מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
לרט
מוטוליין עפולה
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
סטומפ
HJC
מונדיאל קוביה

הונדה במילאנו: אח הרפתקן ל-VFR

הונדה במילאנו: אח הרפתקן ל-VFR

אופיר דואק

צילום: יצרן

לא מעט עניין ריכז בתערוכת מילאנו הדוכן של הונדה שהחליטה להפגין עוצמה כיאה ליצרן הדו-גלגלי הגדול בעולם. לצד האינטגרה הסדרתי וצמד האחים NC700S/X הציגה הונדה גם את הקרוסטורר, אופנוע תיור הרפתקני עם מנוע ה-V4 שנלקח מה-VFR1200 ועבר כמובן התאמות נדרשות. גם בהונדה לא יכולים להתעלם מההצלחה האדירה של הב.מ.וו R1200GS באירופה ומכיוון שהוראדרו הפשוט לא ממש מעניק תשובה להצלחה הגרמנית הונדה רקחו תשובה חדשה ועמוסת טכנולוגיה.
חיצונית נראה הקרוסטורר כמו קרוסראנר שצמח לגובה, השיל מעליו פלסטיקה מיותרת והתעטף במגן צינורות שעוטף את חלקו התחתון של מיכל הדלק ומסתיים מתחת לכנף הקדמית הגבוהה. כיאה לייעודו כתיור הרפתקני מצויד הקרוסטורר בחישוקי שפיצים גמישים בקוטר 10 אינטש מלפנים ו-17 מאחור.

המנוע כאמור מתבסס על זה של ה-VFR1200 הווה אומר V4 בזווית של 76 מעלות ובנפח 1,237 סמ"ק. המנוע עבר התמתנות ומספק כעת 127 כ"ס ב-7,750 סל"ד לעומת ה-170 כ"ס ב-10,000 סל"ד ב- VFR, נתון בנמוך במעט מזה של הטריומף טייגר אקספלורר שהוצג גם הוא במילאנו. נתון המומנט לעומת זאת נותר כמעט זהה עם 12.8 קג"מ לעומת 13.1 קג"מ ב-VFR אך אלו מושגים כבר ב-6,500 סל"ד, 2,250 סל"ד מוקדם יותר.
בדומה ל-VFR גם כאן תוצע תיבת ההילוכים כפולת המצמדים עם אפשרות בחירה בין מצב רגיל, ספורטיבי ואפשרות לתפעול ידני. זהו הדגם הרביעי של הונדה המצויד בתיבה כפולת המצמדים וכפי שזה נראה הולכת תיבה זו להגיע בעתיד ללא מעט דגמים נוספים. מבחינת הונדה עידן האופנועים האוטומטיים כבר החל ועכשיו נותר לראות אם גם יצרנים נוספים יצטרפו למהלך.

כמו ה-VFR גם לקרוסטורר שלדת אלומיניום חדשה אך עם בסיס גלגלים של 1,595 מ"מ, 5 ס"מ יותר. מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ כשמאחור, כמו אצל מלך הקטגוריה ה-R1200GS ניתן למצוא זרוע אחורית חד צידית מאלומיניום והינע סופי באמצעות כל הינע. מערכת הבלימה כוללת ABS ומערכת בלימה משולבת כשאליהם מצטרפת מערכת בקרת ממשיכה. לטובת יכולת התיור ישנו מיכל דלק בנפח 21.5 ליטר ומרווח גחון של 18 ס"מ
המחיר לכל הטכנולוגיה מגיע בסעיף המשקל. הקרוסטורר שוקל לא פחות מ-275 ק"ג (285 בגרסה כפולת המצמדים) שהם כ-45 ק"ג יותר ממשקלו הרטוב של GS בסיסי ו-19 ק"ג יותר מה-GS אדוונצ'ר המזווד כשגם מיתר המתחרים בקטגוריה הוא כבד משמעותית. ולמרות זאת, עם מפרט כל כך מבטיח לב.מ.וו לא צפויים חים קלים בקטגוריה.

הונדה קרוסטורר- מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים בתצורת וי, 1,237 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עיליף קירור מים
הספק 127 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט 12.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך 60X81 מ"מ
יחס דחיסה 12:1
הזנת דלק הזרקת דלק, גופי מצערת 44 מ"מ
תמסורת 6 הילוכים, גל הינע (אופציה לתיבה כפולת מצמדים)
מתלים קדמי: מזלג הפוך 43 מ"מ
אחורי: זרוע חד צידית, מונושוק
בלמים קדמי: דיסק כפול 310 מ"מ, ABS
אחורי: דיסק 276 מ"מ, ABS
מערכת בלימה משולבת
צמיגים קדמי: 110/80-19
אחורי: 150/70-17
בסיס גלגלים 1,595 מ"מ
 גובה מושב  850 מ"מ
מרווח גחון 180 מ"מ
מיכל דלק 21.5 ליטר
משקל 275 ק"ג (285 עם מצמד כפול)

4 תגובות ל הונדה במילאנו: אח הרפתקן ל-VFR

  1. 300 קילו לפני רוכב, מי ירד עם זה לשטח?
    זה שוקל כמו גולדווינג

  2. לא סתם הוא האופנוע הנמכר ביותר באירופה. אופנוע מושלם עם איכות שרק ב.מ.וו יודעים לייצר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל