fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

הונדה PCX היברידי מגיע לשווקים

הונדה PCX היברידי מגיע לשווקים

גיא בן ברק

צילום: יצרן

הונדה PCX היברידי נחשף כאב טיפוס בתערוכת טוקיו רק בתחילת השנה וכבר הוא מגיע לשווקים, כרגיל עם הונדה יש גם היסטוריה, כלי הרכב הדו-גלגלי ההיברידי הסדרתי הראשון. הקטנוע יתחיל להימכר בתאריך 14.9.18 ומחירו באירופה יהיה 3,350 אירו.

היברידי משלב כידוע מנוע חשמלי עם מנוע בעירה פנימית, שילוב שקל לבצע עם קטנוע שמנועו קטן וחלש וכמעט שאינו מזהם בלאוו הכי. כאן מנוע הבנזין הוא סינגל 125 סמ"ק בשילוב מנוע חשמלי המוזן עלי ידי סוללת ליתיום-איון שאינה דורשת טעינה משקע אלא נטענת תוך כדי תנועת הקטנוע. בתחילת התנועה ובמהירות נמוכה פועל המנוע החשמלי בלבד, ומייצר 2 כוח סוס ב-3,000 סל"ד, עם עליית העומס נכנס לפעולה מנוע הבנזין המייצר ב-8,500 סל"ד שיא הספק של 12 כוח סוס. שני מצבי כוח, ספורט או חיסכון ונוחות, היצרן מצהיר על צריכת דלק שערורייתית של 50 קילומטר לליטר, במיכל 8 ליטר, ומאחר וזה קטנוע עירוני ניתן יהיה להסתובב איתו כול יום כול היום בלי לתדלק. נתונים נוספים של ה-PCX ההיברידי: משקל כולל 135 קילו, גלגלי "14 ספורטיביים, חלל אכסון 23 ליטר תחת המושב.

עם נתונים חסכוניים כאלה מהווה ההונדה PCX היברידי החדש אלטרנטיבה של ממש לקטנועים חשמליים המגיעים נכון להיום בעיקר מסין, חיים בלי צורך לטעון סוללה לשקע בקיר כול כמה שעות, פלוס העובדה שזה הונדה ולא עוד אחד מפאר התעשייה הסינית, צפויים למשוך גם את הירוקים והחסכניים ביותר לכיוון ההיברידי של הכנף האדומה ופורצת הדרך.

בנוסף הצעד של הונדה צפוי להשליך משמעותית על עתיד הפיתוח בכלל של דו-גלגליים ירוקים וחסכוניים, אם הונדה הגדולה ביצרני האופנועים במערב מחליטה לבחור בהיברידי במקום חשמלי טהור זה ישליך על כול היצרנים, יפנים ואחרים; בעיקר יצרני הקטנועים מטאיוואן, הענקים סאן יאנג וקימקו שנולדו כידוע מהונדה לפני כמה עשרות שנים ללא ספק ייקחו בחשבון את הצעד של הונדה כאשר יבחרו את ההנעה העתידית לקטנועים שלהם – חשמלי טהור או היברידי.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל