fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

משפט שביט – סיכום היום השישי

משפט שביט – סיכום היום השישי

עמרי גוטמן

צילום: רונן טופלברג

היום, יום ד, התקיים יום הדיונים השישי  במשפטו של נהג הרכב המואשם בהריגת טל שביט ז״ל. גם ביום זה המשיך בעדותו בוחן התנועה בני פרידמן ממשטרת ישראל. בניגוד לימי הדיונים הקודמים שאופיינו בחילוקי דעות רבים התנהל היום הדיון במרביתו על מי מנוחות.
הבוחן שב והבהיר כי התמרון שבחר נהג הרכב הפרטי לבצע היה מסוכן מדי וכי ניתן היה לבצעו בצורה בטוחה הרבה יותר. המשך העדות עסקה בניסויים שנערכו על ידי אגף התנועה של המשטרה. במהלך העדות סתר הבוחן את מסקנתו של עוזי רז לפיה הרכב הסתובב בכארבעים מעלות בעקבות פגיעת האופנוע.

היעדר סמני בלימה והחלקה בזירת התאונה מנעו למעשה אפשרות לחשב את מהירות האופנוע. נבדקו אם כן מספר אפשרויות נוספות לבירור מהירות האופנוע, אולם כולן העלו חרס. בהמשך הדיון הסביר הסניגור כי ישנן דרכים נוספות לחישוב מהירות האופנוע אולם, הן נשללו על ידי הבוחן בעיקר בשל נימוק חוסר בנתונים הדרושים להשלמת החישוב. נימוק נוסף של הבוחן היה כי פגיעת אופנוע במהירות גבוהה תגרום לו לנזק גדול הרבה יותר מזה שנגרם לו, באירוע דנן.כך גם, לו מהירות האופנוע היתה גבוהה, הוא היה פוגע ברכב הפרטי באורח קשה הרבה יותר, וקיימת סבירות גבוהה מאד כי היה נגרם לנהג הרכב הפרטי נזק גופני רב. עוד נקבע על ידו כי בסמוך לרגע הפגיעה האופנוע היה זקוף.

שאר הדיון היה לגבי קביעתו של הבוחן, ולפיה ההתנגשות התרחשה עת היו שני כלי הרכב בנתיב השמאלי ולא על אי-התנועה. הבוחן העיד כי רוכב האופנוע לא יכול היה לצפות שנהג הרכב הפרטי ייסע במאונך לכיוון התנועה לעבר אי התנועה; לכל היותר, יכול היה לצפות שהרכב הפרטי מנסה להשתלב בשול.
לרשות נהג הרכב הפרטי עמדו מספר אפשרויות בטוחות יותר מאשר לחצות נתיבי נסיעה, כגון בדיקת הרכב בשול, או הזמנת גרר. לאחר תחילת התמרון, ישנן נקודות בהן נהג הרכב הפרטי יכול היה להבחין באופנוע על הכביש, עוד כאשר היה במהלכו. הדיון הבא במשפט יערך בעוד כחודש

8 תגובות ל משפט שביט – סיכום היום השישי

  1. כמה אפשר למשוך את המשפט הזה כשכל הראיות ברורות לעין. מי מממן את ההגנה של הנאשם?

  2. אנחנו עדין מתגעגעים טל"ש ומקווים שהצדק כבר יעשה

  3. כדאי לכולם להתאזר בסבלנות … משפטים של גרימת מוות נמשכים לפעמים שנים רבות …

  4. וכשהמשפט הזה מתנהל כל כך הרבה זמן זה אומר שהמערכת מנסה להגן על האשם : ואני יסביר מנסיון חיי על הכבישים בארצנו האהובה : הרכב סטה מהמסלול וחסם לאופנוע את הנסיעה לא משנה מה הסיבה : נהג הרכב אשם ! הרוכב נהרג ! להאשים נהג הרכב בהריגה . כל התקרית נגרמה כתוצאה שהרכב התפרץ למסלול האופנוען שנסע להנאתו במהירות 60 קמ"ש .אבל כשקוראים את הסיפור שוב ושוב ,אז צריך להכניס את הנהג החלאה הזה למאסר עולם !ואני ממש רותח מזעם ! כי חלאות וזבלים כמו נהג הרכב הזה אני פוגש אותם על הכביש כל יום , ובכל יום רוצים להרוג אותי .גם אם אני על אופניים וגם על האופנוע . ואני חושב לעצמי ומרגיש את מה שטל שביט ז"ל הרגיש חסר אונים באותו רגע… ומשפחתו היקרה שסובלת מהמקרה הטרגי הזה.

  5. לנחום – אני מאד מקווה שאתה לא נחום סער – בכל מקרה – אתה מדבר שטויות שכנראה נובעות מכאב רב … כולנו כואבים עד מאד את לכתו של שביט מאיתנו בטרם עת , אך עלינו להסתכל למציאות המרה בעינים , בכל יום נהרגים על הכבישים אנשים כתוצאה מרשלנות פושעת של נהגים , מפעוט בן 3 שנדרס ע"י אביו בנסיעה לאחור , דרך רוכב אופניים שנדרס על השוליים , דרך בחורה שעברה כביש באור ירוק והתפזרה לכל עבר ע"י עבריינים (אמיתיים) שגם נמלטו מהמקום … יש עוד הרבה דוגמאות , אבל הבנת את הרעיון , נכון ? כל המקרים הללו זעזעו אותנו עד מאד , אבל המקרה של שביט הוא כמו מקרה פרטי של כולנו – ציבור הרוכבים – ולכן אנו מגיבים לפעמיים בצורה לא הגיונית … בוא נשים את כל הקלפים על השולחן – שביט לא נסע 60 קמ"ש , זה לא כביש של 60 קמ"ש , הוא לא נסע 200 אבל ברור שגם לא 60 – וזה בסדר , בוא לא ניתמם כל אחד מאיתנו היה נוסע שם יותר , בנוסף ,כל אחד שהיו מאשימים אותו בהריגה , סביר להניח שהיה נלחם בכל האמצעים שעומדים לרשותו על חפותו ותאמין לי , מהכרותי המצויינת עם מערכת המשפט , שנה זה בכלל לא הרבה זמן למשפט שבבסיסו כתב אישום על הריגה… "מאסר עולם" אתה אומר – רוצחים בכוונה תחילה לא יושבים מאסר עולם , אז על גרימת מוות ברשלנות ? פושעת ככל שתהיה …מגיע לנאשם משפט צדק (למרות שהצדק ברור לנו בהחלט)וגם אם יורשע (אני מקווה) לא מגיע לו מאסר עולם , העונש המקסימלי על הריגה הוא 14 שנה אם אני לא טועה . להערכתי המשפט הזה ימשך לפחות עוד שנה …

  6. תקרא בין המילים ! בתגובתך אתה מחזק את הנהגים הפראיים על הכבישים .ועל מה אתה אומר שטל לא רכב במהירות 60 קמ"ש ? .אני ראיתי מכונית ג'פ שפגע באופנוען צעיר וחזק במהירות של 40 קמ"ש והמוח של האופנוען התפזר בתוך קסדת אראי .ושלא ינסו לחפות על האשם ! ולהאשים את הצודק שלא נמצא איתנו היום ז"ל ואינו יכול להתגונן כבר .זה שבתי המשפט שלנו מטומטמים ,זה לא משהו חדש ,שהצודק יוצא אשם ולהפך,ועונשים מגוחכים שממשיכים לתת גיבוי לנהגים פראיים ולא מתחשבים .אם החוק היה חזק באמת אבל באמת חזק אני מתכוון .אז היה כייף לרכב בביטחה וגם ילדנו יהנו מרכיבה בטוחה ,אני פוחד על עצמי אבל דואג לילדי ולצעירים שלא יפגעו וישאו נכות לעולם ! חס וחלילה חלילה וחס .ושהנהג הזה ושכמותו ישלמו את מלוא המחיר על הרג חפים מפשע. אני לא יודע אם אתה רוכב יום יומי על דו גלגלי ..,אבל אני הייתי תולה את הנהג הזה במרכז כיכר המדינה על מנוף כמו באירן שיראו ויראו כל העיוורים ומדברי הטלפון בזמן נסיעה .אני קיצוני במקרים האלו קדושת האופנוען חייבת להשמר.

  7. אנחנו מכירים שנים רבות , עוד מתקופת עיר האופנועים … אני אוהב אותך ומעריך אותך עד מאד !!! אבל מה לעשות – בנושא הכאוב הזה תגובתך אינה שקולה ואינה מציאותית לחלוטין . יש לנו נטייה שלא להבחין בגיבנת של עצמנו ולשפוט לחומרה את האחר . המקרה של טל"ש מאד ברור ואין בו סימני שאלה כלל וכלל – נהג הרכב ביצע עבירת תנועה חמורה ומסוכנת עד מאד ובעבורה טל"ש שילם בחייו …
    אני חוזר ואומר – מקרים כאלו ודומים קורים יום יום , האם אתה מגיב כך על כל המקרים – לא , כי טל"ש היה חבר אהוב של כולנו והוא מייצג את כולנו , לפיכך קשה לנו לנהוג באיפוק והגיון … תאונות יכולות לקרות לכולנו , יום יום , שעה שעה ולפעמים אנו יכולים למצא עצמנו גם בצד הפוגע – בלי כוונה כמובן – מה נעשה וכיצד ננהג אז ??? תחשוב על זה … ודווקא ממך לא ציפיתי להתמם בנושא הרכיבה בכביש הציבורי , זה שאתה כיום רוכב על קסטום , באופן רגוע ושקול יחסית , זה יפה מאד ומצוין , אבל לא נראה לי שצריך להזכיר את סגנון הרכיבה שלך בעבר … בקשר אלי – אני רוכב ביום יום על קטנוע ויש ברשותי אופנוע ספורט וגם מוטוקרוס – לסופי שבוע … שכל אחד מאיתנו יעשה חשבון נפש מציאותי ויספור את עבירות התנועה שהוא מבצע ברכיבה יומיומית , שלא לדבר על רכיבה ספורטיבית בכביש הציבורי או בשטח , אך כמו שאנו יודעים , הבטיחות שלנו כרוכבים מנוגדת ברוב המקרים לרכיבה ע"פ החוק היבש לפיכך לא יהיה זה נכון ונבון לשפוט את טל"ש ולהכנס לפרטים כגון מהירות נסיעתו , כמו שציינת – תאונות קטלניות יכולות להגרם בעיר , על קטנוע 125 במהירות 40 קמ"ש (ראה מקרה אבי כהן)וגם על אופנוע ליטר ספורטיבי במהירות 300 קמ"ש … נפגש באזכרה של טל"ש , אני אזדהה בפניך , נתחבק , נזיל דמעה ונמשיך לרכב (בזהירות), כל עוד נוכל …

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל