fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

נחשף: ב.מ.וו eRoadster קונספט

נחשף: ב.מ.וו eRoadster קונספט

אביעד רייס

צילום: יח"צ

ממש לאחרונה דיווחנו כאן על ההתקדמות שעושה ב.מ.וו עם האופנוע החשמלי שלה ועכשיו נראה כי נייקד בווארי חשמלי קרוב יותר ממה שחשבנו. האופנוע נחשף ואף הותר לרכיבות מבחן על ידי ב.מ.וו במרכז פיתוח של החברה בדרום צרפת. באירוע לקחו חלק אישים חשובים מהעולם הדו-גלגלי ועיתונאים.

נכון לעכשיו, מדובר בשעטנז שכולל חלקים מכל קשת הדגמים של ב.מ.וו – כך למשל מסכת החזית והמזלג הקדמי שעבר התאמות למשקלו של המנוע החשמלי שנלקחו מה-S1000R, לוח התצוגה שנלקח מה-C Evolution – הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו שכבר משווק, הזרוע והגלגל האחוריים שהושאלו מה-R1250R ועוד. גם רכבי ב.מ.וו ההיברידים תרמו איברים לאופנוע החשמלי, וכך לדוגמא הבטריה שנלקחה מסדרה 5 והמנוע החשמלי שנלקח מסדרה 2. השלדה חדשה לגמרי, ונבנתה במיוחד כדי לערסל את המנוע החשמלי הכבד.

 

ההספק של המנוע החשמלי עומד על כ-135 כ"ס ולפי הדיווחים, הוא מייצר גם מומנט פסיכי של מעל ל-20 קג"מ. אין עדיין נתונים על טווח אך בהתחשב בכך שה-LiveWire של הארלי דוידסון מציע טווח עירוני של כ-230 ק"מ, ניתן להעריך שהטווח של האופנוע החשמלי החדש של ב.מ.וו יהיה פחות או יותר זהה. בב.מ.וו מספרים כי זמן הטעינה סופר מהיר ועומד על חצי שעה בודדה לקבלת 80% סוללה.  

המשקל הנוכחי לא קל ועומד על כ-290 ק"ג, אך צריך לזכור שמדובר באב טיפוס בלבד ויתכנו עוד שינויים רבים שיכולים להשפיע על כל המכלולים. בב.מ.וו מספרים כי האופנוע נמצא בפיתוח כבר שנתיים כשצוות מצומצם עובד רק עליו. בחברה הענקית שבארסנל שלה נמצאים כבר כמה דגמי מכוניות חשמליים, הידע עובר בין כל המחלקות ומסייע מאד לפיתוח. 

בניגוד למשל ל-RevoNex החשמלי של קימקו לב.מ.וו החשמלי אין הילוכים, מה שאומר שהכח זמין כבר מההתחלה ואת ידית הקלאץ', מחליפה ידית שמפעילה את הבלם האחורי. כדי להמחיש את ההבדלים בין אופנועים רגילים לחשמליים צורף לאירוע גם S1000R רגיל ולמרות שהוא חזק וקל יותר, מספרים הנוכחים באירוע כי הוא 'קיבל בראש' מהאופנוע החשמלי בכל מקצה. 

המון ידיעות על כלי רכב חשמליים… מרגישים שהמהפכה כבר כאן?


עוד בנושא חשמלי מהיום:

סרטון אקשן עם טריאל חשמלי

 

 

2 תגובות ל נחשף: ב.מ.וו eRoadster קונספט

  1. עם משקל של 300 קילו הם אומרים שיש להם מוצר סידרתי? עדיף קבר לרכב על הרלי וזהו..

  2. לא יכול כבר לחכות. נראה טיייייל. הפחד הוא לעוף אחורה מהאופנוע בזמן האצה. 🙂
    רק תכסו אותו שלא נראה את הבלוק המכוער הזה. 🙁

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל