fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

מכירות נובמבר – ממשיכים בירידה

מכירות נובמבר – ממשיכים בירידה

הלל פוסק

צילום: גיל פריאנטה

גאס גאס – דווקא בעליה

במהלך חודש נובמבר נמכרו בישראל 884 כלי רכב דו-גלגליים. נשמע מרשים? לא כשמשווים את המספרים לתקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו 1,221 אופנועים וקטנועים חדשים – כמעט 40% יותר מהשנה. במהלך 2009, בה החלה המדינה בביצוע הרפורמה בתעריפי ביטוח החובה לרוכבים, נמכרו אמנם "רק" 993 כלים דו-גלגליים במהלך נובמבר – נתון שסימן את הכיוון השלילי של השוק. יש רק לזכור כי אותה שנה הסתיימה במכירת כ-18 אלף כלים חדשים. 2011 תסתיים כנראה בכ-14 אלף בלבד, כך עולה מנתונים שהעביר איגוד לשכות המסחר.

כצפוי, קטנועי 125 סמ"ק או ליתר דיוק קטגוריית 50-125 סמ"ק היא הפופולארית ביותר בשוק הדו-גלגלי בישראל. במהלך נובמבר נמכרו 439 כלים בנפח זה, יותר ממחצית מכלל הכלים שנמכרו החודש. מתחילת השנה נמכרו 7,252 קטנועי ואופנועי 125 סמ"ק – שוב, יותר ממחצית מכלל הכלים שנמכרו כאן מתחילת 2011. קטגוריית ה-125-250 היא השנייה בחשיבותה מבחינת מכירות, ובמהלך נובמבר נמכרו 315 כלים מהם כשמתחילת השנה נמכרו 4,446 כלים בנפח זה.
 מקטגוריית 250-500 נמכרו במהלך נובמבר 51 כלים בלבד, המספר הנמוך ביותר (בדומה לחודש דצמבר 2010) של כלים בקטגוריה זו בשלוש השנים האחרונות. בסך הכל נמכרו מקטגוריה זו 1,408 כלים מתחילת השנה. בנפחי מנוע 500-750 נמכרו בנובמבר 34 כלים (454 מתחילת השנה), ואילו בקטגוריית הנפח מעל 750 נמכרו 30 כלים בלבד (404 מתחילת השנה).
עוד נמכרו החודש 10 כלים דו-גלגליים חשמליים, ו-5 כלים בנפח של עד 50 סמ"ק, קטגוריה שנעלמה לחלוטין מאז שונה רישיון הרכיבה ורף הכניסה עומד על 125.

ומי המותג השולט בישראל? עם 348 כלים במהלך נובמבר, ו-5,529 מתחילת השנה, סאן יאנג הוא כמובן המותג הפופולארי ביותר כאן. אחריו ממוקם המותג קימקו, עם 3,500 כלים חדשים השנה. שניים אלה תופסים כמובן נתח שוק אדיר בכלל כלי הרכב הדו-גלגליים החדשים שנמכרו מתחילת 2011. פיאג'ו האיטלקי מכר עד כה 1,350 כלים חדשים, והוא מקדים את הודה עם 1,051, ואת ימאהה עם 988 כלים דו-גלגליים חדשים מתחילת השנה.
 שאר המותגים המיוצגים בישראל, נאלצים להסתפק במספרים נמוכים משמעותית. ק.ט.מ מוביל את חבורת ה"דרג השני" עם 277 כלים חדשים, לפני קאוואסאקי עם 236, סוזוקי עם 217 ופיז'ו עם 201 כלים מתחילת השנה. ב.מ.וו הגרמנית סוגרת את רשימת ה"יותר מ-100" עם 142 כלים חדשים ב-2011. עם תוצאות דו-ספרתיות מתחילת השנה, וכלים חדשים ספורים מדי חודש, ממוקמים המותגים דוקאטי (66), גאס גאס (62), הוסקווארנה (56), אפריליה (29) והארלי דייוידסון הבלתי נגמר, עם 27 כלים חדשים בלבד מתחילת השנה

5 תגובות ל מכירות נובמבר – ממשיכים בירידה

  1. גם מחירי הכלים החדשים וגם מחירי הטיפול והחלפים, כולם יחד גורמים לגסיסתו של ענף זה.

  2. שביטוח מקיף עולה 8 אלף ש"ח למי יש כסף לקנות חדש? הגיע הזמן שהמדינה תבין שיש אינטרס שאנשים יעברו לדו גלגלי כי זה מפחית את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר

  3. ממש עצוב
    זה אומר שבממוצע 8 כלים נמכרים ביום עבודה ב*כל הארץ*. איך בדיוק הדילרים מתקיימים מכאלה מכירות עלובות?
    מה שמרגיז הוא שישראל היא מדינה אידיאלית לרכיבה, עם מעט ימי גשם ומזג אוויר חם ונוח ברוב ימות השנה – בדומה לקליפורניה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל