fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

ימאהה ניקן מתקרב – וידאו על טכניקת ההשכבה

ימאהה ניקן מתקרב – וידאו על טכניקת ההשכבה

גיא בן ברק

צילום: יצרן

ימאהה ניקן התלת אופנוע המהפכני יגיע לשווקי העולם וגם לישראל בעוד חודשים ספורים, היום מפרסמת החברה סרטון המראה את מכלולי ההיגוי והמיתלים שהם הפואנטה בניקן. המיתלים שני מזלגות הפוכים, והעיקר הוא מנגנון ההיגוי, ליתר דיוק כיצד עובד מנגנון צמד הגלגלים הקדמיים של ניקן בזמן הקריטי ביותר לאופנוע – ההשכבה בסיבובים.

כפי שנראה בסרטון זווית הטיה של עד 45 מעלות מושגת כאשר מנגנון LMW מופקד על צמד הגלגלים הקדמיים ופועל בגיאומטריית היגוי "אקרמן" המטה בזמן סיבוב שני גלגלים מקבילים בזווית שונה בהתאם לרדיוס הפנייה השונה ביניהם; מנגנון ההיגוי בניקן פועל לפי עיקרון זה, מכונה אצל ימאהה "פאראללוגרם", ובסרטון נראה כיצד הוא מתפעל את צמד הגלגלים להטיה לתוך הסיבוב, בזמן הסיבוב וביציאה ממנו, ושומר על מקביליות קבועה שלהם לכול אורך הפנייה. לכך כמובן יתרון באחיזה ובמהירות פנייה, גם על אופנוע אבל גם על מכונית שכן צמיגים שאינם נשכבים, כמו במכונית, נדחפים החוצה כשהמהירות עולה תחת כוחות הפנייה וכופים האטת מהירות.

עוד לפני שרוכבים מטר על הניקן של ימאהה אין ספק שזו תהיה חוויית רכיבה אחרת. מנגנון ההיגוי כאן ירגיש שונה לגמרי לתפעול מהכידון בהשוואה לגלגל יחיד, פקודות ההיגוי בכניסה לפנייה יהיו שונות ותגובות הניקן לכוחות הפנייה יהיו שונות מכול מה שרכבנו עליו בעבר. אבל גם רמות האחיזה מהחלק הקדמי של הניקן יהיו מטורפות, ויתנו בידיים גם של רוכבים פחות טובים מהירויות פנייה שיכול כול אופנוע דו גלגלי עם רוכב טוב בהרבה. בעיה?

5 תגובות ל ימאהה ניקן מתקרב – וידאו על טכניקת ההשכבה

    • מזה זמן רב שלמותגים "הגדולים" אין יותר פטנטים בבלעדיות, כי פטנט תוקפו רק ל-25 שנה. הסינים נושפים בעורף הם מייצרים אופנועים איכותיים שהפכו לגנריים, וכולם מעתיקים מכולם(זה נכון גם לתעשיית המכוניות). בתוך כל הבלגן הזה, המותגים "הגדולים" ממציאים פטנטים חסרי ערך תחבורתי או בטיחותי, רק כדי לשמר יתרון. רק שלא ניתן לשמר יתרון בייצור אופנועים לא שימושיים ויקרים, ששתלו בהם גימיק פטנטי משיקולי שיווק. הציבור לא קונה את זה. תלת אופנוע הוא אופנוע מסוכן. אנו בסוף עידן המותגים הגדולים.

      • ישנם מלא רוכבים ורמות רכיבה ,יש כאלה שזה יתאים להם ויש שלא,הוא חובק מנוע של mt 9
        אבל עוטה אקסטרא משקל .לא חושב שהוא יהיה תחליף לפאן והאתגר הדו גלגלי .

        • יחזקאל, התלת הוא אופנוע יותר מסוכן. בפנייה, שני גלגלים קדמיים אחיזתם לא יותר טובה מגלגל אחד. את איכות האחיזה קובע סוג הצמיג, ואיכות הכביש. במצבי קיצון שבהם לדוגמה גלגל אחד(מתוך השניים) נכנס לבור בכביש, או עולה על כתם שמן, וכו', גם בכך לא ניתן לראות תוספת בטיחות, כי ברור שעם שני גלגלים קדמיים הסיכוי לעלות על מכשול גדל פי שניים!!! ואם המכשול טיפונת גדול, ממילא יעלו עליו שני הגלגלים הקדמיים, והמרחק הקטן שבניהם לא תהיה בו כל תוספת בטיחות. שלא לדבר על כידון כבד שמגיב לאט. לעודד רוכבים לא מנוסים לקחת סיבובים במהירות גדולה, בהסתמך על האחיזה "המטורפת" של צמד הגלגלים הקדמיים, זה כבר לא רמאות שבשיווק, גם לא סתם טמטום של כתב רכב, זה עידוד לרצח.

          תכל'ס: רעיון התלת הוא סופר מטומטם.

          מדובר על תחושת ביטחון(תחושה שאין לה כל בסיס של אמת, והיא בגדר אחיזת עיניים בלבד), בפועל אופנוע תלת הוא יותר מסוכן מאופנוע רגיל. מדובר בלא יותר מגימיק שיווקי.

          • לפי ההגיון שלך אם שני גלגלים מסכנים את הרוכב כי מכפילים את הסיכוי לעלות על מכשול, אז רכב בעל ארבעה גלגלים נמצא בסכנת החלקה תמידית!
            כמובן שזה מופרך. הוספת גלגל מגבירה את היציבות, את מרווח הבלימה ואת הבטיחות הכללית בכל תנאי השטח. אל חשש, תמיד יישארו דו גלגלים לחובבי הנהיגה הספורטיבית ואתה תוכל להמשיך לתפוס תחת על השאר בתירוצים שונים ומשונים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל