מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
תמוז
סטפן
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רוית עליון
לארט
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אופנוסנטר קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

EICMA: רויאל אנפילד KX קונספט

EICMA: רויאל אנפילד KX קונספט

עמית משיח

צלם: יצרן

'קלאסיקה מודרנית', 'החייאת העבר' ו-'רטרו סטייל', כל אלו מונחים שמחווירים מול המאמץ הנדיר שהפגינו מהנדסי החברה ההודית – כשתוך שישה חודשים בלבד, הגיעו לאב טיפוס של אופנוע חדש שתוכנן ממש מאפס.

טוב, נו, לא ממש מאפס, הייתה להם תמונה ישנה מול העיניים: ה-KX המקורי של רויאל אנפילד הבריטית – דגם משנות ה-30' של המאה שעברה; אז היה מדובר על אופנוע 'כבד', בעל מנוע V-טווין בנפח 1,140 סמ"ק, עם שסתומים צידיים וקרור אוויר.

את הפיתוח הם עשו בשני מישורים מקבילים – האחד כמעט יומיומי במראהו ואילו השני שואף לעתידנות ומחוייב לחדשנות כשהיא מוחבאת היטב מתחת למעטה העבר שקם פתאום לחיים… ועוד איזה חיים: המנוע של הבובר ההודי הוא אמנם "רק" 838 סמ"ק, אבל מדובר על לא פחות מיצירת אמנות – עם מתלה גירדר קדמי – מודרני לגמרי, למרות מראהו, עם מיכל הדלק השטוח, האגזוז הפחוס בקצהו (פעם קראו לזה 'פנקייק'), הזרוע האחורית היוצאת מגדר הרגיל ועוד אין-ספור פרטים קטנים וגדולים (שילוב תיבת האוויר בשלדה, מנוע משמש גורם-נושא-עומס, כל האלקטרוניקה החבויה היטב, מושב היחיד, ידיות הכידון ועוד ועוד) שיוצרים שלם שהוא הרבה, אבל הרבה יותר מסך חלקיו.

ברויאל אנפילד מסרבים לעת עתה להתחייב באם יגיע היפיוף הזה לייצור המוני, אבל אנחנו במערכת חושבים שאין מצב שהם לא מייצרים אותו; אחרי פיתוח קפדני ומדוקדק שכזה, עם תוצאה כזו – אם לא בשנה הבאה אז בזו שאחריה.

ואם כך, יש לנו בקשה אחת בלבד מרויאל אנפילד – אל תשנו בו דבר, הוא מושלם כמו שהוא!

עוד חדשות מתערוכת מילאנו בפוסט המתעדכן

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל