fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

מוטו גוצי חוגגת 90

מוטו גוצי חוגגת 90

אופיר דואק

צילום: יצרן

השנה מציינים במוטו גוצי 90 שנים להקמתה של החברה ממנדלו דל לאריו. מוטו גוצי הפכה מזוהה עם תצורת  וי-טווין מקורר אוויר בזווית של 90 מעלות אשר ממוקם לרוחב ומניע את הגלגל האחורי באמצעות גל הינע.
במהלך 90 שנות קיומה חוותה מוטו גוצי לא מעט תהפוכות וטלטלות ומאז 2004 שוכנת לבטח תחת כנפי פיאג'ו. היציבות הכלכלית והגב הטכנולוגי אפשר למוטו גוצי להציג סדרת דגמים מודרניים המתבססת על מנוע בעל הזרקת דלק ו-4 שסתומים לצילינדר (אבל עדין נאמן לקירור אוויר). כיום מציעה החברה ליין רחב יחסית שעיקרו דגמי עירום כמו משפחת ה-V7, הגריסו והברבה וקאסטומים כמו הקליפרוניה והנוואדה. בנוסף אליהם מציעה גוצי גם את הסטאלביו המתחרה בנישת הפאנדורו, את הנורג'ה שהוא אופנוע תיור גדול ואפילו את ה-MGS -01 הספורטיבי הייחודי.

שנות הזוהר של החברה על המסלול היו בשנות ה-50 ובראשית שנות ה-60' ובתחילת שנות ה-70' כשעברה לבעלות דה-תומאסו רשמה שיאי מכירות עם למעלה מ-45 אלף יחידות. בשנות ה-80' החל זוהרה של החברה לדעוך, בן היתר עקב מחסור במזומנים של בעל הבית דה- תומאסו. למרות זאת, בארץ עשתה גוצי חייל והייתה לאחת החברות הדומיננטיות בשוק האופנועים הישראלי בין היתר בזכות דגמי ה-V65 וביניהם הלאריו הידוע לשמצה אבל גם הלה-מאנס האגדי שהיה מושא חלומות לא קטן, עד אשר הגיע הסוזוקי GSXR750. בעיות אמינות ושבירת החרם הערבי בתחילת שנות ה-90' שהביאו לעליית המותגים היפניים גרמו למוטו גוצי להעלם ממפת הדו"ג המקומית אם כי עדין ישנם פה ושם מספר מעריצים למותג, בעיקר של דגם הקליפורניה.

את חגיגות ה-90 שלה, שלמעשה החלו כבר בחודש מרץ, מציינת מוטו גוצי באירועי מועדונים מסביב לעולם, וישנם לא מעט מועדוני מוטו גוצי גדולים ומבוססים. כעת משחררת החברה מהדורה מיוחדת לקאסזטום/קרוזר שלה, הקליפורניה. אגב, סיבה נוספת למסיבה היא ציון 40 שנים לקליפורניה.
מהדורת ה-90 שנה למוטו גוצי מתבססת על הקליפורניה וינטג' בעלת המשקף הגבוה והמזוודות המקוריות. הקליפורניה קיבל במהדורתו המיוחדת צביעה חגיגית בלבן-כתום עם לוגו החברה משנות ה-30' על מיכל הדלק ולוגו מיוחד לציון המאורע. עוד פריטים חגיגיים הם מושב העור החום עפנסי ערפל חדשים.
מבחינה מכאנית אין שינויים בקליפורניה והמנוע נותר וי-טווין מקורר אוויר בנפח 1,064 סמ"ק שמספק 73 כ"ס ב-6,400 סל"ד ו-9.6 קג"מ ב-5,000 סל"ד. מלפנים ישנו מזלג רגיל בקוטר 45 מ"מ של מרזוקי ועל הבלימה אמונים דיסיקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ודיסק בקוטר 282 מאחור עם קליפרים של ברמבו בעלי 4 בוכנות מלפנים ושניים מאחור.

גלריה

9 תגובות ל מוטו גוצי חוגגת 90

  1. איזה מרורים האכיל אותי האופנוע הזה. אין כמו יפני

  2. היה אחד עם לריו שהיה מסתובב בת"א עושה ים של רעש, איזה גבר הוא היה.. הלוואי והייתי זוכר את שמו, הוא לדעתי מענף.

  3. כן גם אני שמעתי עליו, נדמה לי שהוא מכר גם עוגיות. מעניין מה נהייה איתו?

  4. היו כמה חברה עם לריו….
    נחמיה סירקיס…
    רמי לריו…
    אבל מי זה רמי לריו…..!!!

  5. אני זוכר לשכן שלי בכור היה כזה מוטו גוזי בחניה של השיכון. כל בוקר האיתי יוצא בחוצה עם הקפה השחור האסלי של הבוקר והאייתי רואה את בכור מתקפץ על אופנוע כילו שמו לו פלפל צ'ומה בתחת. כל זה למה המוטו גוזי לא היה רוצה להניע בבוקר אז בכור היה צריך לתת קיק איזה שלוש ארבע חמש פיעמים עד שהמוטו גוזי היה מתניע. ואז בכור היה שם את הקסדה על הקלבסה שלו ביד אחת כי ביד שניה צריך לתת גז שהמוטו גוזי לא יכבה והיה דופק ואחד סמכטה ירוקה למה היה מעשן 3 קופסאות אסקוט ביום ונותן גז והולך לעבודה במסגריה. אגב קוראים למוטו גוזי מוטו גוזי בגלל הצליל שיוצא לו מהאקזוז כמו גוווזזזזזז

  6. איפה מר לריו ? איזה גבר הוא – תעלה פה מולינו.. היית אגדה בדרום ת"א.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל