fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

חלמתם על RC211V? קבלו מונדיאל-מוטו סופרבייק V5

חלמתם על RC211V? קבלו מונדיאל-מוטו סופרבייק V5

גיא בן ברק

צילום: יצרן

הסדנא הזעירה מונדיאל-מוטו (אין קשר ליצרן העבר מונדיאל) השוכנת בעיר מודנה באיטליה מפרסמת סופרבייק מעניין אותו בכוונתה לייצר בכמות מוגבלת החל משנת 2023, כאשר החשיפה הראשונה מתוכננת לנובמבר 2019. למרות המפרט האקזוטי המחיר דווקא שפוי, 27,000 אירו באירופה, וזו גישה חדשה לאופנועי בוטיק איטלקים, להבדיל מהקלאסיקה של בימוטה אשר סמלה מחיר אסטרונומי להשגת ביצועים ועיצוב וייחודיות.

אמרנו בימוטה אבל אנחנו כבר מזמן לא בשנות השבעים של המאה העשרים, אופנועי סופרבייק אקזוטיים כבר לא ממש מסובבים ראשים מאחר והסופרבייק הסדרתיים כבר ממילא נהנים מעיצוב ומטכנולוגיית GP, שלא לדבר על גרסאות העל שלהם המוסרות לכול דחפין עשיר טכנולוגיה וביצועים שלפני עשר שנים היו פחות או יותר בידי נאס"א בלבד.

אולם הסופרבייק של מונדיאל-מוטו בכול זאת יוצא דופן מאחר והוא מציע, לראשונה, מנוע V5 לכביש הציבורי. מנוע חמישה צילינדרים ספורטיבי כזה מספק שילוב מעולה של ממדים עם ביצועים, מידות בוכנה של אפס מהלך על קוטר גדול נותנות את היכולת לעלות לסל"ד אדיר ולקבל הספק על, ובמקביל סידור של וי-טווין כפול, פלוס צילינדר בודד המתוזמן בנפרד, מספק משיכה מצוינת בסל"ד בינוני ובמקביל אחיזה מעולה לגלגל האחורי. והפסיכולוגיה – אי אפשר לקנות מנוע כזה לכביש הציבורי וזה מי שמכיר אופנוענים, מטריף את כולם בפני עצמו. מנוע וי-חמש עלה לכותרות ב-2001 אז הונדה ציידה את אופנוע המוטוGP שלה במנוע וי-חמש, מנוע שעד היום נחשב למושקע, גאוני והמצליח ביותר מבין מנועי המוטוGP בעשרים שנותיה, ואין מנוע שמתקרב אליו גם היום.

ההצלחה של ה-RC211V הייתה עצומה, גם בזכות אחד ולנטינו רוסי, אבל בעשר שנים מאז החלפתו של הוי-חמש הזה יושבים אנשים ומתפללים שיום אחד הונדה תייצר גרסה של מנוע הוי-חמש לכביש הציבורי. זה לא קרה ומי שמכיר את היפנים יודע שזה גם לא יקרה, אולם מי אם לא האיטלקים לספק את הוי-חמש בהפתעה ובדרך מקורית.

המנוע של מונדיאל-מוטו, וי-חמש, עם שלושה צילינדרים מלפנים ושניים מאחור, בנפח 1000 סמ"ק, מייצר 200 כוח סוס בגרסה הבסיסית. השילדה לא מפגרת, שלדת קרבון עם מתלי אוהלינס, משקל האופנוע עומד על 179 קילו, יש חבילת אלקטרוניקה והעיצוב איטלקי אקזוטי, אך המחיר כאמור בהחלט בהישג יד.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל