fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה

5 האופנועים החשובים שנחשפו בתערוכת טוקיו 2017

5 האופנועים החשובים שנחשפו בתערוכת טוקיו 2017

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בשנים האחרונות דווקא בתערוכת טוקיו הפחות-יוקרתית נחשפים הדגמים המעניינים והחשובים ביותר של היצרנים היפנים, גם השנה לא אכזבו והציגו את מיטב מרכולתם לשנת הדגם הבאה. מה בתפריט? גולדווינג חדש, נינג'ה 400, ימאהה תלת-גלגלי – אבל אופנוע, הונדה קפה רייסר מודרני וקוואסאקי Z900RS. כאן אנו מביאים בפניכם סיכום של הדגמים החשובים אשר נחשפו בתערוכת טוקיו 2017

 

הונדה גולדווינג כול-חדש נחשף

גרסת באגר או תיור לדגם האייקוני במהדורה שישית ואתלטית מאי פעם כולל ירידה של 41 קילו במשקל…

אחד מדגמי האופנועים החשובים והמצליחים בהיסטוריה, ללא ספק דגם התיור החשוב ביותר והאופנוע הוותיק ביותר שעדיין מיוצר (1975), הונדה גולדווינג, נחשף היום בגרסתו הכול חדשה ל-2018 ואין ספק כי יעמוד במרכז תערוכת מילאנו הקרובה.

הגולדווינג 2018 מגיע בשתי גרסאות, גרסת באגר בעיצוב הארגזים עם זנב נמוך אך תחת השם "גולדווינג" בלבד, בעוד גרסת תיור נקראת שלא במפתיע "גולדווינג תיור".

שתי הגרסאות מבטאות שינוי גורף לגולדווינג, שינוי משמעותי ראשון מאז 2001 אז זכה הדגם לשלדת האלומיניום ואיבד כמה מתגים מהעשרות המותקנים בו מסורתית לשליטה על מערכות השמע והפינוק והאנטנות והפנסים ומה לא. בהמשך לכיוון ההוא מלפני 17 שנה כמעט גם הגולדווינג הכול חדש ל-2018 הולך לממדים פחות גדולים ומשקל נמוך יותר, התוצאה היא אופנוע הקל ב-41 קילו בהשוואה לדגם היוצא. כמו תמיד שינוי כולל מתחיל במנוע, שישה צילינדרים כפי שמאפיין את גולדווינג מאז 1988 אך מנוע חדש לגמרי בשנה הבאה, כמובן שעיצוב הבוקסר של מנוע גולדווינג מיומו הראשון נשמר, אך המנוע החדש קומפקטי בהרבה, למרות מעבר הראשים לארבעה שסתומים לצילינדר. המנוע החדש חסכוני יותר ובזכות זאת ניתן היה להקטין את מיכל הדלק של הגולדווינג החדש  ב-4 ליטר.

חלק מהמנוע החדש מערכת הילוכים DCT דור שלישי עם 7 הילוכים במצב אוטומטי ו-6 במצב ידני, המצערת רכב על חוט ומערכת ממוחשבת לניהול מנוע לטובת ביצועים ותגובות טובים פי כמה מהעבר וחיסכון של ממש בדלק.

המתלה הקדמי של הגולדווינג החדש עובר מעיצוב המזלג הטלסקופי למתלה המפריד בין פעולות השיכוך להיגוי, עיצוב של הונדה על עיקרון הפעולה שבוצע לראשונה על ידי המהנדס נורמן הוסאק בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת, ולמרות יתרונותיו הניכרים על מזלג טלסקופי לא נכנס לייצור בדגם משמעותי  – עד עתה מאחר והגולדווינג הוא סופר משמעותי. המתלה הקדמי החדש מאפשר הסטת המנוע לחלק הקדמי, טוב גם להתנהגות וגם לצמצום ממדים.

גרסת התיור של הגולדווינג היא המאובזרת, כולל כריות אוויר, מערכות שמע חסרות תקדים, מידע מכול עבר, ניווט כולל התחייבות לעדכון מפות במשך 10 שנים. מחיר הגרסה היקרה ביותר יעמוד על 31,500 דולר בארה"ב, תחילת השיווק בפברואר 2018.

 

 

חדש מטוקיו: קאוואסאקי Z900RS רטרו סופרבייק

הומאז' ל-Z1 האגדי נכנס לייצור ב-2018, הבסיס המכאני של ה-Z900 העיצוב בן חמישים שנה

אחרי הטיזר בא הגזר ואכן היום בתערוכת טוקיו נחשף הקאוואסאקי Z900RS, גרסת רטרו על הבסיס המכאני הארבע צילינדרי המודרני של ה-Z900 עם התאמות מתבקשות ליעוד.

מבחינת היפנים אין רטרו יותר סטייליסטי מזה, בשנת 1972 היה ה-Z1 של קאוואסאקי לסופרבייק הראשון מיפן ולמושא חלומות של כול גבר בעולם וגם בישראל אליה חלחלו ביבוא אישי כמה יחידות. לפני חמישים שנה זעזע ה-Z1 את העולם, גרסת הרטרו כמובן כבר אינה אול אאוט אך לחלוטין לא נטולת שיניים ואפשר יהיה להתפנן על הנייקד החדש ישן הזה.

העיצוב אמנם חוזר חמישים שנה לאחור, כולל חישוקי השפיצים והפנס קטר העגול, אולם המכלולים מודרניים, הספק מרבי בגרסה זו עומד על 111 כוח סוס, כלומר לא מצונזר כלל, משמעותי יותר המומנט המרבי כמעט 10 קג"מ מתקבל ב-6,500 כלומר בקרקעית הסל"ד במונחי ארבעה צילינדרים לטובת משיכה בכול הילוך מהירות וסל"ד כמעט ללא צורך להוריד הילוך ולטובת רוכבים פחות מנוסים (או מאוד זקנים במקרה זה). לכך מכוונת האלקטרוניקה עם מצבי רכיבה ובקרת אחיזה, גם המשקל הנמוך העומד על 215 קילו רטוב, למרות שגובה המושב 835 מ"מ אינו מהמקלים על המתחילים.

בתחילת שנת 2018 נראה את הדגם גם בישראל.

 

 

YES WE NiKEN – נחשף אופנוע-תלת המהפכני של ימאהה

עם 113 כוח סוס והביטחון של אחיזת מכונית בסיבובים, ניקן אגרסיבי ומפנן, לא רק שימושי ובטיחותי

ימאהה חושפת היום בטוקיו, כפי שפרסמנו לפני מספר ימים, את גרסת הייצור של האופנוע תלת גלגל הראשון, מנוע ושלדת MT09 עם צמד גלגלי אופנוע מקדימה ואחד מאחור, שני מזלגות קדמיים מלאים ומערכת ניהוג מתקדמת ומורכבת כמותה לא נראתה עם שני גלגלים קדמיים הנוטים בסיבובים; אם רעיון הקטנוע התלת גלגל שפתחה פיאג'יו ב-2006 והימאהה טריסיטי אחריו כוונו אך ורק לבטיחות, שימושיות ותכלס הסטת יותר נהגי מכוניות לרכיבה בעיר – הטריקן תלת אופנוע שימאהה מציגה היום הולך רחוק הרבה יותר, תרתי משמע, טווחי רכיבה בלתי מוגבלים במהירות גבוהה, עם מנוע אופנוע, ולכן פוטינציאל פאן ואגרסיביות ברכיבה המרחיבים את הרעיון והמוצר המקורי של פיאג'יו לרמה אחרת לחלוטין. אופנוע תלת גלגל מאפשר הן גרסאות מלאות של "איחוד הצלה" כלומר יעוד ככלי חירום ובמקביל חוליגאניות כמותה לא ראינו בצמתים ורחובות הערים בזכות האחיזה של מכונית שקיימת בחלק הקדמי.

למרות שהדגם נחשף כגרסת ייצור לשנת 2018, הנתונים שנמסרו חלקיים, מעבר למנוע ה-MT09 בגרסת הספק מלאה של 113 כוח סוס, הנתון המשמעותי הוא צמד גלגלי "15 המותקנים כאן מלפנים, בעוד מאחור גלגל אופנוע "17, עם צמיג אחורי ברוחב 190 מ"מ. מידות הקדמיים 120/70-15 לשילוב מיטבי של זריזות, התנהגות על מהמורות וממוצע מטבי של תאוצה מהירות מרבית. צמד הגלגלים הקדמיים לפות באמצעות שני מזלגות מלאים בחלק החיצוני של החישוקים בעוד מערכת ההיגוי משכיבה את הגלגל הרלוונטי ממש כמו אופנוע רגיל. ידרש כך נראה פרק זמן של הסתגלות לתחושות המיוחדות של הפרונט הזה.

במעמד החשיפה לא נמסר מחיר, בתוך שבועיים נדע הכול כולל המחיר בישראל.

 

 

קאוואסאקי נינג'ה 400 חדש עם 45 כוח סוס

הטווין סופרספורט עולה מ-300 ל-400 סמ"ק אבל קומפקטי וקל יותר, מאובזר וצפוי למשול בקרב הטילים הקטנים

קאוואסאקי חושפת היום את הנינג'ה 400 החדש, המעלה את הרף בקרבות הספורטיביים הקטנים. מנוע השני צילינדר עולה בנפח מ-300 ל-400 סמ"ק עם יותר הספק ובעיקר מומנט שיקל על התפעול והשליטה ויחסוך העברות הילוכים המרובות בנפחים אלה במנועי שני צילינדר. ההספק במנוע החדש עומד על 45 כוח סוס, מאחר והמנוע חדש הרי שממדיו הוקטנו ומשקלו ירד, חלק מהירידה הכללית המרשימה של 8 קילו במשקל. יחד עם יותר כוח מגיע גם מתלה קדמי חדש הכולל מזלג הפוך 41 מ"מ ממש כמו בסופרספורט 600, אך עדיין ללא כיוונים, על הבלמים מערכת ABS עם דיסק קדמי יחיד. העיצוב והצביעה הולכים קרוב יותר לנינג'ה 10 סופרבייק, ניתן להתאים לדגם משקף גבוה יותר, מושב גבוה, מגן רדיאטור ועוד. יגיע לישראל אולי עוד לפני שנת 2018…

 

 

הקפה רייסר קונספט של הונדה חוזר ל… עתיד

בניגוד להערכות על גרסת רטרו בסגנון ה-Z900RS הירוק – חובבי הקפה והאקשן של הונדה מכוונים לעתיד

לאחר סרטוני טיזר חשוכים חושפת הונדה את הקונספט קפה רייסר "נאו ספורט" וזה אכן נאו להבדיל מרטרו כפי שנבאו כמה נביאים בספר נביאים.
במקום גרסת ענתיקה ל-CB1000R עם חישוקי שפיצים ופנס רכבת כפי שקיוו אחדים – הנאו ספורט מציג את הנייקד העירוני העתידי בעיני הונדה, המנוע אמנם CB1000 אולם יש מצב שעד שהדגם יצא בעוד שנתיים שלוש הוא כבר יצויד במנוע חשמלי בדומה לרוב האופנועים בטווח החמש שנים הקרובות.

4 תגובות ל 5 האופנועים החשובים שנחשפו בתערוכת טוקיו 2017

  1. שנה שעברה הייתה להונדה קונספט ליטר ערום יפיפיה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל