fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מזלג קדמי מקרבון פייבר… כמובן שלדוקאטי יש כבר כזה

מזלג קדמי מקרבון פייבר… כמובן שלדוקאטי יש כבר כזה

דוקאטי ייצרה עבור אופנוע המוטו GP של חורחה לורנזו מזלג קדמי עשוי סיבי פחמן במטרה להכניס גמישות לצינורות, להפחית מהנוקשות של מזלג העשוי מתכת ולתת לרוכב הספרדי את הרגש שהיה חסר לו בתחילת העונה, לקבל פידבק מהאופנוע. קרבון פייבר עבר דרך ארוכה עד שהגיע להיות חביב האופנוענים ופורמולה אחת, חומר קל וחזק המשמש לחלקים רבים באופנועים, אולם עד היום לא לצינורות מזלג קדמי (דווקא למזלגות אלטרנטיביים כן שימש ובמקרים רבים אך ממש לא סדרתיים). הפיתוח המשמעותי שעברו סיבי הפחמן ותהליך הייצור של יריעות החומר מאפשר כיום להכניס לחומר מקדם גמישות ופיתול בדייקנות שלא היה אפשרית קודם. בזוויות ההטיה המטורפות של אופנועי המוטו GP התנועה של צינורות המזלג מעלה מטה הופכת בעייתית ולכן חייבים כעת להכניס מקדם של תנועה, גמישות, לצינורות המזלג עצמם. בכך מקבל הרוכב את הפידבק החיוני במצבי הטיה קיצוניים.

יתרון נוסף של סיבי הפחמן הוא כמובן משקלם הזעום ביחס לחוזק, במקרה של הדוקאטי GP17 דוקאטי לא נזקקה למזלג הפחמן כי הגיעה למינימום גם קודם, אולם היתרון הוא במיקום המשקל, חלקו הקדמי של האופנוע, ראש ההיגוי, הכידון והמזלג הם אזורים קריטיים להתנהגות וכול גרם שמושם באזור זה עושה הבדל. משקל נמוך של צינורות המזלג תורם ליכולת לשלוט על היכן בדיוק רוצים למקם את המשקל, ובתחרותיות הפסיכית שיש כיום במוטו גיפי חייבים להגיע לרזולוציות כאלו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל