fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מחירי הביטוח: ביום שני יגיע להצבעה במליאת הכנסת "חוק האופנועים"

מחירי הביטוח: ביום שני יגיע להצבעה במליאת הכנסת "חוק האופנועים"

אסף לביא

צילום: עדי בראון

ביום שני, ה-28/05, תגיע להצבעה בקריאה ראשונה הצעת החוק להעלאת מרכיב ההעמסה בתעריפי הביטוח, מאחורי ההצעה עומדים חברי הכנסת זוהר, וקנין וכבל.

המהלך לא יצור הורדה במחירי הביטוח לרכב דו-גלגלי ורק יבלום את העליה, כעת מרכיב ההעמסה עומד על 6.5% ואם יעבור התיקון לחוק יעלה ל-8.5%. חוק מרכיב ההעמסה קובע שחלק יחסי מעלות פוליסת הביטוח לדו-גלגלי ישולם ע"י פוליסות הביטוח לרכב.

ההצעה מגיעה מצד חברי הכנסת בעקבות הנתונים האחרונים שמציגים מצב בו 40% מהרוכבים בישראל לא מבוטחים בביטוח חובה, נתון מדאיג ומסוכן שדורש פעולה מהגורמים הממשלתיים לשינוי העיוות.

לצערנו, גם אם יאושר תיקון החוק – המצב ישאר כמעט זהה וכל הפעולה תהיה כמו כוסות רוח למת. בלימה לא תעזור. צריך פה שינוי משמעותי – בתפיסה, בחינוך ויחס של הרשויות כלפי תחום הרכב הדו-גלגלי.

5 תגובות ל מחירי הביטוח: ביום שני יגיע להצבעה במליאת הכנסת "חוק האופנועים"

  1. אתם ממש לא בעניין! הנתון עומד על מעל ל 50% לא מבוטחים, וקרוב יותר ל 80%. כאשר הגנבים החליטו שהם ממלאים את שורות הביקוש לדו-גלגלי מהסגמנט אופניים-חשמליים, הם עשו זאת, לא לפני שחוקקו חוק שאופניים חשמליים הם אינם רכב מנועי. באופן זה נוצר עיוות נוראי ומשולש(כאילו שקודם מצבנו לא היה רע, עכשיו נהיה רע בריבוע):
    1. אוכלוסיה שלמה של רוכבי אופנועים, שהיא נכון להיום לפחות 50% מאוכלוסיית הדו גלגלי בישראל, אוכלוסיה זאת לא מבוטחת בביטוח חובה, כי הגנבים בכלל לא מאפשרים לציבור רוכבי האופניים החשמליים לרכוש פוליסה כזאת. האפשרות בכלל לא פתוחה לציבור הרוכבים החדשים.
    2. אופניים חשמלים(לסוגיהם, כולל קורקינטים), עם מהירות איטית, בלי מספר רישוי, ובלי חובת רישיון, הם היום כלי הרכב הדו-גלגלי המסוכן ביותר שנע על הכביש, ודווקא שם הרוכבים לא מוגנים בכיסוי הסוציאלי החשוב הזה שנקרא ביטוח חובה! רק בישראל צעצוע מסוכן הפך לכלי תחבורה נפוץ. זה פשע! מי שמאפשר את זה צריך להושיב אותו בכלא!
    3. בגלל שאופניים חשמליים הוצאו מההגדרה אופנוע, הנפגעים כתוצאה מתאונות אופנוע כזה הוצאו מדפי הסטטיסטיקה. בפועל המצב נהיה זוועתי, לא רק שמספר הנפגעים גדול במיוחד(כי מדובר בכלי רכב מסוכן במיוחד), אלא שמדובר גם באוכלוסיות צעירות, שממש כואב הלב(נערים, חיילים, סטודנטים, משפחות צעירות, תינוקות…רואים על הכבישים הורים שרוכבים עם שני ילדים, לפעמים שלושה, על זוג אופניים אחד, ובלי קסדות…מתי יתעורר מי שיפסיק את הזוועה הזאת?)

    דוגרי, כאשר אתם כותבים:
    "לצערנו, גם אם יאושר תיקון החוק – המצב ישאר כמעט זהה וכל הפעולה תהיה כמו כוסות רוח למת."
    אתם כמובן צודקים, רק שכאמור לעיל המצב הרבה יותר גרוע מכפי שנתין להעלות על הדעת.
    המדינה בלחץ קרטל חברות הביטוח, ובסיוע קרטל האופנועים ברשות מטרו מוטור ושות', השליחה את הרוכבים במדינת ישראל לפח.
    את מפגע האופניים החשמליים צריך לאסור בחוק. נקודה!
    את אוכלוסיית רוכבי האופניים צריך להעביר לקטנועי 125 סמ"ק מודרניים, בטיחותיים וזולים, וזה יקרה כאשר ירסקו לקרטלים את הידיים והרגליים ויתחילו לייבא לישראל קאבים, במחיר של קאבים(היום מוכרים בישראל אופניים חשמליים במחיר של קאבים).
    אם יש רפורמה שצריך לעשות בביטוח החובה היא להנגיש אותו לכל דורש, וזה אומר להתמקד באוכלוסיית הקטנועים בנפח 125 סמ"ק, ושם להציעה רף מחיר נמוך שלא יעלה על 1,500ש"ח(בלי אותיות קטנות, בלי שתיקים של גיל ותרגיל, ככה לכולם, ובעיקר לצעירים).

    מתי להב 433 מוציאים צו מעצר לכבל ולחבר המושחתים שסובב אותו? כי הקומבינה שלהם הורגת אותנו.
    כנראה שלא בקרוב, וזה הכן מצער.

  2. המחיר יקר שלא לדבר על הציוד מגן ללא פטור ממס
    מדינה שלא תומכת בדו גלגלי בישראל

  3. בעלי אופנועים/קטנועים לא משלמים ביטוחים מפני שהביטוח עולה יותר מהאופנוע/קטנוע, אם היו מוזילים את עלות הביטוח?, היו כולם מבטחים….

  4. לא יודע אם לשמוח שרוצים לבלום את ההתייקרות או לבכות כי לא מתכננים בכלל להוזיל את תעריפי הביטוח. מה שבטוח הוא שהמדינה ממשיכה להתעלם מציבור הרוכבים ולא עושה שום דבר כדי לעודד אנשים לעבור לדו-גלגלי. לא הגיוני בעליל שביטוח של איזה דיאלים שעולה 8000 ש"ח בלחץ יעלה כמו מחצית מהמחיר שלו. זה הזוי

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל