מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
רוית דדוש עליון
אוגוסטה קוביה הכי עליון
תמוז
סטומפ
לרט
רפידו
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
אייפקס
HJC
ברקום שמאל

EICMA: רויאל אנפילד KX קונספט

EICMA: רויאל אנפילד KX קונספט

עמית משיח

צילום: יצרן

'קלאסיקה מודרנית', 'החייאת העבר' ו-'רטרו סטייל', כל אלו מונחים שמחווירים מול המאמץ הנדיר שהפגינו מהנדסי החברה ההודית – כשתוך שישה חודשים בלבד, הגיעו לאב טיפוס של אופנוע חדש שתוכנן ממש מאפס.

טוב, נו, לא ממש מאפס, הייתה להם תמונה ישנה מול העיניים: ה-KX המקורי של רויאל אנפילד הבריטית – דגם משנות ה-30' של המאה שעברה; אז היה מדובר על אופנוע 'כבד', בעל מנוע V-טווין בנפח 1,140 סמ"ק, עם שסתומים צידיים וקרור אוויר.

את הפיתוח הם עשו בשני מישורים מקבילים – האחד כמעט יומיומי במראהו ואילו השני שואף לעתידנות ומחוייב לחדשנות כשהיא מוחבאת היטב מתחת למעטה העבר שקם פתאום לחיים… ועוד איזה חיים: המנוע של הבובר ההודי הוא אמנם "רק" 838 סמ"ק, אבל מדובר על לא פחות מיצירת אמנות – עם מתלה גירדר קדמי – מודרני לגמרי, למרות מראהו, עם מיכל הדלק השטוח, האגזוז הפחוס בקצהו (פעם קראו לזה 'פנקייק'), הזרוע האחורית היוצאת מגדר הרגיל ועוד אין-ספור פרטים קטנים וגדולים (שילוב תיבת האוויר בשלדה, מנוע משמש גורם-נושא-עומס, כל האלקטרוניקה החבויה היטב, מושב היחיד, ידיות הכידון ועוד ועוד) שיוצרים שלם שהוא הרבה, אבל הרבה יותר מסך חלקיו.

ברויאל אנפילד מסרבים לעת עתה להתחייב באם יגיע היפיוף הזה לייצור המוני, אבל אנחנו במערכת חושבים שאין מצב שהם לא מייצרים אותו; אחרי פיתוח קפדני ומדוקדק שכזה, עם תוצאה כזו – אם לא בשנה הבאה אז בזו שאחריה.

ואם כך, יש לנו בקשה אחת בלבד מרויאל אנפילד – אל תשנו בו דבר, הוא מושלם כמו שהוא!

עוד חדשות מתערוכת מילאנו בפוסט המתעדכן

התגובות סגורות לפוסט זה.

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל