fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

ק.ט.מ במילאנו: מתחילים מהבסיס

ק.ט.מ במילאנו: מתחילים מהבסיס

אופיר דואק

צילום: יצרן

בק.ט.מ פתחו את התצוגה שלהם בתערוכת מילאנו עם חידושים מעניינים שמצביעים על כיוון חדש. במשך השנים התרגלנו לקבל מהחברה הכתומה שחרטה על דגלה את הסיסמא Ready to Race אופנועים מקצועיים ובלתי מתפשרים. עם משפחת ה-Freeride החדשה שעורכת בכורה במילאנו מקווים בק.ט.מ לפנות לרוכבים מתחילים או לאלו שרוצים אופנוע להשתעשע איתו בסופי שבוע אבל לא מעוניינים בכלי תובעני, מסובך ויקר.
הדגם הראשון במשפחה החדשה הוא ה-Freeride 350 שנחשף לראשונה בתמונות לפני כחודש. הממדים של הפרירייד דומים יותר לאלו של אינדורו 125 דו-פעימתי אף שמנועו המוזרק הוא בנפח 350 סמ"ק. המנוע מתבסס על זה שמשרת את הק.ט.מ EXC-F350 החדש אך הוא עבר התמתנות משמעותית ומספק כעת 23 כ"ס בלבד שאמורים להספיק לאור נתון משקל יבש רשמי של 99.5 ק"ג. החיסכון במשקל התאפשר בזכות שימוש נרחב באלומיניום בשלדה ומינימליזם בכל מקום שבו היה ניתן לחסוך. הרדיאטור הקטן מוצנע מאחורי פלסטיקה בסיסית ומיכל הדלק השוכן מתחת למושב הוא בנפח של 5.5 ליטר בלבד. למרות הגישה המינימליסטית בק.ט.מ לא התפשרו על המכלולים והפרירייד מצויד במזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם PDS אחורי מבית וויט פאוור. לפריירייד חישוקי "21 מלפנים ו-"18 כאשר מידות הצמיגים הן 90/90 ו-110/90 בהתאמה.

למרות ההשתייכות לאותה משפחה הפרירייד E הוא אופנוע שונה לחלוטין. אמנם הגרסה החשמלית נאמנה לקונספט שאותו הגדירה ק.ט.מ אך השימוש במנוע חשמלי הכתיב מבנה שונה לגמרי. השלדה של הפרירייד E בנויה מצמד צינורות אובליים היוצאים מראש ההיגוי ומתחברות לקורת אלומיניום אנכית במרכז אליה מחוברת הזרוע האחורית. המנוע החשמלי ממוקם בצמוד לצינורות השלדה התחתונים והסוללה ממוקמת תחת המושב ומוסתרת ברובה על ידי הפלסטיקה. המבנה השונה מכתיב גם תנוחת רכיבה שונה והמושב הצנום גבוה יותר ב-15 מ"מ מהמושב בגרסה הקונבנציונלית. על אף השלדה והמבנה השונים ק.ט.מ שמרו על נתון בסיס גלגלים זהה לשתי הגרסאות (1,418 מ"מ) וזווית ראש היגוי של 67 מעלות.
המנוע החשמלי של הפרירייד E מספק 30 כ"ס מקסימליים ב-6,000 סל"ד ומומנט המרבי של 4.3 קג"מ שמגיעים כבר בסל"ד אפסי של 500 סל"ד. סוללת המזינה את המנוע היא מסוג ליתיום יון וק.ט.מ לא מספקת את נתון טווח שהיא מספקת בקילומטרים אלא מציינת שהסוללה תספיק ל-45 דקות של רכיבה ברמה של רוכב חובב או 20 דקות בקצב של רוכב מקצועי. בכל מקרה מדובר בטווח שנע בסביבות כ-50 ק"מ. כמו הפרירייד 350 גם הגרסה החשמלית לא מתפשרת בתחום המכלולים ומצוידת במכלולי שלדה זהים לאלו של גרסת ה-350. הצמיג הקדמי בפרירייד E דק יותר, , אך הצמיג האחורי והחישוקים זהים לאלו של ה-350. נתון המשקל הוא 95 ק"ג שמוג בין היתר תוך ויתור על מערכת תאורה כך שאם הפרירייד 350 הוא אינדורו בסיסי הפרירייד E הופך לכלי שעשועים נטו, ככל שמאפשרת הסוללה. 

עוד אופנוע מתחילים שניצב בדוכן של ק.ט.מ במילאנו הוא הדיוק 200 החדש, גרסה מוגדלת נפח של הדיוק 125 המוכר עם מנוע המספק 26 כ"ס. החידוש העיקרי של ק.ט.מ לכביש הוא הדיוק 690 החדש עליו נפרט בנפרד בהמשך הסקירות על תערוכת מילאנו.

גלריה

2 תגובות ל ק.ט.מ במילאנו: מתחילים מהבסיס

  1. תערוכת מילאנו נחמדה לכולם…עזבו אתכם מאחמדיניג'אד…אלו הם הטילים הבאליסטיים המשמעותיים בחיים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל