fbpx

מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

טיול כיף בניו-יורק עם פצועי צה"ל מצוק איתן

יובל נווה

במסגרת זו הוטסו לארה"ב כעשרה חיילים שנפצעו במבצע צוק איתן, כחלק מהתהליך השיקומי אותו הם עוברים כעת. במשך כעשרה ימים החיילים מסיירים בניו-יורק,נופשים ומנקים ראש.

ביום א', ה-5 במאי 2015, אחרי ששהו כבר שבוע בארה"ב, אורגן לכבודם יום מיוחד. רוכבים מכל איזור מטרופולין ניו-יורק, לונג איילנד במזרח ועד פרברי ניו-ג'רזי הצטרפו לאירוע. חלקם כמרכיבים את החיילים וחלקם מלווים.

התמזל מזלי להצטרף כמלווה עם הטייגר החדש שזה עתה סיים הרצה.

התחלנו את הבוקר במפגש בלב מנהטן, החיילים נרגשים מכל ההמולה ורוצים כבר לעלות על האופנועים הגדולים. רוב החיילים הורכבו על אופנועים, אך לצערנו חלק מהפציעות קשות מאוד ולא איפשרו הרכבה על אופנוע. אבל אין חייל שהושאר מאחור והיו תלת-אופנועים ("טרייקים") ואפילו פולריס סלינגשוט אחד, שעוד לא הומצאה עבורו הגדרה, אז הנה שלי – "אופנוטריק".

יצאנו ממנהטן, צפונה לאורך נהר ההדסון, לכיוון גשר George Washington Bridge אותנו חצינו לכיוון ניו-גרזי שם המשכנו צפונה על גדותיו המערביים של נהר ההדסון. החבר'ה היו מאושרים מהנופים והחוויה המוטורית.

משם נכנסו לתוך איזור פארק Harriman היפהפה, אותו סיקרתי בעבר, ועצרנו לארוחת צהריים קלה.

התחלנו להחליף חוויות המלווים והמורכבים. החבר'ה האלה הם באמת הטופ של הטופ, מהיחידות שהיו בקו הראשון בעזה. בתחילה חשבתי שהם יירצו לספר יותר על עצמם ועל מה שאירע להם, אבל מהר מאוד הבנתי שהם רוצים להתקדם קדימה ולשמוע דברים חיוביים מאיתנו המלווים ה"זקנים".

אני בכל זאת איש צוות דוגרי, אז הדלקתי אותם על אופנועים וטיולים, אבל אדוונצ'ר כמובן 🙂

לראות את עמית, יוצא סיירת צנחנים שנפצע קשה ברגלו ורק לא מזמן חזר ללכת, עומד על הטייגר מניע אותו ומתמוגג, היה באמת מחזה נהדר. הוא כבר מתכנן את הטיול הגדול. חי"רניק בעבר, רוכב ADV בעתיד.
המשכנו אחרי הארוחה לשמורת Bear Mountains וטיפסנו עם האופנועים עד לראש ההר לתצפית מדהימה על כל האיזור. משם חצינו חזרה את נהר ההדסון דרך גשר אחר.

משאירים את מקל ההליכה מאחור ומביטים קדימה אל עבר עתיד טוב יותר

המשכנו עד לשעות אחר הצהריים ביערות, היה יום חם למדי, אבל בתוך היער תמיד קריר יותר.
הגענו לבית נופש של אחד המארגנים, חלקת גן-עדן עם אגם פרטי וג'קוזי בהם חיכתה לנו "פריסה צבאית", כלומר ארוחת ערב על האש.
יום נהדר לכולם – המלווים והמורכבים.

מערכת דוגרי מאחלת לכל הלוחמים הפצועים שיקום מהיר, בריאות, אושר ואריכות ימים.

תודה רבה למארגנים!

חב"ד והרב ויגלר, בן ציון הצלם של חב"ד, אסף ואורית המתנדבים המסורים מישראל, אודי (WOODY), חבורת הרוכבים היהודים האמריקאים  (CHAI RIDERS) והישראלים שהרכיבו את החיילים על הכלים השונים וכמובן ללוחמים!

עמית – סיירת צנחנים
רועי ואוהד – אגוז
שי, עמית ודביר – סיירת גולני
ניר ומאיר – סיירת נח"ל
אלנתן – 890
דניאל – מגלן

שמעון, אביו של אוהד, ניגש אליי בסוף ואמר לי שזה היה היום הכי טוב שלהם מאז שנכנסו לשיקום. כל השמח הזה והרכיבה היא חלק מהתהליך השיקומי הארוך שמחכה להם. אבל כשהנפש מבריאה גם הגוף מבריא. ככידוע לנו הרוכבים, אין כמו רכיבה לנקות את הראש, בייחוד עם נופים שכאלה ואנשים טובים באמצע הדרך.

7 תגובות ל טיול כיף בניו-יורק עם פצועי צה"ל מצוק איתן

1. After being confined in hospital beds,and rehab centers , the motorcycle experience warmed their heart , but mostly mine. We do it for a few years already, and this group, a bunch of heroes well deserved a day of relaxation.
    Speacial thanks to yuval, great pics and was good to have him with us.

2. יובל. כל הכבוד לך ולכל החברה ובמיוחד ללוחמים הצעירים.

3. רק אנשי חב"ד מסוגלים לחשוב על רעיון כביר כזה לשמח את לוחמים צעירים. אין עליך הרב אוריאל ויגלר ירבו כמוך בישראל