fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

בכורה במילאנו לימאהה T-MAX החדש

בכורה במילאנו לימאהה T-MAX החדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

ימאהה שינתה את כללי המשחק כאשר הציגה את ה-T-MAX בשנת 2001. ה-T-MAX, או טימקס בעברות, שינה את התפיסה הקטנועית המוכרת כשהיה הראשון להציג מנוע דו צילינדרי בנפח 500 סמ"ק השוכן בשלדת יהלום היקפית ולא נע עם הזרוע האחורית כמקובל עד כה. הודות לכך הציע הטימקס התנהגות אופנועית וביצועים שלא היו מוכרים קודם לכן בקרב הקטנועים. הטימקס זכה להצלחה ענקית בעולם וגם בארץ (כאשר הגדיר במקומותינו זן חדש של רוכבים הנקרא טי-ערס). השנים חלפו והמתחרים הציגו קטנועים בנפחים גדולים יותר עם אוריינטציה תיורית (הונדה סילברוינג, סוזוקי בורגמן 650) או ספורטיבית (ג'ילרה GP800) וטשטשו עוד יותר את הגבול בין קטנוע לאופנוע (הונדה אינטגרה החדש) ועדין הטימקס נותר כמלך הבלתי מעורער. עם שינויים מינימליים בלבד לאורך השנים, כשהאחרון בהם בשנת 2008, חגג השנה הטימקס עשור להיוולדו ובימהה הבינו שיש צורך לערוך רענון מקיף.

התוצאה הסופית מוצגת עכשיו בתערוכת מילאנו וכפי שניתן להבחין בתמונות ימאהה לא החליפה את הקלף המנצח. מדובר באוסף שינויים קלים שמתגבשים לכדי מתיחת פנים מקיפה אך ללא מהפכה.
העיצוב החדש נראה מודרני ומלוטש יותר אך קל להבחין שמדובר בטימקס. הודות לשינויים המינורים בדמות פנסי חזית חדשים ויחידת זנב חדשה הכוללת תאורת LED (לשמחת חובבי הדאווין).
גם המנוע עבר שינויים קלים בלבד. הנפח אמנם גדל ל-530 סמ"ק אך אלו קצת מאכזבים לאור קרבות הנפח של המתחרים והספקולציות שהועלו לאוויר. הגדלת הנפח הושגה בזכות הגדלת הקדח ב-2 מ"מ ל-68 מ"מ כאשר מהלך הבוכנה נותר ללא שינוי (73 מ"מ). גופי המצערת גדלו ל-34 מ"מ ויש כעת גל זיזים חדש ומשופר המצטרף למערכת פליטה חדשה. ההספק המרבי עומד כעת על 46.5 כ"ס ב-6,750 סל"ד, תוספת של 2.5 כ"ס, והמומנט המרבי צמח ב-0.4 קג"מ ל-5.3 קג"מ המושגים ב-5,250 סל"ד.

הטימקס החדש מתהדר בשלדת אלומיניום חדשה וקשיחה כיותר ובנוסף גם בזרוע אחורית חדשה מאלומיניום, שתיהן צבועות בשחור. בסך הכל השיל הטימקס 4 ק"ג ממשקלו שעומד כעת על 217 ק"ג רטובים.
הבלמים הקדמיים נותרו צמד דיסקים בקוטר 267 מ"מ כאשר מאחור צמח הדיסק האחורי לקוטר של 282 מ"מ. מערכת ABS מוצעת כאופציה.עוד שינוי. מידות הצמיגים נותרו זהות: 120/70-15 מלפנים ו-160/60-15 מאחור ומיכל הדלק הצטמק בליטר אחד ל-15 ליטרים. הרוכב ייהנה מול עיניו מלוח מחוונים חדש ומשקף קדמי המתכוונן לשני מצבים. לשמחת הקהל המקומי הטימקס החדש יוצע בצבעי שחור מבריק ושחור מט כאשר עבור הנחבאים אל הכלים ישנן גם צביעות בלבן ובכסף. הטימקס החדש צפוי לנחות בארץ בראשית השנה החדשה.

ימאהה טימקס 2012 – מפרט טכני

מנוע 2 צילינדרים מקבילי, 530 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק 46.5 כ"ס ב-6,750 סל"ד
מומנט 5.3 קג"מ ב-5,250 סל"ד
קדחXמהלך 73X68 מ"מ
יחס דחיסה 10.9:1
הזנת דלק הזרקת דלק, גופי מצערת 34 מ"מ
מתלים קדמי: מזל טלסקופי 43 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי: מונושוק, מהלך 116 מ"מ
בלמים קדמי: דיסק כפול 267 מ"מ
אחורי: דיסק 282 מ"מ
צמיגים קדמי: 120/70-15
אחורי: 160/60-15
בסיס גלגלים 1,580 מ"מ
גובה מושב 800 מ"מ
מיכל דלק 15 ליטר
משקל רטוב 217 ק"ג (221 ק"ג עם ABS) 

7 תגובות ל בכורה במילאנו לימאהה T-MAX החדש

  1. לפי הסרטון, זה נראה שיש שינוי גדול: ראיתי רצועת הינע . האם זה באמת נכון?

  2. בצד ימין בלבד מה שמקשה לשלוף תוך כדי נסיעה כי יד ימין על הגז. במכוון מיאמהה אין מה לעשות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל