fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

תיקון חוק הביטוח אושר לקריאה ראשונה

תיקון חוק הביטוח אושר לקריאה ראשונה

מערכת דוגרי

צילום: יח"צ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי, שיזמה ח"כ פניה קירשנבאום ועליה חתומים גם יו"ר הוועדה ח"כ שאמה-הכהן ועוד 28 חברי כנסת. ההצעה נועדה להעלות את מרכיב ההעמסה (השיעור מתוך תעריף הביטוח שבו על מבוטח לשאת כתוצאה מעלויות ההשתתפות של מבטח במסגרת הפול) ובכך להוריד את מחיר פוליסת ביטוח החובה של האופנוענים.

בפתח הדיון ציין היו"ר כי הוסכם לקדם את הצעת החוק בהתאם להחלטת ועדת משנה של ועדת השרים לחקיקה, שאמורה היתה לגבש החלטה בנושא. לדבריו, בסוף השבוע האחרון היתה הסכמה מצד משרד האוצר אשר התחייבו בפני הממשלה להעביר את החוק בהסכמה, והוסיפו כי ישנה פשרה לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6% ולא 8% לפי ההצעה המקורית, אולם נציגי האוצר בוועדה הביעו התנגדות גם להצעה הזו.
סגנית בכירה לממונה על שוק ההון באוצר, לי דגן, הסבירה כי כיום מרכיב ההעמסה עומד על כ-4% והמשמעות היא שכל נהג מסבסד בביטוח החובה שלו 75 שקלים לטובת ביטוח החובה של האופנוענים. לדבריה, העמסה של 8% משמעותה שכל נהג ישלם 230 שקלים לטובת ביטוח האופנוענים.

חברי הכנסת יואל חסון ויוליה שמאלוב ברקוביץ' הצטרפו ליו"ר שאמה הכהן וליוזמת ח"כ קירשנבאום, והביעו תמיכה בהצעת החוק בניגוד לעמדת האוצר. ח"כ חסון הציע להעלות להצבעה את הצעת הפשרה של ח"כ קירשנבאום לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6%. לבסוף החליטה הוועדה להעלות למליאה שתי הצעות, לפי הראשונה מרכיב ההעמסה יעמוד על 8% ולפי השנייה הוא יעמוד על 6% – והמליאה היא שתכריע בנושא.

סוגיה נוספת שהועברה להחלטת המליאה היתה האם מרכיב ההעמדה יהיה קבוע ויעמוד על 6% או 8%, או שיקבע כי מרכיב ההעמסה לא יפחת מ-6% או 8%. משמעות ההצעה השנייה היא שניתן יהיה בעתיד להעלות את מרכיב ההעמסה ולהפחית עוד את ביטוח החובה לאופנוענים. גם המחלוקת הזו הועברה להכרעת המליאה במסגרת ההצבעה על הצעת החוק בקריאה ראשונה.
ח"כ קירשנבאום בירכה על אישור ההצעה לקריאה ראשונה ואמרה כי "הצעת החוק היא בגדר בשורה ציבור רוכבי הדו גלגלי בישראל ולכל הצעירים. ביטוח החובה לאופנוענים ירד משמעותית כתוצאה משינוי הנוסחה, ויאפשר לסטודנטים, צעירים וחיילים כלי תחבורה נוח, זמין וזול. הדו-גלגלי פותר למדינה בעיות של גודש תנועה, וחנייה, ועל כן טוב שהממשלה משלבת ידיים איתי ועם יוזמי החוק, לטובת הרוכבים".

10 תגובות ל תיקון חוק הביטוח אושר לקריאה ראשונה

  1. השאלה אם תהיה הוזלה למחירים שלפני העליה שהיו גבוהים גם ככה או שתהיה הזולה משמעותית באמת

  2. עד שיורידו בטח יעלו התעריפים פי שתיים מההוזלה מזל שלא התפקדתי

  3. מהלך מבורך
    כל הכבוד לח"כ שמאה.
    לא נשכח את המהלך הזה בבחירות.

  4. שאלה: מה ההבדל בין שיפוצניק לרופא?
    תשובה: שיפוצניק מכסה את הטעויות שלו בבטון…
    רופא מכסה באדמה…

  5. לי דגן אומרת ש-4% שווה עכשיו 75 ש"ח לכל נהג פחית אבל 8% יהיה שווה 230 ש"ח.

    אותי בבצפר לימדו לא מכבר שאם 4% שווה 75 אז פי 2 מזה, קרי 8%, שווה 150.

    מזל שיש לנו נציגים כאלה מוכשרים במשרד האוצר, מה היינו עושים בלעדיהם.

  6. לא נשכח אותך בבחירות, אבל אל תשכח אותנו לאחר הבחירות…..
    לאופנועים יש זיכרון של פיל…
    רוני.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל