fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

טריאל נולד

טריאל נולד

טל שביט

צילום: טל שביט

אפשר לומר כי בשבוע שעבר נולד ספורט אופנועים חדש בישראל: טריאל (Trials). מזל טוב, מלווה בהרמת גבה קלה בהתחשב בכך שעדין אין בישראל ספורט מוטורי חוקי…
קצת רקע: לפני מספר חודשים החל בישראל שיווק אופנועי HM האיטלקיים, נכון יותר לומר איטלקיים-יפנים – מדובר בחברה המסבה אופנועי שטח של הונדה כך שיהיו חוקיים לכביש, בגרסאות אנדורו או סופרמוטו. מדובר, יש לציין, במותג-נישה מובהק, ובחצי השנה הראשונה לפעילותו נמכר כאן מספר צנוע של 40 אופנועים.
עכשיו מרחיבה היבואנית, חברת ה.מ. ישראל, את הפעילות ולמעשה פותחת כאן נישה דו-גלגלית ספורטיבית חדשה: טריאל. מדובר בספורט מוכר ופופולרי ברחבי העולם, שתכליתו – מעבר מכשולים קשים (שלרוכבים מן השורה נראים הרבה יותר מסתם קשים – בלתי אפשריים הוא מונח מתאים יותר), ללא אלמנט מהירות. למעשה נערכות התחרויות הללו במהירויות הליכה והרוכבים מפגינים שליטה ושיווי-משקל יוצאי דופן, תוך ביצועי פעלולים המהווים לוליינות לשמה – טיפוס קירות אנכיים, שיווי משקל על גלגל אחד ודילוג מסלע לסלע, וכן הלאה. אליפות עולם בספורט זה נערכת באופן רשמי מאז 1975, ומאז 1993 – גם באולמות, תחרויות בהן נדרשים המתחרים לעבור מכשולים מלאכותיים יצירתיים ואימתניים בתנאי צפיה נוחים לקהל.
אחד המותגים המצליחים ביותר בתולדות ספורט הטריאל, בעצם המצליח ביותר, הוא מונטסה (Montesa), יצרן ספרדי שזכה בתואר העולמי 11 פעמים ועוד 7 פעמים באליפות העולמות – בשני המקרים יותר מכל יצרן אחר אי פעם. מאז שנות ה-80 נמצאת מונטסה בבעלות הונדה, וכיום נקרא המותג "מונטסה הונדה". בארבע השנים האחרונות זכתה מונטסה-הונדה באליפות העולם ברציפות בשתי הסדרות העולמיות, באולמות ובחוץ, בידי הרוכב הספרדי טוני בו (Toni Bou).
חברת HM היא המפיצה באיטליה של אופנועי מונטסה-הונדה, וכאן מגיע הקשר אלינו. HM מקיימת פעילות טריאל עניפה באיטליה דרך חברת Future Racing, המשמשת כסדנת שיפורים, מרכז שירות, וקבוצת מירוצים רבת הישגים כולל שלל אליפויות איטליה והשתתפות פעילה באליפות העולם. Future Racing בונה אופנוע-טריאל משלה המבוסס על דגם מונטסה-הונדה, אך עם שיפורים רבים כולל השתלת מנוע 300 סמ"ק של HM במקום מנוע ה-250 המקורי. מאחר ואופנועי טריאל מחויבים בתקינת-כביש אירופית על מנת להשתתף בתחרויות, נפתחה הדרך ליבוא הדגם המדובר גם לישראל.
אתמול נערך אירוע ההשקה הרשמי, ולצורך כך נקט היבואן בצעד יוצא דופן. לא רק שהובא לכאן פאביו לנצי, 15 פעמים (!) אלוף איטליה בטריאל, לצורך הדגמת הספורט – בעלי קבוצת Future Racing הגיעו לכאן בהרכב משפחתי מלא, כולל הילדים. מתברר כי היבואן המקומי מתכנן להקים את פעילות הטריאל כאן כשלוחה רשמית של Future Racing. במהלך השבוע האחרון קיים הצוות האיטלקי קורסי-טריאל לכ-10 רוכבים ישראלים המחזיקים כבר כיום באופנועי טריאל, ובסוף השבוע נערכו הדרכות בטכניקות טריאל לרוכבי אנדורו ישראלים שעשרות מהם נרשמו להדרכה. לעיתונאים ולציבור הרחב שהוזמן נערכה אתמול הצגת-תכלית מרשימה במסלול סלעים שרובנו כנראה לא היינו מנסים לעבור ברגל. יחד עם פאביו לנצי הפליא בביצועיו רוכב טריאל-אופניים איטלקי, פול פטרוצי, הנמנה על עשרת הטובים בעולם ואשר הגיע אף הוא ארצה.
מנכ"ל חברת ה.מ. ישראל, תומר לוויתן, מבהיר כי האופנוע אשר ייובא ארצה הוא כלי תחרותי-מקצועי, ומחירו בהתאם. "יש לנו סבלנות", הוא אומר. "נפתח את הספורט לאט לאט ונחדיר את המודעות אליו".
עם תג מחיר של כ-80,000 ש"ח, אכן מדובר בכלי למשוגעים-לדבר – אך אין ספק כי מדובר באופנוע-קצה איכותי ומרשים, עם מכלולים מהשורה הראשונה. האם יש סיכוי לספורט זה להתפתח אצלנו? ימים יגידו. ובענין זה, קצת חומר למחשבה לסיום. האופנועים עצמם חוקיים למהדרין, כך שכל אחד יכול לעסוק בפעילות-טריאל להנאתו כאוות נפשו. אבל האם תחרות טריאל – לפני יישום חוק הנהיגה הספורטיבית – תהיה חוקית? לך תדע. ושימו לב איזה עיוות יוצר כאן החוק המדובר. כמו עם כל כלי המיועד לפעילות ספורטיבית בלבד, אפשר יהיה מן הסתם להגדיר את אופנועי-הטריאל כמיועדים רק לרכיבה ספורטיבית, לשלם מיסוי נמוך ולרכשם בעלות נמוכה בהרבה. אבל לפי תקנות ה-FIM, אופנוע טריאל חייב בתקינת כביש… מה שאומר שכדי לעמוד בתקנות הבינלאומיות של הספורט, נצטרך לרשום את אופנועי הטריאל כחוקיים לכביש – ולשלם עליהם מיסוי מלא!
איזה פלונטר מטופש, הא?


עם תג מחיר של כ-80,000 ש"ח, אכן מדובר בכלי למשוגעים-לדבר – אך אין ספק כי מדובר באופנוע-קצה איכותי ומרשים, עם מכלולים מהשורה הראשונה

גלריה

תגובה אחת ל טריאל נולד

  1. הסיפא של הכתבה ממש מדכא!
    כבר שנתיים שאני מחכה להביא טריאל ב30% מכס… אז זה לא יקרה? נגזר עלינו לחיות רחוק מהחלומות?? כן, אני יודע שספורט מוטורי זה עסק יקר – אבל כמה??? באיטליה טריאל 'רגיל' ולא מ

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל