מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
וידאו: הונדה CBR1000RR SP החדש על המסלול עם ניקי היידן
גיא בן ברק
צילום: יצרן
חשיפת הדור החדש של הפיירבלייד בתערוכת קלן עוררה התרגשות, האופנוע נראה נהדר והמספרים גם הם, מדברים על עליה בהספק וחשוב מכך ירידה במשקל, דרכה של הונדה מאז ומעולם שכן גם הפיירבלייד המקורי מ-1992 לא התהדר בהספק על (124 כוח סוס) אלא במשקל של אופנוע 600.
הונדה הייתה חייבת לעדכן ל-2017 את הסופרבייק הגדול שלה שלא שונה מהותית שנים רבות, גם לכביש הציבורי וגם לצורך הומולגציה באליפות הסופרבייק העולמית אליה גייסה הונדה שני רוכבי מוטו GP, ניקי היידן הנראה כאן בוידאו קידום לאופנוע, וסטפאן בראדל. כעת לאחר ששקעה מעט ההתרגשות מקלן עולה שאלת המחיר – כדי להשיג את אותה ירידה משמעותית מאוד של 15 קילו במשקל, ל-195 קילו רטוב שזה באמת כלום, הונדה השתמשה במתכות אקזוטיות באופן חריג באופנוע סדרתי: מיכל הדלק עשוי טיטניום וכיסויי המנוע עשויים מגנזיום, מה שכמובן מעלה מאוד את מחיר האופנוע. לכן תייצר הונדה מעתה רק גרסאות SP/SP2, מיוחדות וקלות הרבה יותר מבעבר אבל גם יקרות משמעותית ממחירו של הדגם הזה עד היום. מגמה זו של ייצור גרסאות על יקרות גם אצל היפנים (שלמדו מדוקאטי) לסופרבייק שלהם בולטת מאז 2015 עם גרסת M לימאהה סופרבייק, קאוואסאקי הוסיפה השנה גרסת RR ל-ZX10R שחודש רק בשנה שעברה, ולאחרונה סוזוקי חשפה את הGSX -R1000 הכול חדש ל-2017 ומסתבר שגם שם תהיה גרסה רגילה וגרסת על. הונדה יוצאת דופן מבחינה זו, ה-CBR1000RR החדש לא ייוצר כלל בגרסה רגילה אלא בגרסאות ספיישל בלבד, צריך לראות כיצד תימנע הונדה מזינוק חד מדי במחיר.