fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

ימאהה מתעקשת על עתיד רובוטריקי

ימאהה מתעקשת על עתיד רובוטריקי

גיא בן ברק

צילום: יצרן

תערוכת טוקיו ה-45 תיפתח בעוד עשרה ימים וכמיטב המסורת של התערוכה המוזרה הזו, כלי רכב עכשוויים ועתידניים בעיקר תוצרת יפן יתארחו באולמות התצוגה (הקטנים במפתיע בהשוואה לתערוכות המערביות הענקיות…). ימאהה היא האחרונה לשחרר כמה מכלי התצוגה, וכמה מפתיע שלא לומר מאכזב שהעתיד של ימאהה אינו מפתיע כלל. בדומה לכלים שהוצגו בטוקיו בעשר השנים האחרונות ומעלה, גם הפעם בחרה ימאהה לעצב את כלי הרכב העתידניים שלה כמו חרקים – אם עתיד עד הסוף ולא משנה שכך גם ראו את העתיד לפני חמישים שנה בסרטים היפנים הזולים.

מי שזוכר את ה-Tesseract מלפני יותר מעשר שנים, חרק ארבע גלגלים המחקה בסיבובים את עיקרון ההשכבה של דו גלגלי – מקבל השנה יותר מאותו הדבר. ימאהה מציגה MWC-4, מה שאמור להיות גרסה קרובה יותר לייצור של אותו טסרקט – אבל תגידו אתם אם הייתם נכנסים לנסוע בכלי הזה, שלא לדבר על לקנות אותו. אולי הראש יגיד כן אבל הלב בטוח יגיד לא. יכול להיות שזה כבר כלי לעידן האוטונומי בו לא תהיה בעלות על כלי רכב אלא משותפת והקניה לפי הרגש תעבור מהעולם.

אבל עד שזה יקרה, אנשים קונים כלי רכב הרבה מאוד בגלל הלב. ולכן אופנוע העתיד של ימאהה, "מוטורואיד" המוצג השנה בטוקיו מעלה תהיות מדוע ימאהה והיפנים בכלל מתעקשים שוב ושוב לראות את אופנועי העתיד מעוצבים כמו חרקים וזה לא משתנה כבר יותר מעשר שנים… בכול מקרה, "מוטורואיד" של ימאהה אינו אוטונומי אלא מסייע לרוכב ברמת מעורבות חסרת תקדים, וזאת בניגוד ל"מוטובוט", אופנוע המירוץ האוטונומי של ימאהה שעושה הכול לבד ובובת ה"רוכב" עליו היא רק לצרכי מחקר ופיתוח בעיקר אווירודינמי. ואגב המוטובוט – ימאהה מבטיחה לפרסם את תוצאות המירוץ שנערך בין האופנוע האוטונומי לבין לא אחר מאשר ולנטינו רוסי רכוב על ימאהה M1.

גלריה

2 תגובות ל ימאהה מתעקשת על עתיד רובוטריקי

  1. יפה מאד. ושום התייחסות לאירועים המוטוריים שהיו פה בחג. אתר עלוב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל