים בינ"ל אחרים.

על כל פנים, פיילוט ראשוני – ללא תשלום – יחל תוך כחודשיים ברשויות: רחובות, ראשון לציון, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קדימה-צורן, אזור ים המלח והמועצה האזורית עמק הירדן. ובהמשך צפויות להיכנס רשויות נוספות כירושלים ואשדוד. בנוסף לשיתופי הפעולה הקבועים עם הרשויות, יוצבו האופנים "במקומות חמים" – בהתאם לביקוש נקודתי – פסטיבלים, הופעות, אירועים תרבותיים גדולים, פיקים בתקופת תיירות וכו'..

אנחנו מברכים על המיזם ומבטיחים לדווש גם בעצמנו, מדי פעם, בלי נדר.

.

5 תגובות ל Mobike – הגיע הזמן לשתף

  1. חחח…הייתי לפני שבועיים באוניברסיטת בר אילן.
    הם הציבו אופניים לשימוש חופשי, עם תחנות חניה מוסדרת, בלי מנעול(כי הקמפוס זה אזור סגור בגדר ומאובטח).
    זה פרויקט 100% חינמי לכל באי הקמפוס, וזה עובד פצצה!!! מדליק, והכי חשוב חינם!!!

    לא הייתי אומר שתל-אופן הצליח. מה חדש הפעם, שאין היצמדות לתחנות עגינה? זה העניין? גם לא נראה להיט, כי האופניים האלה כבדות, ובלי הילוכים זה מעפן. גם "במישור", כאשר יש עליה מדיזינגוף לכיוון הבימה, זאת עליה!

    אם יש דבר מעצבן באופניים הפרטיים זה נושא ירידת האוויר, כי ייתר המערכות אמינות ולא מפתיעות. אפשר לפרק ונטיל ולהזרים לפנימית ספוג מוקצף? זה יעבוד?
    אתם יכולים להעלות לנו הסברים לפתרונות דומים? תודה

    • שלום יוסי, 'צמיגים מגומי יצוק' זה אומר שאין פנימית ולא בורח האויר = הכל מלא בגומי.
      סינגל ספיד בהחלט מצריך יותר עבודה, אתה צודק. – בעליות אני מדווש בעמידה – זה עושה הבדל…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל