fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

פרשת מצלמות המהירות: חכו עם החגיגות

פרשת מצלמות המהירות: חכו עם החגיגות

גיא בן ברק

צילום: אריק רוזנבלום

פרשת אמינות מצלמות המהירות הנייחות מסוג א'3 שפרצה לתודעה לפני כחודשיים הולכת ומסתעפת. אם בחודש יוני הפסיקה המשטרה לשלוח דוחות צילום לנהגים החשודים בעבירת מהירות מחשש לאמינות המדידה, כעת התפתחות חמורה כאשר נעצר הבכיר במכון התקנים שלפי החשד העיד עדות שקר במשפט המתנהל בעכו על אמינות המצלמות ובדיקות שלכאורה נערכו בישראל או בחו"ל לקביעת יעילותן; במידה ואכן יוכח כי הבדיקות לא נערכו, יאלצו המשטרה והפרקליטות לנסות ולבסס את אמינות המצלמות בדרך מדעית נוספת כדי לחזור ולהאשים נהגים על סמך צילומי מהירות. מי שמקווה כי יבוטלו רטרואקטיבית הרשעות ודוחות שניתנו עד היום על סמך צילומים צריך לזכור כי כול מי ששילם דוח למעשה הודה בעבירה ובכך יתכן שמנע מעצמו אפשרות לערער גם במידה ואמינות המצלמות תתערער ואף תיפסל.

המצב נכון לעכשיו הוא שהמצלמות ממשיכות לצלם, אך הדוחות במקרה של עבירת מהירות לא נשלחים לחשודים אלא נשמרים במערכת המשטרתית עד לקבלת מסקנה סופית. במקביל מי שכבר קיבל דוח מהירות על סמך מצלמה מסוג א'3 צריך להחליט האם לשלם את הדוח ובכך להודות, להיענש כולל נקודות – או לבחור בחלופה של אי הודאה באשמה שמשמעותה ללכת למשפט בתקווה לזיכוי מחמת אי אמינות המצלמות. בתי המשפט בימים רגילים מחמירים מאוד עם מי שבחרו להישפט בלי סיבה של ממש, אלה נחשבים למתחכמים ולמטרידי המערכת סתם ונענשים פי כמה בהשוואה למי שהודו, אולם לאור המצב הפעם נראה כי בית המשפט יתחשב ולא יראה בעצם הבקשה להישפט גרירת זמן וניסיון להתשת המערכת.

למרות שהפרשה הנוכחית חמורה במיוחד, הרי שהערעור על אמינות מצלמות המהירות לגמרי אינו חדש, מדי מספר שנים פורץ לכותרות ברעש גדול, התקשורת חוגגת אבל תכלס מדובר באיזה סעיף טכני שמתוקן והמשטרה והפרקליטות מצליחות שוב ושוב להתגבר על כך. למעשה כול הזמן נשלף ערעור כזה באינספור משפטי תעבורה המתנהלים כנגד עברייני מהירות, ושוב ושוב הערעורים נדחים וכאמור בתי המשפט אף מחמירים עם המערערים שלא בתום לב.

לכן גם אם נראה היום שכלב השמירה מוגבל קצת, קודם כול לא לנצל זאת כדי לעבור חופשי על המהירות, גם מסוכן וגם אמצעי האכיפה האחרים לחלוטין פעילים וקבילים, וגם כאמור מי שכבר קיבל דוח צריך לבדוק היטב את האפשרויות החוקיות במקרה שלו ובוודאי לא לקרוע את הדוח ולזרוק לפח. מי שחווה את המחזוריות ההיסטורית של הערעורים בישראל על אמינות מצלמות המהירות והיו רבים כאלה זוכר כי גם אם נראה שניצלנו בזכות איזו התחכמות טכנולוגית, הרי שהדוחות הללו לא נעלמים אלא מוצאים אותך גם לאחר זמן ואתה משלם בריבית דה ריבית.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל