fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ביואל, הקאמבק: 1190RS

ביואל, הקאמבק: 1190RS

טל שביט

אריק ביואל הוא האיש מאחורי האופנועים הנושאים את שמו – תחילה כיצרן עצמאי החל מאמצע שנות ה-80, עם מנועים שרכש מהרלי, בהמשך כשותפות עם הרלי דייוידסון, ומ-2003 תחת שליטה מלאה של הרלי כאשר ביואל נותר אחראי על הפיתוח. אבל בסוף 2009 החליטה הרלי להפסיק את ייצור אופנועי ביואל, ואריק ביואל ראה את פרוייקט חייו נגוז.

אבל הוא לא הרים ידיים, והקים את חברת "אריק ביואל רייסינג" (ראשי תיבות: EBR), שמייצרת אופנועי מירוץ בלבד על בסיס הגרסה הספורטיבית ביותר של הביואל הסדרתי, ה-1125R. בראש היצע אופנועי מירוץ אלה עומד ה-1190R: טווין יורק-להבות שמפיק 185 כ"ס מדודים בגלגל האחורי, שוקל 163 ק"ג מוכן לקרב ללא דלק, שעולה 45,000 דולר טבין ותקילין. אבל כאמור – למסלול המירוצים בלבד.

ועכשיו מבצע אריק ביואל את הצעד המתבקש, ומוציא גרסת-כביש של המפלצת: 1190RS. את הצילומים הראשונים אתם יכולים לראות כאן. מדובר בייצור בכמות מאד מוגבלת, כ-100 יחידות בלבד, שיאפשרו לגרסת-המירוץ להשתתף בקטגוריות הדורשות התבססות על ייצור סדרתי (סופרבייק, למשל). השם המלא של האופנוע: EBR 1190RS Carbon Edition, ללמדנו על החומר העיקרי ממנו יוצרו חלקי המעטפת. נתונים טכניים טרם פורסמו, אבל גם אם המנוע יפיק רק, נגיד, 170 כ"ס והאופנוע ישקול משהו כמו 180 ק"ג ללא דלק, הכלי הזה צפוי להיות אלטרנטיבה מענינת לגרסאות-הקצה של דוקאטי ואפריליה, למשל. למרבה, הצער, גם המחיר עליו מדובר – קרוב ל-40,000 דולר – ממקם אותו בשפיץ המרוחק של תחום המחירים הדו-גלגלי.

זה המקום להזכיר שקבוצת-מירוצים גרמנית, פגאסוס, כבר בנתה בשנה שעברה בסיוע סדנה מקומית בשם Gruner אופנוע חוקי-לכביש על בסיס הביואל 1190-מירוץ – ה-Typhon 1190, סטריטפייטר מעורר-תיאבון שהוגדר, למרבה הצער, כקונספט בלבד.


השם המלא של האופנוע: EBR 1190RS Carbon Edition, ללמדנו על החומר העיקרי ממנו יוצרו חלקי המעטפת

גלריה

2 תגובות ל ביואל, הקאמבק: 1190RS

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל