מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מ-ים לים על סדרת האדוונצ'רים החדשים של KTM
כתב: מיקי כהן צילום: רונן טופלרבג וגלעד קוולרצ'יק
לאחר יומיים של רכיבה על משפחת האדוונצ'רים של KTM, בכביש בהובלתו של גיא רדר ובשטח בהובלתם של ערן לביא וזיו כרמי, חזרנו עם תובנות.
במסיבת העיתונאים שהתקיימה בערב הראשון, אמר מר דורי מנור, מבעלי לובינסקי, כי בקרוב יחלו עבודות לשדרוג אולם התצוגה בשוקן ולהביאו לסטנדרט ארופאי. בנוסף, הוצג מר משה ראובני המנכ"ל החדש של ד.ל.ב מוטוספורט, אשר אמר כי בכוונתו לשים דגש בנושא השרות ולשפרו משמעותית.
כמו כן, התבשרנו כי ד.ל.ב מוטוספורט תחל בקרוב לשווק את אופנועי אינדיאן בארץ.
כיום משווקת KTM חמישה אופנועים בקטגוריה:
אדוונצ'ר 1090
רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת מצמד מחליק, מגן רוח מתכוונן, מחשב דרך, תושבות ארגזים מקוריות ושגרת טיפולים של כל 15,000 ק"מ.
מנוע ה- 1049 מפיק 125 כ"ס ב- 8500 סל"ד ו- 11 קג"מ ב- 6500 סל"ד, חישוקים יצוקים במידות 19 קדמי ו- 17 אחורי, מתלים של WP (קדמי בקוטר 43 מ"מ בעל מהלך של 185 מ"מ ללא אפשרות כיוון ואחורי בעל מהלך של 190 מ"מ עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ), מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 228 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
איך זה מרגיש?
רשמית האבזור הסטנדרטית כוללת מצמד מחליק, מחשב דרך עם מצב Off-road המוריד את ההספק לכ- 100 כ"ס, מבטל את ה-ABS בגלגל האחורי ומאפשר כ- 2 סיבובים בגלגל האחורי לפני שבקרת האחיזה מתערבת, מגני מנוע, משכך היגוי, תושבות ארגזים מקוריות, מתלים מתכווננים במלואם ושגרת טיפולים של כל 15,000ק"מ.
נעדרת מרשימת האבזור רגלית האמצע, אך זו מוצעת כאופציה ברשימת התוספות, כמו גם אבזור רב נוסף.
מנוע ה- 1049 מפיק 125 כ"ס ב- 8,500 סל"ד ו- 11 קג"מ ב- 6,500 סל"ד, חישוקי שפיצים במידות 21 קדמי ו- 18 אחורי, מתלים של WP מתכווננים במלואם (קדמי בקוטר 48 מ"מ בעל מהלך של 220 מ"מ בעל אפשרות כיוון מלא ואחורי עם PDS* בעל מהלך של 220 מ"מ עם אפשרות כיוון מלא), מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 230 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
זוהי מכונת התיור ש- KTM מייעדת לרכיבת כביש, ורצוי שהכביש הזה יהיה ארוך ומפותל כמה שיותר.
KTM העמיסו על האופנוע הזה את כל הטכנולוגיה העדכנית של החברה, ובראש את מסך ה-TFT החדש המכיל מלבד את מחשב הדרך ואפשרויות כיוון האופנוע, גם אופציה להתממשקות מלאה של מכשיר הסלולר עם האופנוע (כן, ממש כמו הכלים האלו שנוסעים על 4 גלגלים) ואת מערכת תאורת ה- LED החדשה הכוללת צלע קירור בתוכה.
איך זה מרגיש?
הרכיבה על הסופר- אדוונצ'ר S מבלבלת משהו: מצד אחד, אתה על אופנוע עם מתלים גבוהים, צמיגים בגודל של כל דו"ש מצוי ותנוחת רכיבה של אדוונצ'ר. או אז, מגיעים הכבישים המפותלים, מערכת המתלים נקבעת על מצב Sport -כמו גם המנוע- ופתאום אתה מוצא את עצמך תוקף את הכבישים כאילו אתה על גבו של איזה סופרספורט כזה או אחר.
האופנוע משדר רוגע וביטחון, ואין כל בעיה ל"הפליק" אותו מפניה לפניה. האופנוע משתף פעולה ורק לוחש לך "עוד, תן לי עוד מהכבישים האלו"… ה"פס" של בית אורן מעולם לא הסתיים מהר כל כך. אבל זהו רק צד אחד של הסיפור, כי בין פס לפס יש המון קטעים מנהלתיים. בין אם זה ביחיד או בזוג, על גבו של ה- S נראה פתאום כאילו חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) סוללת כבישים כמו באירופה, והביטוי ארץ קטנה מקבל משמעות אמיתית. אין שום בעיה לרכב איתו רגוע בקטעים המנהלתיים, ובלחיצת כפתור או שניים להפוך את עורו ולתקוף את כל פיתולי הארץ. זהו האופנוע שגורם לך לחשוב על איך עושים שלום עם שכינינו על מנת שתוכל לרכב עוד ועוד.
אופנועי המבחן צוידו באופציית ה- Travel Pack הכוללת מערכת למניעת דרדור בעליה, Quick shifter ועוד. אני שמח לדווח כי המערכות הללו עובדות ללא דופי: הקוויק שיפטר- לשני הכיוונים- פשוט תענוג ומאפשר תקיפת פניות ללא מחשבה על מה יד שמאל עושה, ומערכת מניעת הדרדור בעליה יעילה ומסייעת. אלו מסוג המערכות שאפשר לחיות בלעדיהן, אבל אחרי שניסית- אתה אומר לעצמך "דוגרי, למה לא".
רשימת האבזור הסטנדרטית ארוכה מאוד וכוללת מסך 6.5" TFT הכולל את כל המידע הדרוש ועוד ומאפשר קישוריות מלאה למכשיר הסלולרי, מפתח הנעה Keyless, מיגון רוח מתכוונן גם תוך כדי רכיבה, מערכת בקרת שיוט, פנס ראשי בטכנולוגית LED כולל גוף קירור בתוכו ופנסים עוקבי פניה, מערכת בלימה משולבת של BOSCH C-ABS כולל ABS בהטיה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מתלי WP אלקטרוניים, סמי אקטיבים, ג'ק אמצע ועוד.
שגרת הטיפולים היא כל 15,000 ק"מ.
מנוע ה- 1301 מפיק 160 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ו-14 קג"מ ב- 6,750 סל"ד, חישוקים יצוקים במידות 19 קדמי ו-17 אחורי, מתלים של WP סמי אקטיבים עם 200 מ"מ מהלך מתלה, מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 238 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
מכונת השטח האולטימטיבית. מתי הרבה כח הופך להיות יותר מידי?
ובכן, אף פעם. ה- 1290 שוקל בסך הכל 10 קילו יותר מאחיו ה"קטן", ה- 1090, אבל מביא איתו את כל הטכנולוגיה שנמצאת בגרסת ה- S: אותו מסך TFT משובח, אותו מנוע אימתני ואותן מערכות אלקטרוניות.
איך זה מרגיש?
ובשטח? כל עוד אנחנו במצב Off-road, התחושה די דומה ל- 1090, רק עם מומנט יותר גבוה בסל"ד נמוך. הבדלי המשקל כמעט ולא מורגשים, אלא רק במצבי קיצון שאף אדם שפוי לא יכניס את עצמו.
רשימת האבזור זהה לגרסת ה- S כולל מסך ה- 6.5" TFT ומערכת הפנסים הייחודית.
שגרת הטיפולים היא כל 15,000 ק"מ.
מנוע ה- 1301 מפיק 160 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ו- 14 קג"מ ב- 6,750 סל"ד, חישוקי שפיצים במידות 21 קדמי ו- 18 אחורי, מתלים של WP מתכווננים במלואם (קידמי בקוטר 48 מ"מ בעל מהלך של 220 מ"מ עם אפשרות כיוון מלא, ואחורי עם PDS* בעל מהלך של 220 מ"מ עם אפשרות כיוון מלא), מיכל דלק בקיבולת של 23 ליטרים ומשקל של 230 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
סופר-אדוונצ'ר 1290 T
מכונת תיור אולטימטיבית.
מכל סדרת האדוונצ'ר, זהו הגדול והוורסטילי ביותר במשפחה. האופנוע הוצג בשנת 2015 ונבחן אצלנו במבחן ארוך טווח . לכבוד שנת 2017 מקבל ה- T כמה עדכונים במערכות האלקטרוניקה.
איך זה מרגיש?
בשטח? רק לפרק את המשקף הענק מקדימה, להתרגל למשקל, לזכור כי מידות הצמיגים הן של דו"ש ולא של אופנוע שטח ולתת בגז. כמו בגרסאות ה- R, גם כאן מעבר למצב שטח מספק 100 כ"ס בלבד.
רשימת האבזור גדולה ומרשימה, וכוללת מלבד מערכת בקרת שיוט גם מערכת בלימה משולבת של BOSCH C-ABS כולל ABS בהטיה וחיישני לחץ אוויר בצמיגים, ידיות ומושבים מחוממים, ועוד ועוד.
מנוע ה- 1301 מפיק 160 כ"ס ב- 8,750 סל"ד ו- 14 קג"מ ב- 6,750 סל"ד, חישוקי שפיצים במידות 19 קדמי ו- 17 אחורי, מתלים של WP סמי אקטבים עם 200 מ"מ של מהלך מתלה, מיכל דלק בקיבולת של 30 ליטרים ומשקל של 249 ק"ג כולל נוזלים, מוכן לרכיבה.
מחירי 2017:
1090 ADVENTURE R במחיר: 110,200 ש"ח
1290 SUPER ADVANTURE R במחיר: 148,200 ש"ח
1290 SUPER ADVANTURE S לבן \ שחור במחיר: 129,200 ש"ח
לכל האופנועים 24 חודשי אחריות ללא הגבלת קילומטרים.
כשאתה רוכב כל היום על אופנועים עם 160 סוסים- אתה אומר לעצמך "160 זה מספיק"- לפחות עד הרגע שאתה מניח את הישבן על ה-GT. פתאום אתה חושב שעוד 20 סוסים זה בסדר- ואפילו מאוד, במיוחד אם אתה במקרה נמצא באחד מכבישי הנהיגה האהובים עליך.
איך זה מרגיש?
לסיכום, זו מכונה מטורללת לחלוטין ומהנה בדיוק באותה מידה.
זה תכלס כמו GS1200 א
אין עליכם. תותחים.
אני עוד אחזור לרכוב.
כל אחד מהם מיוחד בעל מטרה שונה. מה שכן נראה שכולם מרגשים. מעט יקר אני מניח שתגיעו לצמרת במכירות.
ככחברה שמציגה כלים מהשורה הראשונה המכירות חלשות יחסית .היה מצופה שתיתנו בראש לב.מ.וו במחיר לפחות 3 שנים כדי להשתוות.
במחירים האלו אני עדיין יעדיף ב.מ.וו כי יש להם שוק יד 2 חזק. עם כל הכבוד כמה כלים יש לק.ט.מ ביד 2?
אתה מבין שזה תכלס כמו gs1200?! אז אתה מבין מאוד לא נכון!!!!!!
מעניין שה 690 לא נכנס לקטגוריית ה Adventure בעיני היבואן… האן זה קשור ל 701 או לשמועות שמפסיקים לייצר את ה 690?
עמיר, 2 מערכות חדשות כאופציה, MSR למניעת נעילת גלגל בהורדת הילוך ו-HHC למניעת דרדור בעליה.
רן, בסדרת האדוונצ'ר, גרסאות השטח הקיצוניות נקראות R.
רוי, ה-690 לא באמת אדוונצ'ר אלא דו"ש.
הבנתי שמנוע ה1290
מפיק חום רציני ביותר המעמיד בסכנה
את תכשיטי המשפחה
ביום תל אביבי חם ממליץ לרכב עם מגן ביצים לא פחות