fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

הארלי דוידסון: Android Auto בדגמי הטורינג הגדולים

הארלי דוידסון: Android Auto בדגמי הטורינג הגדולים

אליו דיאמנט

צילום: יצרן

חברת הארלי דוידסון הודיעה שבקרוב תעדכן את מערכת ה-BoomBox שלה לתמיכה גם באנדרואיד אוטו לצד אפל קארפליי שכבר מותקן במערכת. המהלך הזה הוא בגדר "התגשמות חלום" של רוכבי דגמי הטורינג הגדולים של הארלי שהיו מבצעים פריצה יקרה ובעייתית של המערכת בשביל להתקין בה תמיכה במכשירי אנדרואיד.

 

מה זה Android Auto?
מערכת אנדרואיד אוטו מאפשרת חיבור בין הסלולרי למערכת המולטימדיה במכוניות – ומעכשיו גם אופנועים.
ברגע חיבור הטלפון עם המערכת, הטלפון משמש רק כערוץ תקשורת סלולרית, וכל הפעולות עוברות למסך האופנוע – וויז, הפעלת מוזיקה, הוצאת שיחות ועוד.

בהתאם להודעה של הארלי דוידסון, החל מ-2021 אופנועי הטורינג של החברה יצאו מהמפעל עם יכולת התמיכה באנדרואיד אוטו. כשבקרוב גם יהיה עדכון תוכנה שיאפשר לאופנועים ממודלים קודמים להשתמש בתוכנה של גוגל ללא צורך בפריצה.

החיסרון העיקרי של מערכת אפל קארפליי – מלבד העובדה שהיא תומכת רק באייפון – היה שימוש באוזניות ספציפיות בשביל לשמוע מוזיקה או הוראות דרך. לעומתה מערכת אנדרואיד אוטו – מעבר לתמיכה במכשירי אנדרואיד שמהווים מעל 70% ממכשירי הסלולרי – אמורה לעבוד דרך כל סוגי מערכות השמע לקסדה וגם לתמוך בשימוש ברמקולים המותקנים באופנוע.

המערכת תפעיל את כל מגוון האפליקציות הנתמכות על ידי אנדרואיד, כולל מערכות ניווט גוגל Maps או ווייז, מערכות רדיו אינטרנט כמו Tunein Radio ואחרות, סטרימינג של ספוטיפיי ועוד מגוון אפליקציות.

אנו מקווים לראות את הפונקציונליות הזו מתפשטת לכל חברות האופנועים שמפתחות אופנועי טורינג בעלי מערכות מולטימידיה. דוגמה לכך היא חברת ב.מ.וו, אשר כבר תומכת אנדרואיד אוטו בחלק מהמכוניות שלה (אבל לא בישראל) ומשווקת בהצלחה רבה אופנועי טורינג כמו ה-R1250RT, וה-K1600 בשלושה דגמים, ה-GT, ה-GTL וה-BAGGER. בכל הדגמים האלו המשתמשים מתמודדים עם אופנועים בעלי לוח מחוונים מיושן במקום מסך OLED, וחייבים להסתמך אך ורק על מערכת הרדיו של האופנוע, ולצורכי ניווט לקנות מכשיר GPS מבית ב.מ.וו בעלות גבוהה.

אפילו הונדה "השמרנית" מוציאה היום שני אופנועים עם מערכת מולטימדיה, אמנם אפל קארפליי ולא אנדרואיד אוטו, אבל הגולדווינג והאפריקה טווין מאובזרים במסך ענק ומלא פונקציות, בעוד דגמי הטורינג של ב.מ.וו ואפילו דגמי הטורינג של אינדיאן נשארים מאחור עם מערכות צנועות שמופעלות ע"י תוכנות של היצרניות.

ובכל אופן – יש לציין שגם אם אנדואיד אוטו יכנס לאופנועי הארלי, יש סיכוי שבארץ נצטרך להמשיך בפריצה של המערכת, זאת מכיוון שעד היום גוגל לא הכריזה על תמיכה רשמית של אנדרואיד אוטו במדינת ישראל.

גלריה

  • הארלי דוידסון

  • ב.מ.וו

  • הונדה אפריקה טווין

  • הונדה גולדווינג

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל