fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

הקרוזר החשמלי הראשון יבוא דווקא… מאיטליה

הקרוזר החשמלי הראשון יבוא דווקא… מאיטליה

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בשקט בשקט – תרתי משמע – מהפיכת המנועים החשמליים קרובה מאי פעם; זה לא ניכר – עדיין – בשום טבלת מכירות של אופנועים בעולם, אולם הדגש הוא על ה"עדיין" מכיוון שכול הכתובות כבר על הקיר: מדינות משמעותיות שוקלות לאסור כליל את השימוש במנועי בעירה פנימית, ובטירוף המערכות השורר בעולם כיום, לא נתפלא אם החלטה כזו תתקבל מהיום למחר ולכן יצרני החשמליים לא רק שאינם מתייאשים ונעלמים – הם מתרבים.

יצרן חשמלי שכבר בתחום נקרא טאצי'טה ומוצאו איטליה, החברים מציגים קרוזר חשמלי בשתי גרסאות, T-Cruise ו-Iron, במפתיע עיצובם של הכלים האיטלקים החשמליים הללו הוא הרבה יותר קרוזר מהאופנוע החשמלי של גדול יצרני הקרוזרים הרלי, ה-LiveWire אב טיפוס המעוצב כאופנוע כביש עירום ספורטיבי. הרלי התחייבו לייצור אופנוע חשמלי במהלך עשר השנים הקרובות, וזה יקרה הרבה קודם, קרוזרים הם בחירה עיצובית מצוינת שכן קרוזרים הם ממילא גדולים, לא מיועדים למהירות שגומרת סוללה בדקה ושוקלים הרבה כך שעוד מספר קילוגרמים למערכת החשמל הם ממש לא אסון. הבעיה אפרופו עיצוב היא שהמנוע החשוף כמובן מהווה פרט עיצובי מרכזי בקרוזר קאסטום – ומה לעשות מנוע חשמלי ומצבריו הם מכוערים להפליא בהשוואה לוי-טווין חשופי המתכת, לזכותם של טאצי'טה יאמר שהקרוזר שלהם מצליח להיראות לא רע למרות בעיית מראה המנוע.

טאצי'טה הם חברה רצינית שכבר מייצרת אופנועי חשמל לשטח – יצרו בעצמם את המנוע החשמלי המשודך לתיבת הילוכים בת חמש מהירויות. 40 כוח סוס מייצר המנוע הזה, אך זה לא משמעותי לקרוזר שלא חי על הספק אלא על המומנט וכאן כבר מדובר ב-7 קג"מ המתקבלים בבעיטה מייד עם פתיחת המצערת כי כך עובד מנוע חשמלי… המנוע כולל בורר לשני מצבים כוח – אולם לא לתאוצות אלא לבלימת מנוע. המשקלעומד על 256 קילו. ברכיבה רגועה האופיינית לקרוזר טווח הנסיעה שמספק המצבר ממש לא רע ועומד על 270 קילומטר, זמן הטעינה עומד על 40 דקות בלבד. מחירו של הקרוזר החשמלי עומד על 20,000 אירו באיטליה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל