חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
איפון
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
Ad motorsport
אופנוסנטר קוביה שמאל
רפידו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
תמוז
אייפקס
KTM עליון קוביה
סטפן
כרמיאל קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום קוביה שמאל
HJC
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HRP קוביה שמאל
שוברט

Mobike – הגיע הזמן לשתף

Mobike – הגיע הזמן לשתף

כתב: ראסטי ג'יימס צילום: יעל אמיר

אמ;לק – רכיבה בתעריפי חניה בפנגו, הרבה יותר בריא והרבה יותר מגניב.

מהפכות קורות בעולם כשיש אפשרות וכשיש צורך. בתחום הסעת ההמונים, זה לא סוד, ישראל נמצאת במקום מאוד לא נוח – מצד אחד, הכרך הסואן מלא וגדוש ומצד שני, תח"צ יעילה – אין פה באמת.
מה כן יש פה? ארץ מישורית בעיקרה והמון ימי שמש יפים וטובים לרכיבת אופניים. מכירים את הביטוי 'מליון סינים לא טועים'? – אז הוא מתאים פה בדיוק; CAR2GO, המיזם החברתי מבית 'שגריר', בשיתוף ענק האופניים השיתופיים הסיני – mobike, מציגים לנו את הקונספט העתידי (והבריא) שלהם לתנועה חופשית ברחבי הגוש האורבני השוקק.

מה זה?

דמיינו, אם תואילו, עולם ירוק – בריא ונקי – עם תחבורת המונים שיתופית, קלה לשימוש וזולה (פחות ממחצית מחירו של כרטיס נסיעה באוטובוס). פתרון דו גלגלי (מהסוג עם הפדאלים, בלי מנוע חשמלי, יא עצלנים!) אינו ישים לכל אדם באשר הוא – אבל יתאים לרבים, ובתנאי שימוש מסויימים (קרבה פיזית, מחסור בחניה, הוצאות דלק ועוד) יהיה העדיף מכל חלופות התחבורה האחרות – הן ציבוריות והן פרטיות.
הרעיון פשוט – אופניים בסיסיים, עם שבב GPS ואפליקציה לפון; מפעילים אותה בקרבה למנעול שבאחורי האופניים והוא נפתח. אתם מזוהים במערכת! צאו ורכבו אל מחוז חפצכם (כ-3 ₪ ל-30 דקות), בהגיעכם – נועלים בקליק (האפליקציה מסיימת את ההשכרה; נא לחנות בהתחשבות בצרכי הזולת). זהו, האופניים מוכנים ומזומנים למשתמש הבא. פשוט-פשוט.
האופניים עצמם – סינגל ספיד מעוצבים, עם גוף אלומיניום ורצועת הינע (בבית סגור), צמיגי גומי יצוקים – אין פאנצ'רים ולא יהיו, כידון יצוק עם סלסלה קדמית מובנית, כל הכבלים והחיווט פנימיים ונסתרים. זוג בלמי דיסק מכאניים, אחד לכל גלגל, משלימים את המפרט. המשקל הוא 20 ק"ג; לא קליל אך סביר בהחלט.
בכוכבית נציין שיש לחברה דגמים נוספים, בעלי כמה הילוכים, הנמצאים בהליך תקינה בארץ, וצפויים להשתלב בליין החברה בעתיד.



בדרכים

כמו כל פשרה, גם המובייק הקטנים לא יהוו תחרות לקבוצות הטור-דה-פרנס, הם גם לא יהיו הבחירה הראשונה שלנו לטריאתלון העירוני – בואך הפארק והנמל. אבל הם מראש לא מכוונים (וגם לא מתיימרים) לאתגרים שכאלה. למטרה שלהם – תחבורה עירונית קלה וזמינה – הם מתאימים נהדר; מספיק קל לדווש איתם, הם מגיעים די בקלות למהירות רכיבה סבירה, ויתאימו במימדים לרוב האוכלוסיה (שמתחת ל-1.80 מ').
לגבי גניבות – בכל זאת, לקשור רק לעצמם… בישראל, לבנט, לבנטינים – הרעיון הוא שהאופניים זולים מספיק (ומנוטרים ע"י GPS, בואו נזכור) שלא יהיה שווה לקחת אותם… אוטופי, אולי. באיטליה (הקרובה אלינו במנטליות ה'חמה' שלה) זה עובד יפה, כך גם בשווקים בינ"ל אחרים.

על כל פנים, פיילוט ראשוני – ללא תשלום – יחל תוך כחודשיים ברשויות: רחובות, ראשון לציון, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קדימה-צורן, אזור ים המלח והמועצה האזורית עמק הירדן. ובהמשך צפויות להיכנס רשויות נוספות כירושלים ואשדוד. בנוסף לשיתופי הפעולה הקבועים עם הרשויות, יוצבו האופנים "במקומות חמים" – בהתאם לביקוש נקודתי – פסטיבלים, הופעות, אירועים תרבותיים גדולים, פיקים בתקופת תיירות וכו'..

אנחנו מברכים על המיזם ומבטיחים לדווש גם בעצמנו, מדי פעם, בלי נדר.

.

תגיות:

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים