fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC

מנכ"ל KTM מעוניין לרכוש את דוקאטי ומרמז על אדוונצ'ר 500

מנכ"ל KTM מעוניין לרכוש את דוקאטי ומרמז על אדוונצ'ר 500

אסף לביא

צילום: יצרן

סטפן פירר, מנכ"ל KTM, אמר בראיון ל-Speedweek שהוא מעוניין ברכישת דוקאטי מכיוון שהיא היחידה בה הוא רואה פוטנציאל להמשך צמיחת הקבוצה.

האמירה לא הגיע משום מקום והיתה תשובה לשאלה האם לדעתו KTM תוכל להמשיך לדבוק במנועים קטנים ומנועים דו-צילינדריים, "מנוע טריפל יכול להיות אופציה טובה אם בז'אז', מחזיקת המניות, תקנה את טריומף (כפי שהביעה עניין פעמים רבות)", למרות זאת סטפן דווקא מעוניין בדוקאטי, שעתידה לעבור בשנים הקרובות למנועי V4, כפי שראינו כבר בפאניגלה.

"יש לי קשר רגשי לדוקאטי", אמר סטפן, "המותג היחיד שיתאים לנו הוא דוקאטי, תשכחו מכל השאר, אמ.וי אגוסטה קטן מדי".

באאודי לא מביעים בינתיים עניין במכירת דוקאטי, מה גם שקנו את החברה בסכום של 740 מיליון דולר, סכום שלא בטוח שק.ט.מ תוכל להשקיע במותג; אך משבר "דיזלגייט", איבוד עניין מצד אאודי בתחום הדו"ג ועניין רב בהמשך פיתוח הרכבים החשמליים אולי כן יגרמו לדוקאטי ליציאה מוקדמת לשוק, מי יודע, אולי זה אפילו יהיה במחיר "שווה לכל נפש".

עוד מהראיון: ספק פליטת פה, ספק טיזר מתוכנן – לאדוונצ'ר 790 תצטרף גרסת 500 בקרוב; "כיום ישנה צמיחה גדולה בשווקים המתפתחים, מה שנחשב שם "פרימיום" הם דווקא אופנועים ביניים בנפחי 500-800 סמ"ק".

ק.ט.מ תולה תקוות רבות באדוונצ'ר 790 ומקדישה משאבים רבים לשיווקו בעולם, אופנוע דומה בנפח קטן יותר יהיה נגיש לעוד קהל יעד ויאפשר להם להתחרות ביצרנים היפנים, בעיקר בסדרת ה-500 של הונדה ובטרייסר 700 של ימאהה. שימוש במחזיקת מניות החברה, בז'אז', לשם יצור המנוע הקטן ושיווקו לצד דגם ה-790 יכול לתרום רבות להמשך ההתפתחות של החברה, שאם אכן תרכוש את דוקאטי, כבר תקרא קונצרן.

קבוצת KTM, הכוללת בין היתר את הוסקוורנה ואת מותג WP, עליה אמון סטפן פירר, נמצאת השנים האחרונות בצמיחה מטאורית; לדבריו ק.ט.מ מוכרת כיום 265,000 אופנועים בכל העולם, מותג הוסקוורנה צמח ב-5 השנים האחרונות מ-6,000 כלים ל-30,000. גם מספר העובדים בחברה עלה מ-150 ל-5,000 ועוד יותר עובדים שמועסקים ב-WP.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל