fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטו GP מהיר מסופרבייק ב-0.32 שנ' בלבד…

מוטו GP מהיר מסופרבייק ב-0.32 שנ' בלבד…

הפרש אפסי של 0.32 שנ' בין אנדראה דוביציאוזו, רוכב המוטו GP השני בטיבו בעולם על הדוקאטי גיפי האופנוע הכי טוב בעולם שמחירו מיליונים והוא לא למכירה בשום סכום, לבין אופנוע סופרבייק קאווסאקי ZX10R שאפשר לקנות לכביש הציבורי, עם אלוף הסופרבייק העולמי ג'וני ריי במסלול חרז.
הפרש זעום ומדהים זה עומד בין שני הרוכבים הטובים ביותר בתום המבחנים המשותפים במסלול הדרום ספרדי של שתי הסדרות העולמיות המובילות באספלט, המוטו גיפי נמצאת בנקודת השיא שלה עם כמות רוכבים עניין כישרון וכסף בכמות חסרת תקדים, בעוד הסופרבייק נמצאת בנקודת השפל שלה על סף סגירה, ונאלצת לייצר חוקי הגבלה חמורים ברמה מגוחכת במטרה לייצר תחרות צפופה שתחזיר את הקהל שאבד בשנות השליטה המוחלטת של קאוואסאקי מול דוקאטי.

ועדיין הרוכב הכי טוב של המוטו גיפי, דוביציאוזו שהיה אך העונה שני רק למארק מארקז – שלא השתתף במבחנים האמורים אך ממילא אינו מככב במסלול חרז – מהיר רק במעט מרוכב הסופרבייק הטוב ביותר כאשר ההפרש בין הרוכבים מבחינת רמת הרכיבה הוא על פניו לטובת דוביציאוזו, ריי בן ה-30 עם כול הכבוד לאליפויות הסופרבייק שלו לא היה מסוגל מעולם למרות ניסיונות לעלות לקטגוריה המובילה עם אופנועי הפיתוח והכסף הגדול, אולם ההבדל בין הרוכבים לטובת המוטו גיפי הוא אפס לעומת ההבדל בין האופנועים…

אופנוע מוטו GP הוא יצור חד פעמי הנוצר פעם בשנה ביחידה אחת או שתיים, ובכך שונה באופן מהותי מאופנוע סופרבייק שבבסיסו יוצר בייצור המוני. היצור היחיד של אופנוע המוטו גיפי מאפשר להשתמש בתכנון ממוקד ללא פשרות במטרה אחת בלבד והיא להקיף מסלול מירוצים בזמן הקצר ביותר ולהיות תמיד ראשון בתחרות מול היריבים שרוצים בדיוק את אותו דבר. למטרה זו של אופנוע מוטו גיפי משתמשים גם במיטב החומרים והעיקר ללא כול מגבלת מחיר ומינימום מגבלות חוקה. העלויות של החלקים באופנוע מוטו גיפי מצחיקות, 10,000 אירו לסט ברקסים מקרבון, הטכנולוגיה שלהם עם מנועים בעלי שסתומים פנאומטיים כמו בדוקאטי הזה מעלה אותם לקרוב ל-300 כוח סוס, היא שנות אור בהשוואה לזו של אופנועי הסופרבייק וזאת למרות הקדמה האדירה של הטכנולוגיה המגיעה כיום לכביש הציבורי. כביש ציבורי, מה הקשר בין תקינת הכביש ומגבלות הבניה של אופנוע המיועד לכביש הציבורי ולאופנועי סופרבייק? כול הקשר בעולם מאחר וכול אופנוע המשתתף באליפות הסופרבייק חייב להיות כמעט זהה לאופנוע תחת אותו שם ומפרט הנמכר לציבור לפחות באלף יחידות במקרה של יצרן גדול יפני. פירוש הדבר אופנוע המתוכנן תוך פשרות אין ספור תוך שהוא מיועד גם לרכיבות יום מסלול אבל גם לרכיבה בשכונה למפגש עם הוועד בבית ספר, האופנוע הזה איתו היה ג'וני ריי איטי רק בשלוש עשיריות מאופנוע הכי טוב בעולם, מתוכנן ומיוצר עם פשרות להתאמה למגוון רוכבים בעלי גוף שונה ומשונה ואינו יכול להתמקד במטר וחצי של רוכב גיפי מושחז, שלא לדבר על החומרים מהם עשוי אופנוע סופרבייק שהם חייבים להיות זהים לאלה המשמשים את מאות ואלפי האופנועים היורדים מפס הייצור ההמוני. כמובן ששיפורים משמעותיים מותקנים בקאווסאקי נינג'ה של ריי, כולל זרוע אחורית חליפית ובעיקר בניית מנוע מחדש על ידי קבוצת המירוצים בטולרנס קפדני, ידע שאינו זמין לאף אופנוע סדרתי, אבל איפה זה ואיפה אופנוע מוטו גיפי שלא מחליפים בו מראש שום דבר כי הוא תפור מילימטר אחרי מילימטר עוד ברמת היציקה והדמיות המחשב רק עבור העוד אלפית שנייה ביציאה מהפנייה על הקשקש, שיקולים שבתכנון אופנוע סופרבייק לא קיימים בכלל.

ובכל זאת ההפרש הוא רק 0.3 השנייה, איך מסבירים את זה? אפשר להגיד שאלו היו הנסיבות כאן ועכשיו בחרז. ריי רוכב מטורף הנמצא בפסגת העולם הוא עומד שווה מול הגדולים בשלושה עשורי סופרבייק פוגרטי ובייליס בעוד את אדוארדס, הודג'סון, קורסר, ענקים בפני עצמם, ריי עבר זה מכבר בהישגים בכול הזמנים, וזה עתה זכה בתואר כבוד ממלכת אנגליה, והמוטיבציה שלו במבחנים להוכיח כי גם תחת ההגבלות הטכניות הקשות על האופנוע שהוכנסו השנה במטרה ישירה לפגוע בו הוא עדיין המלך עושה הבדל. בעוד דוביציאוזו במבחנים חסרי משמעות בלי מארקז ורוסי בין העיניים ועם לורנזו הרחק מאחור במידה מביכה, לחץ כנראה פחות. אין מה לעשות יש עדיין פער בין הרוכבים וכאמור עולם של הבדל בין האופנועים, אולם בסוף היום אלה הזמנים, 1:37.986 ד' שקבע ג'וני ריי על אופנוע סופרבייק 80 אחוז סדרתי, באותו מסלול ואותם תנאים מול 1:37.663 ד' שקבע דוביציאוזו על דוקאטי מוטו גיפי המתקדם בעולם שאין לו מחיר ואי אפשר לקנות אותו בשום מחיר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל