fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

קאסטום השבוע: Flying

קאסטום השבוע: Flying

טל שביט

קודם כל – תורידו את הגבות. נכון שכשאצלנו אומרים "קאסטום" מתכוונים ל… נו, אתם יודעים, האופנועים הנמוכים/ארוכים/רזים/שמנים ההם שנראים כמו, אה, אופנועי קאסטום. אבל בעולם שמחוץ לישראל, למילה הזו יש משמעות רחבה הרבה יותר. האופנוע המופיע כאן הוא דוגמה מצויינת: במונחים שלנו זהו פשוט אופנוע ספורט-נייקד שבמקרה יש לו מנוע V-טווין גדול. אבל במונחים של חו"ל הוא קאסטום, ומספיק מיוחד כדי לגרוף פרסים בתערוכות בוני-קאסטום בינלאומיות.
האופנוע מכונה Flying, והוא תוצר הבכורה של סדנה ספרדית חדשה בשם Sbay Motor שנוסדה ב-2009 (מקים הסדנה הוא Sergio Bayarri, ומכאן שמה). הכוונה היא לייצר סדרה מוגבלת של 49 אופנועים כאלו; הכלי המצולם כאן הוא אב-הטיפוס הראשון.

המנוע, מבוסס-הארלי כמובן, מגיע מ-RevTech – בחירה נפוצה בקרב יצרני-קאסטום – והוא בנפח 1.8 ל' עם תפוקה של 110 כ"ס. תיבת ההילוכים (6 כאן, אבל יש עוד אופציות) מגיעה גם היא מ-RevTech, למרות שניתן להשתמש בתיבות אחרות כולל המקורית של הארלי. היתר כבר הרבה יותר מענין. השילדה, למשל, היא על טהרת האלומיניום, בעבודת יד, והיא בעלת גיאומטריה ספורטיבית לגמרי עם זווית של 24.5 מעלות למזלג (שהוא, כמו שאפשר לראות, מתוצרת Ohlins, וכך גם הבולם האחורי); הזרוע האחורית החד-צידית הגיעה מדוקאטי 916. הקליפרים הרדיאליים של הבלמים מגיעים מברמבו, הדיסקים בתצורת פרפר מגאלפר; כדאי מאד לשים לב לפרטים כמו מיכל הדלק העשוי קרבון העוטף את המנועמלמעלה משני עברי השילדה, לידיות-הכידון המתכווננות והמתקפלות והתושבות שלהן – הכל אלומיניום מכורסם – מתוצרת ISR השבדית, למשולשים הקדמיים, או לצינור השילדה העליון שמתפקד גם כמיכל שמן (ורק ראו את הטיפול הקוסמטי בצנרת העשויה נחושת המוליכה את השמן אל השילדה וממנה). חישוקי "17, רגליות מתוצרת Rizoma, צמיגי קונטיננטל ספורטיביים – קל מאד להאמין לטענה כי האופנוע הזה נולד במסלול המירוצים ואמור לתפקד שם היטב.

ב-2010 השתתף Flying בתערוכה אזורית בספרד, שהיא חלק מסבב רשמי המוכר על-ידי אליפות העולם לאופנועי קאסטום. זכיה במקום הראשון באותה תערוכה העניקה לו כרטיס טיסה לסטרג'יס ולאליפות העולם לשנת 2010 שנערכה שם באוגוסט האחרון. שם זכה האופנוע הספרדי במקום הראשון בקטגוריית Production. מישהו חושב שלא מגיע לו?


קל מאד להאמין לטענה כי האופנוע הזה נולד במסלול המירוצים ואמור לתפקד שם היטב

גלריה

8 תגובות ל קאסטום השבוע: Flying

  1. במקרה של תאונה? צינור הנחושת שמוביל את השמן מעל קורת השילדה העליונה, יחד עם הברגים שלו יוכל אז לזכות בכינוי "טסטיקילר". לא מצחיק, התכווצו לי האשכים רק מלחשוב על זה…

  2. 110 כ"ס ממנוע 1.8ל? ספורטיבי הוא לא, הוא אולי בהשראה ספורטיביט, קסטום עם לוק ספורטיבי, אבל זה רק לוק.
    he can talk the talk, but can he walk the walk?

  3. אין שום בשורה אמיתית כאן, רק אופנוע שמעולם לא ייצא מאולם התערוכה. עיצוב מאד חלש ואין שום בשורה טכנולוגית או עיצובית.

  4. אני לא רואה שהוא דומה לורסיס או r1 או ואראדרו….צריך להתעמק באופנועים הללו כדי לראות איך הם בונים אחרת מה שנחשב לסטנדרט.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל