fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

תכירו: Alyen, החייזר של Vyrus, אחד מהאופנועים הייחודיים ביותר

תכירו: Alyen, החייזר של Vyrus, אחד מהאופנועים הייחודיים ביותר

אדיר טרייטל

צילום: יצרן

כל מי שיש לו תשוקה לעולם המוטורי חלם כנראה להטיס את הציפור השחורה (Blackbird), לשרוף צמיגים על אלינור או לרכב על האופנוע של Batman.

האופנוע (אם אפשר לקרוא לו כך) הכי קרוב עד עכשיו להיות משהו בר השוואה לאופנוע של באטמן שקיים בייצור סדרתי הוא הרוקט 3 של טריומף עם מנוע ה-2500 סמ"ק הפסיכי שלו.

אבל עם כל הכבוד לרוקט 3 יש מצב שקם לו יורש חדש לתואר "הכלי הכי פסיכי שירד מפס יצור", ולדעתי אין כלי שיותר מתקרב לקונספט של האופנוע המפורסם של איש העטלף יותר מה-Alyen של Vyrus.

 

על Vyrus

Vyrus היא סדנה איטלקית שייצרה חלק מהאופנועים הכי חזקים בעולם המבוססים על מנועי דוקאטי. היא מתארת את עצמה כסדנה חדשנית ופורצת דרך שבונה אופנועיי היי-טק. יש להם למעלה מ-30 שנות ניסיון בבניית אופנועים והם מבוססים ברמיני שבאיטליה. Vyrus גאים בכך שהם משתמשים בחומרים הכי מתקדמים שיש ובשיא הטכנולוגיה הזמינה בתחום.
הם מתגאים בכך שלמרות שהאומנות היא חלק עיקרי ביצירה שלהם, חשוב להם לא פחות שהאופנועים שלהם יהיו פונקציונאליים גם כן.

כך הם כותבים על העיצוב של ה-Alyen:
"ניגשנו לעיצוב של Alyen עם גישה פילוסופית, עם דגש על החופש היצירתי כמהות של קונספט אומנותי עבור אופנוע המיועד לשימוש מסורתי. זה הרעיון בפועל של מה שהעתיד למה שהעתיד מצפה מאיתנו".

 

המנוע

ב-Alyen משולב מנוע הסופר קוואדרו של דוקאטי, L-טווין מקורר מים עם 4 שסתומים לצילינדר בנפח 1,285 סמ"ק, והספק של 202 כ"ס ב-10,500 סל"ד. המנוע הגיע מהפניגאלה 1299, הסופרבייק האחרון של דוקאטי עם מנוע שני צילינדרים, אותו החליף ה-V4. פרט למנוע כל שאר העיצוב והחלקים באופנוע הם פרי יצירתם של Vyrus.

 

השלדה

המנוע משמש גורם נושא עומס בתוך שלדת המגנזיום בעיצוב "אומגה כפולה" של Vyrus. אלמנט המאפיין את העיצובים הקיצוניים של סדנת הבוטיק Vyrus. במקום מזלג סטנדרטי המקובל ברוב האופנועים בעולם, ב-Alyen מותקנת זרוע קדמית שפונה באמצעות מנגנון היגוי הידראולי מבוסס כבלים שמחובר לכידון של האופנוע. הזרוע הקדמית חובקת ג'אנט קרבון עליו צמיג 120/70-17. בעוד הצמיג האחורי במידה 200/60-17.

עיצוב השלדה הייחודי מאפשר הפחתה דרמטית בהשפעה של כוח הבלימה על האופנוע בפניה, מה שמאפשר בלימה מאוחרת מאד תוך כדי כניסה מאוחרת מאד לפנייה. כמו כן, התכנון הזה מאפשר פחות צניחה של הפרונט בזמן בלימה. החסרונות בשיטה הזו הן שתחושת הקשר בין הרוכב לכביש נפגמת מעט ומכיוון שמדובר בזרוע קדמית, טווח הסיבוב של הגלגל הקדמי מצד לצד קטן יחסית, מה שמקשה על ניווט האופנוע במקומות צפופים.

 

העיצוב

כל המעטפת עשויה קרבון (כאילו, דא…) במבט מהצד נראה שמדובר במראה אגרסיבי ואכזרי במיוחד ומדובר בחיה אחרת מכל מה שרואים ברחוב ביום יום. (האופנוע של באטמן אמרנו, לא?). מבט מהפרונט מעלה תמונה מבעיתה ומעניינת באותו זמן. פתאום החייזר הזה לא נראה כל כך מפחיד ואולי אפילו מכוער, אבל אם מתבוננים מהחזית אפשר לראות דמיון למטוסי החמקן לדורותיהם כמו הציפור השחורה.
אין ספק שיש זוויות שלא מחמיאות לאופנוע הזה אבל מצד שני, כששאלתי את אשתי פעם אם היא חושבת שאני גבר יפה, היא ענתה כך: "גבר צריך להיות טיפה יותר יפה מקוף", ואין ספק שהאופנוע הזה גברי מאד על פי ההגדרה הזו.

אין ספק כלל שמדובר בחיה ייחודית, ביזארית ומשוגעת בכל אספקט אפשרי. האם היינו רוצים לרכב עליו? אין שמץ של ספק. כי מי לא חלם להטיס את הציפור השחורה, לרכב על דרקון מעופף או לעשות סיבוב בגותהאם סיטי על האופנוע המטורף של באטמן. ובעולם הלא דמיוני שלנו ה-Alyen של Vyrus הוא הדבר הכי קרוב לאותו חלום מופרע.
המחיר הצפוי בארה"ב עומד על כ-90,000 דולר, שהם בערך טריליארד שקלים לאמיץ שיחשוב להעביר אותו במכס בישראל.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל