fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

פיאג'ו: כנפונים חשמליים, לקטנועים?

פיאג'ו: כנפונים חשמליים, לקטנועים?

אסף לביא

צילום: יצרן

מסמכי פטנט שהגיש קונצרן פיאג'ו חושפים מה שנראה כמו הדור הבא של הקטנוע התלת-גלגלי, ה-MP3, כשהוא מצויד בכנפונים אקטיביים.

בפעם הראשונה שראינו חבילה אווירודינמית אקטיבית על אופנוע הייתה כשאפריליה (מקונצרן פיאג'ו) הציגה את הקונספט של ה-RS660 עם הכנפונים החשמליים, אלו בסופו של דבר לא הגיעו לגרסת הייצור הסדרתי שהסתפקה בכנפונים רגילים ואפילו קטנים יותר מאלו שבשימוש במוטוGP.

כעת חברת האם מגישה רישומים בהם היא מפרטת את עבודת מערכת הכנפונים החשמליים כשברישומי הפטנט היא "מתקינה" אותם עם ה-MP3, אם בסופו של דבר המערכת תותקן על ה-MP3 זה יהיה הקטנוע (והכלי התלת גלגלי) הראשון שמקבל כנפונים וזה גם יהיה היישום הראשון של מערכת אירו-אקטיבית בעולם האופנועים הסדרתיים.

כפי שניתן לראות במסמכים הכנף נעה על צירה מעלה ומטה, וע"י שינוי נקדם הגרר של הכלי יוצרת כוחות שפועלים על האופנוע לשם שיפור התנהגותו, הכנפיים יכולות לעבוד באותו הכייון או בנפרדד, לדוגמה בפנייה, שם הכנפיים נעות לכיוונים מנוגדים.

הכנפונים מותקנים בצידי הפיירינג הקדמי כשחלקם העליון נשלט חשמלית ליצירת כוח לעילוי או הצמדה של הגלגל הקדמי ובנוסף מסייע ליציבות בפניה תוך כדי העלאת מהירות הכניסה והיציאה מהפנייה, כך לדברי פיאג'ו, בנוסף הם מציינים שהמערכת תעבוד בצורה אולטימטיבית במהירות גבוהה מ-50 קמ"ש, אך לנו נראה שבשביל השפעה אמיתית המהירות תצטרך להיות יותר גבוהה.

אנחנו לא מומחים בפיזיקה, אבל החישוב פשוט, כלי הרכב שוקל בקלות מעל ל-100 ק"ג, בואו נגיד שיחד עם הרוכב המסה היא כ-200 ק"ג; בהתחשב בגדול הכנפיים, במהירות של כ-70 קמ"ש יופעל כוח של קילוגרמים בודדים, מדובר באחוז קטן מאוד ולכן בהשפעה יחסית קטנה, אבל עדיין השפעה.

כפי שכבר אמרנו, המערכת מוצגת על קטנוע גדול שאמנם פופולרי באירופה, אבל השפעת המערכת על התנהגותו כמעט זניחה, לכן אנחנו משערים שהבחירה ב-MP3 לרישומי הפטנט היא מקצועית גרידא ושאם המערכת תראה אור, היא תתוקן על אופנוע שמתאים לה יותר, כמו לדוגמה ה-RSV4 של אפריליה, שכן משקלו הנמוך יותר ומהירותו הגבוהה יותר שווים לאפקטיביות גבוהה יותר של המערכת.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל