fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

הונדה גולדווינג החדש – השקה בטקסס השבוע

הונדה גולדווינג החדש – השקה בטקסס השבוע

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בשבוע הבא יתכנסו עיתונאי העולם באוסטין טקסס להשקה העולמית של ההונדה גולדווינג, מהמצליחים והחשובים בדגמי האופנועים בכלל. הבחירה בטקסס בפרט ובארה"ב בכלל ברורה, הונדה אמנם יפנית אבל הגולדווינג הענק הוא הרבה יותר אמריקני מיפני, למרות שבאופן אירוני הונדה החזירה לאחרונה את ייצור הדגם ליפן לאחר עשרות שנים בהן יוצר בארה"ב… הגולדווינג מחזיק במספר שיאים נאים, הדגם הוותיק ביותר שעדיין מיוצר תחת אותו שם – מאז 1975 – וכמובן מנוע ארבע פעימות מהראשונים הסדרתיים שזכה לקירור נוזל, צמד בלמי דיסק… השינוי הגדול האחרון של גולדווינג היה ב-2001, בעוד התחרות מצד חקייני התיור של הרלי, אינדיאן וב.מ.וו מאלצת את הכנף האדומה לשינוי משמעותי בכנף המוזהבת. ואכן הדגם שנחשף בשנה שעברה ומושק בשבוע הבא שונה מהגולדווינג הקודם בכול תחום.

השינוי הגדול ביותר של גולדווינג דגם 2018 הוא צמצום הממדים והירידה במשקל, לא פחות מ-44 קילו נשרו מהדגם וכעת משקלו רק 379 קילו, צר יותר, קצר יותר, נשלט ונעים הרבה יותר. המנוע חזק יותר, התווספו מערכת החלפת הילוכים עם שישה הילוכים ידניים או שבעה הילוכים חצי אוטומטי, מתלים אלקטרוניים ושליטה אלקטרונית על מצבי כוח.

אם הדגם הקודם צויד במגן רוח ענק, כאן השיגו הגנה דומה תוך ירידה משמעותית בממדי המגן, שגם נראה טוב בהרבה, מצויד בפתחי מעבר אוויר יעודיים. גם וגם הושג עם מיכל הדלק שירד בקיבולת ב-4 ליטר, ל-21 ליטר, אך מספק אותו טווח נסיעה כמו קודם. התכווצו גם חללי המטען וזאת לאחר שסקר בין בעלי גולדווינג העלה כי אינם משתמשים במטען מעבר ליומיים שלושה ולא צריך חללים גדולים, עדיין הארגז העליון גדול מספיק להכיל שתי קסדות מלאות ועם מזוודות הצד הקיבולת עומדת על 110 ליטר.

מבחינת מנוע, אותו בוקסר שישה צילינדרים וגם אותו נפח של 1,833 סמ"ק – אך כול השאר חדש. ארבעה שסתומים בכול צילינדר וסך הכול 24 מהם, המנוע קומפקטי הרבה יותר וקל ב-6.2 קילו. ההספק המרבי עלה ל-124 כוח סוס בעוד שיא המומנט עומד על 17.2 קג"מ המתקבלים ב-4,500 סל"ד. האלקטרוניקה כוללת מצערת רכב-על-חוט, עם מצבי ניהול הכוח השולטים על המנוע, על המיתלים ועל עצמת הבלימה, מצב תיור יחזיק את אלה על מצב רך יחסית למצב ספורט בו תגובת המצערת מהירה יותר ובמקביל המיתלים הופכים קשיחים יותר, בעוד מצב חיסכון כשמו כן הוא וגם מצב גשם. לרכיבה בעיר המנוע נכבה בעמידה ומותנע שוב רק עם סיבוב המצערת, הונדה מצהירה כי דווקא הפיצ'ר הזה דרש את מירב ההשקעה מבחינת יכולת מחשוב והמעבר בין מנוע כבוי לתחילת נסיעה חלק מכול מכונית, עדיין ניתן לבטל את כול הפונקציה הזאת.

יעילות ונוחות רכיבה שופרו משמעותית בזכות התקנת שתי תיבות הילוכים, 6 הילוכים ידנית ו-7 הילוכים DCT החצי אוטומטית של הונדה, המערכת הידנית עם קלאץ' מחליק, שתי המערכות עם סיוע בהתנעה ותחילת נסיעה במעלה תלול וזאת באמצעות תפעול ה-ABS כך שימנע גלגול אחורה. ה-DCT המוכרת מקטנועי ואופנועי הונדה קודמים מגיעה כאן לשיא הפיתוח, עם יחסי ההעברה משתנים בהתאם למצבי הרכיבה, קצרים במצב ספורט וארוכים במצב תיור, כולל מצב שנקרא "הליכה" המאפשר לזחול במהירות אפס עם הגולדווינג ללא שהוא ישהק ויכבה – וזאת גם בנסיעה קדימה וגם בנסיעה אחורה, כלומר הרוורס המפורסם של הגולדווינג משתכלל.

השילדה חדשה לגמרי, מאז 2001 זו שלדת אלומיניום נהדרת אך כעת היא קלה ב-2 קילו וממקמת את המנוע החדש 4 ס"מ קדימה לטובת התנהגות ספורטיבית טובה יותר, השינוי הגדול הוא במיתלים. המתלה הקדמי מסוג עצמות עצה כפולות עם בולם יחיד ושני טלטלים נפרדים להיגוי, הונדה מצהירה כי המתלה עובד חלק בהרבה ממזלג טלסקופי וכמובן מפריד את השיכוך מההיגוי. המיתלים מתכוונים אלקטרונית, מאחור יש 4 פריסטים בהתאם למטען, וכאמור המיתלים מתכיילים בהתאם למצב הרכיבה.

עוד באותו נושא:
נחשף: הונדה גולדווינג חדש ל- 2018  (25/09/17 )

גלריה

תגובה אחת ל הונדה גולדווינג החדש – השקה בטקסס השבוע

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל