מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
טריומף לשת"פ עם בז'אז' ההודית – עד כמה ק.ט.מ מעורבים?
יצרני האופנועים חייבים אחיזה משמעותית באסיה. מי שאין לו לא ישרוד. וכך מהארלי ועד ק.ט.מ, מהונדה ועד בנלי, כולם מחזיקים פעילות בהיקף כזה או אחר באסיה, ייצור ושיווק של דגמי אופנועים קטנים, אך הולכים וגדלים וגם הולכים ומשתבחים בטכנולוגיה. היצרן האחרון להיכנס לאסיה הוא טריומף אשר מתקשר בשותפות עם ענק הרכב ההודי בז'אז'; לטריומף כעת אין מנועים קטנים ועליהם אופנועים קטנים וזאת מאז 2014 אז נגנז מנוע 250 סינגל של טריומף והם מאוד רוצים שיהיה להם, טבעי שיחפצו לפתח, לייצר ולשווק את האופנועים הללו באסיה מקומם הטבעי של אופנועים קטנים. במקרה זה גם יש הקשרים היסטוריים – טריומף הייתה בשיאה באימפריה הבריטית בחצי הראשון של המאה העשרים והאימפריה הבריטית הייתה בדיוק אז בשיאה כאשר היא שולטת על חצי עולם, כולל הודו כמובן, כלומר המותג טריומף עבור ההודים הוא הרבה יותר מאופנועים.
אולם אפילו ההקשר ההיסטורי של חזרת טריומף להודו לא מרכז העניין אלא בכלל יצרן אירופי ענק, ק.ט.מ. מכיוון שק.ט.מ שותפה מאז 2008 עם בז'אז' והייתה מהראשונות האירופאיות לעשות זאת, הרי שעולה אפשרות לקשר בין ק.ט.מ לשותפות טריומף בז'אז'. הקשר הוא אליפות המוטו2 במסגרת המוטו GP, כפי שפרסמנו זה מכבר, החל מעונת 2019 ישמשו מנועי טריומף במקום מנועי הונדה, הטריפל 765 סמ"ק במקום CBR600RR, ומי שתהה מדוע נכנסת ק.ט.מ לקטגוריית מוטו2 השנה עם אופנוע מעולה ומפותח, לא יואשם בפראנויה במידה ויראה בזאת תכנון מושכל של ק.ט.מ:
1. נכנסים בעונת 2017 למוטו2 עם אופנוע רשמי
2. קונים באמצעות בז'אז' גישה ישירה לטריומף, כזו שאין לאף יצרן מתחרה בוודאי לא מבין אלה המתמודדים במוטו2 כלומר הונדה
3. כאשר מנועי טריומף נכנסים למוטו2 בעוד עונה ק.ט.מ נהנית מיתרון ענק על הונדה שכן היא מכירה את המנוע הזה לפני כולם ולמעשה היא היא שמייצרת אותו רק תחת הכיסוי של בז'אז'. נשמע מופרך? ראינו דברים הזויים מאלה קורים…