fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פולקסווגן על שניים

פולקסווגן על שניים

אופיר דואק

צילום: יצרן


לפני כחצי שנה בתערוכת הרכב בפאריז הציגו מיני וסמארט, כל אחד בנפרד, קונספט לקטנוע חשמלי מעוצב ומסוגנן. עבור שני המותגים הצגת קטנוע חשמלי היא סוג של בחינת השטח להתרחבות אפשרית לכיוון הדו-גלגלי שיכול להשתלב בפילוסופיית השיווק, הן של מיני (שמייצרת מכוניות קטנות, אופנתיות עם שיק רטרו) והן של סמארט (שמייצרת מכוניות עירוניות ואופנתיות).
הקונספטים הדו-גלגליים של מיני וסמארט יכולים להיחשב כקוריוז חביב – גם אם לעולם לא יגיעו לייצור סדרתי מכיוון שהם שייכים למותגי נישה – אבל מה קורה כשמותג גדול באמת פוזל לכיוון הדו-גלגלי?

בתערוכת שנחאי שנערכת בימים אלו מציגה גם פולקסווגן, אחת מארבעת יצרני הרכב הגדולים בעולם, קונספט לקטנוע חשמלי המכונה E-Scooter. הקונספט מתאפיין בעיצוב נקי ומינימליסטי שמזכיר יותר קורקינט חשמלי, בין היתר עקב מימדיו המזעריים. ה-E-Scooter מונע על ידי מנוע חשמלי בהספק של 350 וואט צנועים שאמורים להיות מספקים בהתחשב בעובדה שהקטנוע שוקל רק 20 ק"ג נמוכים במיוחד ללא הסוללה. הסוללה היא מסוג ניקל מטאל היבריד פשוטה למדי שאמורה להספיק לטווח של כ-60 ק"מ, כאשר המהירות המרבית עומדת על 50 קמ"ש. הסיבה העיקרית לבחירה בסוללת ניקל מטאל מיושנת היא המחיר.

בעוד בקטנועים החשמליים של מיני וסמארט מכוונים להיות קטנועים אופנתיים בתמחור תואם, בפולקסווגן מכוונים עם ה- E-Scooter לכיוון עממי והמוני יותר, במיוחד בסין בה השוק מוצף בקטנועים חשמליים זולים שמחירם עומד סביב 500 דולרים. מחירו של ה-E-Scooter אמנם צפוי לעמוד על כ-1,000 דולרים יקרים יחסית עבור השוק הסיני, אך לטענת פולקסווגן יש מקום לקטנוע פרימיום שכזה, במיוחד כשמדובר בשוק שכבר עכשיו פוטנציאל המכירות שלו עומד על כ-20 מליון כלים חשמליים בשנה. ה-E-Scooter אמור להשלים את היצע המכוניות של פולקסווגן ולהביא את המותג אל תושבי מגה-ערים כמו שנחאי אשר חיים רוב הזמן בתוך העיר ולא מתכוונים, או לא זקוקים למכונית.

בפולקסווגן אומרים שעבור שווקים בעלי דרישות גבוהות יותר בהם מחיר "אולטרא נמוך" פחות משחק תפקיד (כמו השוק האירופאי), יהיה ניתן להציע את ה-E-Scooter בקלות עם מנוע חזק יותר בהספק של 700 וואט, סוללת ליתיום-יון מתקדמת ומערכת האוגרת את אנרגיית הבלימה.ה-E-Scooter יגיע ליצור, לפחות עבור השוק הסיני, אך זה לא יקרה לפני שנת 2012.

דו"גרי, עשיתם לנו כבר Like בפייסבוק ?

גלריה

10 תגובות ל פולקסווגן על שניים

  1. בטח לא יביאו אותו לארץ
    ואם יביאו יעלה מליון דולר….
    בשביל שהמנכ"ליםיוכלן לקחת משכורת צנועה של איזה מליון שקל (ליפני מע"מ הביתה.)..
    יאללה תמשיכו בחדשות.

  2. אבל אם יש קטנועים חשמלים בחצי מחיר עם ביצועים דומים אז למה לקנות דווקא אותו ? בגלל הסמל ?
    אחלה כתבה, תמשיכו כך

  3. לדעתי בכל מחיר זה משתלם כמובן ברמת המתחרים +

  4. למה כל היפנים החכמים האלו לא מתכננים קטנוע גדול עם נתוני מנוע של קטנוע כמו שלי חשמלי…?

  5. בהונדה מתכננים כבר זמן רב קטנוע חשמלי. העניין הוא שהקונספט החשמלי מייצג חיסכון ויעילות אקולוגית ולכן אין עניין בייצור דו"ג חשמלי זולל אנרגיה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל