fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

טריומף בדרך לישראל: כל מה שחשוב לדעת על כל הדגמים

טריומף בדרך לישראל: כל מה שחשוב לדעת על כל הדגמים

מערכת מוטו

צילום: יצרן

מותג האופנועים הבריטי יחל את שיווקו בישראל בחציון הראשון של השנה ע"י אלבר מוטו, יבואנית אופנועי הארלי דוידסון ודיאלים לישראל. עוד לא פורסמו נתונים רשמיים בנוגע לליין שיגיע, אך מקור מוסמך סיפר לנו שמדובר בליין כמעט מלא.

טריומף מייצרת 35 סוגי אופנועים המבוססים על מנועי טווין וטריפל בנפחים שנעים בין 660 ל-2,500 סמ"ק, ביניהם אופנועים קלאסיים, קרוזרים, אופנועי אדוונצ'ר, נייקד, ספורט, טורינג וגם פאוור קרוזר עצבני במיוחד.

כבר כמעט 120 שנה מייצרת חברת טריומף אופנועים, בשנת 1902 בנתה את האופנוע הראשון שלה עם מנוע 2.2 כ"ס מתוצרת בלגית, 5 שנים לאחר מכן כבר ירד מפס הייצור האופנוע ה-1,000 ושנה אחר כך ניצחה טריומף את ה-TT של האי מאן.

באמצע שנות ה-30 הופכת החברה ליצרנית בולטת באירופה ומתחילה בייצור של דגמים שישארו מזוהים איתה עד היום, ביניהם הספיד טווין, בנפח 500 הסמ"ק, אופנוע מהיר מאוד לתקופתו שמסוגל היה להגיע לכ-150 קמ"ש. הסרט האייקוני מ-1963, הבריחה הגדולה, מביא את טריומף למסך הגדול תחת ידיו של סטיב מקווין. טריומף מנסה את מזלה באגם המלח של בונוויל וב-1966 קובעת שיא מהירות של 395 קמ"ש בעזרת הסטריימליינר Gyronaut X-1 עם שני מנועי 650 סמ"ק, מנצחת פעמיים בדייטונה 200, צוברת עוד נצחונות ב-TT ואיבל קניוול קופץ מעל המזרקות של מלון הסיזר'ס פלאס בלאס ווגאס עם T120.

בתחילת שנות ה-80 נפסק ייצור האופנועים למשך מספר שנים, חברה חדשה מוקמת, רוכשת את הזכויות על המותג, ומפתחת דגמים חדשים – עם השמות ההיסטוריים. החל מאמצע שנות ה-90 ועד היום זוכה טריומף להצלחה רבה עם דגמיה החדשים, זוכה בתארים ובמרוצים והחל מ-2019 אף מספקת את מנועי אליפות המוטו2.

 

טייגר 800 

משפחת ה-800 של הטייגר כוללת שתי תת משפחות: משפחה מוכוונת כביש עם גרסת ה-XR, גרסת ה-XRx, גרסת ה-XRx LHR (מונמכת) וגרסת ה-XRt. המשפחה השנייה היא משפחת ה-XC והיא כוללת שתי גרסאות המיועדות יותר לרכיבת שטח – גרסת ה-XCx וגרסת ה-XCa.

כל גרסאות הטייגר 800 חולקות את מנוע הטריפל המוכר של טריומף, מקורר נוזל בנפח 800 סמ"ק שמפיק הספק של 95 כ"ס ומומנט של 8 קג"מ, כאשר השינויים בין הגרסאות באים לידי ביטוי במבנה – גרסאות ה-XR מוכוונות יותר לשימוש כביש ומגיעות עם חישוקים יצוקים וללא כנף קדמית גבוהה, ודגמי משפחת ה-XC מיועדים יותר לשימוש שטח ומגיעים חמושים בחישוקי שפיצים וכנף קדמית גבוהה. הבדלים בולטים נוספים בין המשפחות נמצאים בבולמים, כאשר גרסאות ה-XR מגיעות עם בולמי SHOWA וגרסאות ה-XC עם בולמים מתוצרת WP, בגבהי המושבים שמתכווננים בכל הגרסאות – במשפחת ה-XR הגובה נע מ-810 ל-830 מ"מ (למעט גרסת ה-LHR המונמכת עם גובה מושב בין 760 ל-780 מ"מ) ובמשפחת ה-XC בין 840 ל-860 מ"מ. יש גם הבדלים במשקלים בין הדגמים, עם הפרשים של כמה ק"ג יותר או פחות בין 6 הגרסאות השונות בהן מוצע הטייגר 800.

גרסת ה-XR היא הגרסה הבסיסית במשפחת הטייגר ומגיעה עם לוח תצוגה רגיל אל מול מסך ה-TFT שזמין בשאר הגרסאות. יש אפשרות לניתוק של מערכת ה-ABS ובקרת האחיזה וזה הכל בערך. רמת האבזור עולה בגרסאות ה-XRx עם מסך TFT בגודל "5, בקרת שיוט, 4 מצבי רכיבה, ידיות מחוממות, משקף מתכוונן, בלמים של ברמבו ועוד. גרסת ה-XRt היוקרתית במשפחה מוסיפה למערך האבזור גם בולמים מתכווננים של SHOWA מקדימה ומאחורה, 6 מצבי רכיבה, ורגלית אמצע.

גרסת ה-XCx מציעה מפרט דומה לשל גרסת ה-XRx עם 5 מצבי רכיבה, מסך TFT ובלמים של ברמבו, מתלי WP מתכווננים, מצב Off Road Pro, בקרת שיוט, חישוקי שפיצים עם גלגל קדמי "21, מיגוני מנוע, מגיני ידיים, אגזוז קל ועוד. גרסת ה-XCa מוסיפה גם מצב רכיבה נוסף אותו יכול הרוכב לתכנת לפי טעמו האישי, ידיות ומושב מחומם, מיגון אלומיניום מקורי לרדיאטור, רגלית אמצע ועוד.

 

טייגר 900

המבנה המשפחתי של משפחת הטייגר 800 נשמר גם כאן, כשטריומף מציעה את הטייגר 900 שנחשף לאחרונה ב-6 גרסאות: טייגר 900, טייגר 900 GT, טייגר GT LOW ו-GT PRO, טייגר 900 ראלי וראלי PRO. מנוע הטריפל חדש אך בעל הספק שנותר זהה ועם אספקת מומנט עדיפה על הדגם היוצא – 8.7 קג"מ אל מול ה-7.9 קג"מ. הטייגר 900 החדש מקבל מבנה אתלטי יותר וקירור מנוע משופר עם צמד מצננים. מנוע הטריפל של הטייגר החדש נוטה קדימה יותר – מה שתורם למסה ממורכזת יותר ולחלוקת משקל טובה יותר ובכך גם לחווית רכיבה משודרגת.

בגרסת ה-900 הרגילה ובגרסאות ה-GT נעשה שימוש בבולמים מתוצרת מרזוקי עם מהלך מתלה של 180 מ"מ מקדימה וכ-170 מ"מ מאחורה כאשר ההבדלים הם באפשרויות הכיוון המוצעות. בצמד גרסאות הראלי הבולמים הם מתוצרת SHOWA עם מהלך מתלה ארוך משמעותית של כ-241 מ"מ מקדימה ומהלך של 231 מ"מ מאחורה.

כל גרסאות הטייגר 900 מצוידות בקליפרים של ברמבו ומיכל דלק בקיבולת של כ-19.5 ליטר. בשונה ממשפחת ה-800, מסך תצוגה TFT צבעוני בגודל "5 זמין כבר בגרסת ה-900 הבסיסית כאשר ההבדל הוא בגודל, עם מסך "7 בגרסאות האחרות. חיבור לבלוטוס ותצוגת הפונקציות השונות של הסמארטפון על המסך על ידי שימוש באפליקציה הייעודית של טריומף מגיע כסטנדרט בדגמי ה-PRO בלבד, וזמין כאופציה בדגמי הראלי וה-GT הרגילים.

הטייגר 900 מצויד בחיישן IMU של קונטיננטל שמנטר ומווסת את פעולתן של מערכות ה-ABS להטייה ובקרת אחיזה – פיצ'ר זה זמין בגרסאות ה-GT והראלי בלבד. הגרסאות השונות של הטייגר 900 מציעות עד 6 מצבי רכיבה וכך לדוגמא ניתן למצוא בראלי PRO מצב גשם, כביש, ספורט, Off Road, Off Road Pro וגרסה נוספת – להתאמה אישית של הרוכב. הגרסה הרגילה היא הפשוטה ביותר מבחינת טכנולוגיה ואבזור כאמור, והגרסאות הבכירות יותר מצוידות בקוויק שיפטר, מושב וידיות מחוממות, בקרת שיוט, חיישן לחץ אוויר ועוד.

דגם ה-Low מיועד לרוכבים נמוכים יותר, עם הבדל של חמישה ס"מ מגרסת ה-900 הרגילה. ההנמכה הושגה הודות לכיוון שונה של המתלים והודות למושב נמוך יותר. משפחת הטייגר 900 החדשה מגיעה עם ליין אביזרים מקורי וענק – לא פחות מ-65 פריטים ייעודיים לשימושים שונים ובתוך כך גם קיטים שלמים לרוכבי אדוונצ'ר-טורינג ולרוכבי אדוונצ'ר-שטח.

משקלים (יבשים) וגבהי מושב: גרסת הטייגר הרגילה שוקלת 192 ק"ג וגובה המושב עומד על בין 810 ל-830 מ"מ. גרסת ה-GT שוקלת 194 ק"ג עם גבהי מושב זהים לגרסה הראשונה, גרסת ה-GT LOW שוקלת 193 ק"ג ומציעה גבהי מושב בין 760 ל-780 מ"מ, גרסת ה-GT PRO שוקלת 198 ק"ג ומציעה גובה מושב של בין 810 ל-830 מ"מ, גרסת הראלי שוקלת 196 ק"ג ומציעה גובה מושב של בין 850 ל-870 מ"מ וגרסת הראלי PRO שוקלת 201 ק"ג ומציעה גבהי מושב זהים לגרסת הראלי הרגילה.

 

טייגר 1050 ספורט 

אח חורג במשפחת הטייגר הוא ה-1050 ספורט, דגם אדוונצ'ר-ספורט ותיק בליין של טריומף עם מנוע טריפל בנפח 1,050 סמ"ק שמפיק הספק של כ-123 כ"ס ומומנט של כ-10 קג"מ ב-7,000 סל"ד ומיועד לשימוש כביש.

בצד הטכנולוגי, מציע הטייגר ספורט מצערות חשמליות, 3 מצבי רכיבה, בקרת שיוט ובקרת אחיזה ו-ABS שאפשר לנתק. מערך הבולמים כולל מזלג SHOWA בקוטר 43 מ"מ מקדימה ובולם יחיד של SHOWA מאחורה, גובה מושב של 830 מ"מ, משקל יבש של 218 ק"ג ומיכל דלק בקיבולת של 20 ליטר.

 

טייגר 1200

ספינת הדגל של טריומף בסגמנט האדוונצ'ר. משפחה זו מונה לא פחות מ-8 גרסאות עם שתי תת משפחות – משפחת ה-XR ומשפחת ה-XC, שבדומה לשאר דגמי הטייגר, אחת נועדה בעיקר לשימוש כביש והשנייה בעלת יכולות טובות יותר בשטח. בכל הגרסאות נמצא אותו מנוע טריפל בנפח 1,215 סמ"ק שמייצר הספק של 141 כ"ס ומומנט של 12.4 קג"מ. דגמי משפחת ה-XR מצוידים בחישוקים יצוקים בעוד שדגמי משפחת ה-XC חמושים בחישוקי שפיצים. בגרסת ה-XR מצוידים הדגמים גם מצערות חשמליות, מתלים של WP ו-3 מצבי רכיבה, כאשר גובה המושב עומד על בין 835 ל-855 מ"מ והמשקל היבש על 242 ק"ג.

שאר הגרסאות במשפחת ה-XR כוללות מתלים סמי-אקטיביים, הנעה ללא מפתח, ידיות מחוממות, בקרת שיוט, ABS ובקרת אחיזה להטייה, תוספת של מצבי רכיבה, מסך TFT ועוד. גרסת ה-XCx הקרבית חמושה במתלים סמי-אקטיביים של WP, בלמים של ברמבו, ABS ובקרת אחיזה להטייה, כיסא מתכוונן, בקרת שיוט, מצב רכיבה Off Road בנוסף ל-4 מצבים שונים, מסך TFT, הנעה ללא מפתח, חישוקי שפיצים ועוד ועוד. כל זאת במשקל יבש של 248 ק"ג.

לאחרונה הציגה טריומף שתי גרסאות נוספות למשפחת הטייגר 1200 – גרסת האלפיין שמשתייכת למשפחת ה-XR, וגרסת דזרט שמשתייכת למשפחת ה-XC. גרסת האלפיין מגיעה חמושה במשתיק ARROW מקרבון, קוויק שיפטר וצביעה ייחודית. בגרסת הדזרט אותן התוספות שבגרסת האלפיין, בתוספת צביעה ייחודית.

 

סטריט טריפל RS

נייקד חזק וזריז עם מנוע טריפל בנפח 765 סמ"ק, 121 כ"ס ב-11,750 סל"ד ו-8 קג"מ ב-9,350 סל"ד, מאובזר במצערות חשמליות, מערכת פליטה 3 ל-1 ומערך מתלים עם מזלג SHOWA מקדימה ובולם יחיד של אוהלינס מקדימה, 5 מצבי רכיבה ומסך TFT הם רק חלק מהמאפיינים בתפריט שהנייקד הנחשק הזה מציע. בטריומף גורסים כי ה-RS החדש הוא אגרסיבי, טכנולוגי וחזק יותר – עם עלייה של 9% אחוז באספקת הכח בסל"ד בינוני.

 

סטריט טריפל S

הנייקד הבסיסי בליין מיועד לרוכבים מתחילים ומשווק בגרסת רישוי A1, בבסיסו מנוע טריפל בנפח 660 סמ"ק, עם הספק מוגבל ל-47 כ"ס כשבגרסה הפתוחה הוא מגיע ל-70 כ"ס. עיצובו דומה מאוד לסטריט טריפל RS עם שני פנסי LED מקדימה, מזלג הפוך וקשוח מתוצרת SHOWA, בלמים של ברמבו, צמיגי דיאבלו רוסו 3, שני מצבי רכיבה, קוויקשיפטר, מערכת ABS ועוד הרבה פינוקים, כשהשורה התחתונה והמעניינת ביותר היא משקלו היבש – 168 ק"ג קלילים.

 

ספיד טריפל 

משפחת הנייקדים המפורסמת של טריומף הופיעה בלא מעט סרטים הוליוודיים. אופנוע הספורט-נייקד שהוא אחד מהדגמים האייקוניים ביותר של טריומף יגיע לישראל עם מפרט לא צנוע בכלל: מנוע טריפל בנפח 1,050 סמ"ק עם שמייצר הספק של 148 כ"ס ב-10,500 סל"ד ומומנט של 11.8 קג"מ ב-7,150 סל"ד, 4 מצבי רכיבה, מזלג קדמי מתוצרת SHOWA, מסך TFT, בקרת שיוט, בקרת אחיזה ו-ABS ניתנים לניתוק ועוד.

למהדרין מציעה טריומף גם את הספיד טריפל בגרסת RS קלה יותר שמגיעה עם מתלי אוהלינס מתכווננים, משתיקי ARROW טיטניום ספורט, בקרת אחיזה ו-ABS להטייה, 5 מצבי רכיבה כולל מצב 'מסלול', הנעה ללא מפתח, בלמים של ברמבו ועוד.

 

בונוויל T100

דגמי הבונוויל T100 של טריומף מציגים עיצוב קלאסי מתובל במכלולים מודרניים, ושומרים – עד כמה שניתן – על עיצוב שקרוב לדגמי הבונוויל המקוריים משנות ה-60. מנוע טווין מקבילי בנפח 900 סמ"ק עם הספק של כ-54 כ"ס ומומנט של 8.1 קג"מ. אבל כמובן שביצועים הם לא העניין פה אלא העיצוב והרוח של הבונוויל, שנושבת ללא הפסקה כבר משנת 1959.

מצד אחד מאפיינים קלאסיים כמו גיר 5 הילוכים ומתלה קדמי קונבנציונלי של KYB, ומצד שני מערכת ABS ועיצוב 'אולד-סקול' אבל מודרני. ישנה גם גרסת T100 Black לאוהבי הצבע השחור עם חישוקים שחורים, מראות, כיסוי פנס ועוד.

 

בונוויל T120

בדומה לדגם ה-900, גם הבונוויל T120 שומר על השורשים ומציג עיצוב שקרוב מאד לגרסת המקור מ-1959. מנוע טווין מקבילי בנפח 1200 סמ"ק, הספק של 79 כ"ס ומומנט של כ-10 קג"מ שזמין כבר ב-3,100 סל"ד. מערך המתלים כולל מתלה קונבנציונלי מתוצרת קאייאבה מקדימה, גובה מושב של 790 מ"מ, משקל יבש של 224 ק"ג וים של פוזה. גם כאן מוצעות צמד גרסאות, עם גרסת שחור על שחור לאוהבי הז'אנר.

 

סטריט סקרמבלר

מתאים למי שחושק בחווית הסקרמבלר-שטח, אבל מבלה את זמנו בעיקר בעיר. הסטריט סקרמבלר מציע חבילה פשוטה יותר מזו שבדגם ה-1200: מנוע טווין מקבילי בנפח 900 סמ"ק עם הספק של 65 כ"ס ומומנט של 8.1 קג"מ, שזמין כבר ב-3,200 סל"ד. בנוסף לעיצוב הסקרמבלר הקלאסי יש כאן גיר 5 הילוכים, מזלג קונבנציונלי של קאיאבה ובלם קדמי של ברמבו. בצד הטכנולוגי יש מצערות חשמליות, 2 מצבי רכיבה, ABS ובקרת אחיזה ניתנות לניתוק ועוד. הסטריט סקרמבלר מגיע עם מגן גחון ושלל אביזרים מקוריים של טריומף, והמשקל היבש עומד על 203 ק"ג.

 

בונוויל סקרמבלר 1200

הסקרמבלר החדש של טריומף מגיע בשתי גרסאות: XC ו-XE יוקרתית יותר. צמד הגרסאות כוללות את מנוע הטווין המקבילי בנפח 1,200 סמ"ק של הבונוויל שקיבל התאמה לאופי הסקרמבלרי. המנוע מפיק 89 כ"ס ומומנט של 11 קג"מ ב-3,950 סל"ד – נתונים שאמורים לאפשר לו לייצר חווית רכיבה נעימה ויעילה גם בכביש וגם בשטח.

גרסת ה-XC כוללת מערך מתלים משולב עם מזלג SHOWA מקדימה עם מהלך של 200 מ"מ ובולם יחיד של אוהלינס מאחורה, זרוע אחורית ארוכה, מסך "TFT 5, מצבי רכיבה, מצערות חשמליות, בקרת אחיזה ו-ABS עם אפשרות לניתוק, הנעה ללא מפתח ועיצוב סקרמבלרי שלחובבי הז'אנר יהיה קשה להישאר אדישים אליו. גובה המושב בגרסת ה-XC עומד על 840 מ"מ, קיבולת מיכל הדלק על 16 ליטר והמשקל היבש על 205 ק"ג.

גרסת ה-XE היקרה יותר מציעה מהלך מתלה ארוך יותר מקדימה ומאחורה – 250 מ"מ אל מול 200 מ"מ, זרוע אחורית ארוכה יותר, מגיני ידיים מחוזקים, בקרת אחיזה ו-ABS להטייה, חיישן מדידה IMU ו-6 מצבי רכיבה. גרסה זו כוללת גם כמה נגיעות עיצוביות, כמו לדוגמא מזלג קדמי מוזהב ועלייה במשקל של שני ק"ג.

 

בונוויל בובר

הבובר של טריומף כולל עיצוב מופשט ומוצע בשלוש גרסאות: רגילה, גרסת Black וגם גרסת TFC מיוחדת.
כל העיצוב המיוחד הזה זז בעזרת מנוע טווין מקבילי, מקורר נוזל, בנפח 1,200 סמ"ק עם הספק של 77 כ"ס ומומנט של יותר מ-10 קג"מ שזמין כבר ב-4,000 סל"ד – כיאה לבובר גדול. מתלים של קאייאבה, בקרת אחיזה ו-ABS עם אופציה לניתוק, מצערות חשמליות, 2 מצבי רכיבה, מושב נמוך (690 מ"מ) וצף לרוכב יחיד – עם אפשרות לכיוון. בגרסת ה-Black משתדרגים המתלים עם מזלג של SHOWA, בקרת שיוט ובלמים של ברמבו. מהדורת ה-TFC שעולה 5,500 דולר יותר מיוצרת ב-750 יחידות בלבד וכוללת את מיתוג המחלקה המיוחדת של טריומף על האופנוע וערכת רוכש מיוחדת שכוללת כמה פריטים יחודיים – בין השאר מסמכים החתומים אישית על ידי מנכ"ל החברה. גרסה זו מקבלת חלקי קרבון רבים, הספק משופר, מערכת פליטה מיוחדת של ARROW, מתלים של אוהלינס, בלמים של ברמבו, קליפאונים, מושב עור, צביעה יחודית ועוד.

 

ט׳ראקסטון RS

הקפה-רייסר השרירי של טריומף מציע ביצועים מודרניים לצד עיצוב קלאסי. מנוע טווין מקבילי בנפח 1,200 סמ"ק עם הספק של 103 כ"ס ומומנט של יותר מ-11 קג"מ נשמעים בהחלט טוב. במשקל יבש של 197 ק"ג, ה-Thruxton החדש קל יותר מהדגם הקודם ב-6 ק"ג, בין השאר בזכות המכלולים המובחרים בהם הוא מצויד – מזלג SHOWA הפוך מקדימה וצמד בולמי אוהלינס מאחורה, בלמים של ברמבו וחישוקי אלומיניום.

טריומף מציעה את הט׳ראקסטון גם בגרסת ה-TFC – חטיבת הדגמים המיוחדים של היצרנית הבריטית שתחתה משווקים מספר דגמים, Triumph Factory Custom. תחת החטיבה המיוחדת ראו אור מספר דגמים מיוחדים שנבנו כפרוייקטים חד פעמיים כמו הט׳ראקסטון R ששימש את דיוויד בקהאם בסרט Outlaws מ-2015 בו הוא מגלם את, ובכן – עצמו.

אחד מהדגמים שמציעה המחלקה הזו הוא הט׳ראקסטון TFC – גרסת פיירינג לדגם הרגיל. הדגש בדגם זה הוא כמובן על היופי והייחודיות, ו-750 יחידות בלבד מהאופנוע הזה יגיעו לידי לקוחות מאושרים כשלכל יחידה מספר שמוטבע בחינניות ליד הסוויץ' – כדי שאף פעם לא תשכח את 21,500 הדולרים מהם נפרדת. כמו כן, יקבל כל רוכש של אופנוע TFC ערכה מיוחדת שכוללת כיסוי מיוחד, מסמך עם חתימה של המנכ"ל וספר.

יפה, אבל לא רק, הט׳ראקסטון TFC מציע ביצועים משופרים ביחס לגרסת ה-RS ומנוע שבנוי ממכלולים קלים יותר, פיירינג מקרבון-פייבר, 3 מצבי רכיבה, מצערות חשמליות, בקרת אחיזה, מתלי אוהלינס מדגם NIX30, בלמים של ברמבו ומשתיקי Vance & Hines טיטניום שנבנו במיוחד בעבור דגם זה.

 

סטריט טווין

כרטיס הכניסה לעולם הקלאסי של טריומף. נכון להיום ה-Street Twin הוא הכלי הזול ביותר בליין הדגמים (אם סופרים בדולרים, כן?) והוא מציע מנוע טווין מקבילי בנפח 900 סמ"ק עם הספק של 65 כ"ס ומומנט של 8.1 קג"מ, גיר חמישה הילוכים, מתלים של קאייאבה ובלמים של ברמבו. באגף הטכנולוגי אפשר למצוא מצערות חשמליות, 2 מצבי רכיבה, בקרת אחיזה ו-ABS שאפשר לנתק ואפילו שקע USB.

 

ספיד טווין

ה-Speed Twin מציע עיצוב ניאו-קלאסי, לוקח את הווייב של ה-T120 ומוסיף לו טאץ' ספורטיבי. מצד אחד הכוח של ה-Thruxton R ומצד שני שפה עיצובית שמקדשת את הקווים המפורסמים של טריומף. הדור החדש של הספיד טווין כולל מנוע טווין מקבילי בנפח 1,200 סמ"ק שמייצר הספק של 96 כ"ס ומומנט של יותר מ-11 קג"מ. גיר 6 הילוכים, זרוע אחורית מאלומיניום, צמד בולמים מאחורה, גובה מושב של 807 מ"מ ומשקל של 196 ק"ג.

 

ספידמאסטר

קרוזר גדול ומאובזר למרחקים ארוכים, המציע עיצוב קלאסי. לספידמאסטר מנוע טווין מקבילי בנפח 1,200 סמ"ק, הספק של 77 כ"ס ומומנט של יותר מ-10 קג"מ שזמינים כבר ב-4,000 סל"ד ומקנים לספידמאסטר אופי זורם לשייט בנינוחות ברכיבות ארוכות – ובכך תומכת הארגונומיה של האופנוע שנועדה על פי טריומף לספק את תחושת ה-Liad-Back הרגועה. מקדימה מתלה קונבנציונלי מתוצרת קאייאבה, גובה המושב עומד על 705 מ"מ והמשקל היבש על 245 ק"ג. לספידמאסטר בקרת אחיזה ו-ABS עם אופציה לניתוק, מצערות חשמליות, 2 מצבי רכיבה, בקרת שיוט, בלמים של ברמבו ועוד.

 

רוקט 3

אחרון ובכלל לא חביב הוא ה-Rocket 3, הפאוור-קרוזר האימתני של טריומף. קטר הרכבת הזה שהוצג מחדש בחודש אוגוסט האחרון הוא נכון להיום האופנוע עם המנוע הגדול ביותר בייצור סדרתי – טריפל בנפח 2,500 סמ"ק עם הספק של 165 כ"ס (שזמין כבר ב-6,500 סל"ד, כן?!) ומומנט של – אתם יושבים? – 22.5 קג"מ שזמינים כבר ב-4,000 סל"ד.

הדגם החדש גדול מקודמו ב-200 סמ"ק וקל ממנו ב-39 ק"ג. יש בו מערך בולמים מבית SHOWA, חישוקי אלומיניום "17 מאחורה ו-"16 מקדימה, זרוע אחורית חד צידית מאלומיניום, מסגרת לוחית רישוי מאלומיניום, מערכת פליטה מעוצבת, מצערות חשמליות, מערכת ABS להטייה, בקרת שיוט, בקרת זינוק בעלייה, וגם מערכת בקרת אחיזה, שעובדת בסנכרון עם 4 מצבי הרכיבה השונים: כביש, גשם, ספורט, ומצב נוסף להתאמה אישית.

האבזור כולל הנעה ללא מפתח, מסך תצוגה צבעוני TFT 2.0 (עם פיצ'ר ייחודי להתאמה לגופרו) ואפשרויות להתאמה אישית, רגליות מורכב מתקפלות "מוחבאות" ומערכת קוויק שיפטר מקורית של טריומף. הרוקט 3 מגיע גם בגרסת GT המיועדת לפינוק מקסימלי למרחקים ארוכים וכוללת משענת גב מתכווננת למורכב, מיגון רוח, ידיות מחוממות וכידון מותאם לרכיבת תיור.

יש כאן גם בלמי ברמבו, רגליות רוכב מתכווננות, צמיגי AVON קוברה שפותחו במיוחד עבור הדגם – צמיג אחורי ברוחב 240 מ"מ. הרוקט 3 מאיץ מ-0 ל-100 תוך פחות מ-3 שניות, לא רע בהתחשב בכך שהמשקל הכללי של האופנוע עומד על 291 ק"ג יבש בגרסת ה-R, ו-3 ק"ג יותר בגרסת ה-GT.

ואם המפרט של הרוקט 3 שמתחיל ממחיר של 21,900 דולר – הדגם היקר ביותר בליין של טריומף שעובר אפילו את גרסאות ה-TFC של הבובר וה-THRUXTON לא מרשים אתכם, דעו שטריומף יצרה גם גרסת TFC יוקרתית במיוחד עם מנוע חזק יותר, שסתומי טיטניום, שלדת אלומיניום, מערכת פליטה של ARROW, גיר Helical שמספק תפעול חלק ונעים יותר, עשרות חלקי קרבון, שיפורים טכנולוגיים, אינסוף שדרוגים יוקרתיים לרוכב ועוד תוספות מיוחדות. ולמה אנחנו אומרים יצרה – באתר של טריומף מחכה הודעה בה כתוב ש-750 היחידות של הרוקט 3 TFC שיוצרו נמכרו, והמלאי למעשה אזל. ככה שאם אתם כבר בדרך, כדאי שתעשו פרסה.

עד כאן סקירת הדגמים המוצעים כיום על ידי טריומף שתגיע כאמור לישראל בחודשים הקרובים, כנראה שעם ליין מקיף שיכלול את כל המוצרים. מבחינת העתיד אנחנו כבר יודעים ששיתוף הפעולה של היצרנית הבריטית עם בז'אז' ההודית, יצרנית האופנועים השלישית בגודלה בעולם והשנייה בגודלה בהודו, תופס תאוצה. שיתוף הפעולה הזה יניב לנו כבר בקרוב סדרת דגמים חדשה עם מנועים בנפחי 200 עד 750 סמ"ק שישודכו לדגמים מכל הסגנונות, כשהמטרה היא להציג דגמים זולים יותר מהדגמים שסקרנו כאן, שנכנסים ישירות לרמת הפרימיום הגבוהה בכל קטגוריה אליה הם משתייכים. בדיווחים השונים על ההסכם של בז'אז' וטריומף ניתן היה למצוא גם כמה מילים על כלי חשמלי שנמצא בדרך, ויש סבירות גבוהה שבטריומף ירצו לפתח גם את התחום הזה.

גלריה

  • Tiger 800 XR

  • Tiger 800 XRx

  • Tiger 800 XCa

  • Tiger 800 XCx

  • Tiger 900

  • Tiger 900 GT

  • Tiger 900 GT PRO

  • Tiger 900 RALLY

  • Tiger 900 RALLY PRO

  • Tiger 1200

  • Tiger 1200 XRx

  • Tiger 1200 XRT

  • Tiger 1200 Alpine Edition

  • Tiger 1200 XCA

  • Tiger 1200 XCx

  • Tiger 1200 Desert Edition

  • Street Triple RS

  • Street Triple S

  • Speed Triple RS

  • Bonneville T100

  • Bonneville T120

  • Street Scrambler

  • Scrambler 1200 XC

  • Scrambler 1200 XE

  • Bonneville Bobber

  • Thruxton RS

  • Street Twin

  • Speed Twin

  • Rocket III GT

  • Rocket III R

  • Bobber TFC

  • Thruxton TFC

  • Rocket III TFC

2 תגובות ל טריומף בדרך לישראל: כל מה שחשוב לדעת על כל הדגמים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל