fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

דוקאטי מפתחת אמצעי בטיחות חדישים

דוקאטי מפתחת אמצעי בטיחות חדישים

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

באפריל האחרון פרשה דוקאטי את החזון שלה להגברת הבטיחות באמצעות אמצעים טכנולוגיים שיותקנו באופנועיה במספר שלבים כאשר תאריך היעד לסיום התהליך נקבע לשנת 2025. שלב ראשון נקבע ל-2020 אז יותקן בכול הדוקאטים ABS קורנרינג המאפשר בלימה בזמן הטיה תוך הפחתה משמעותית לנעילת גלגל קדמי; בשלב השני באותו טווח זמן יותקנו באופנועים רדאר קדמי ואחורי להתרעה לרוכב במקרה של קרבה מסוכנת לכלי רכב וסטייה לשטח מת.

אולם החידוש האמיתי נחשף כעת על ידי דוקאטי וחשיבותו בעובדה שהוא מתבסס לראשונה על תקשורת עצמאית ישירה מבוססת סלולאר בין מחשבי ניהול של כלי רכב ללא שהפעולה יזומה על ידי הנהג או הרוכב. במצב בו הנהג או הרוכב לא מודעים לסכנה מתקרבת או שהם רשלנים ונוהגים בחוסר זהירות פלילי, הרי שכלי הרכב עצמם "יזהירו זה את זה" – הן באמצעי אתרעה חזותיים חריפים ובמקרה קיצון, בלימה עצמאית של כלי הרכב המאיים בגרימת תאונה. לדוגמא מכונית מתקרבת לרמזור אדום בעוד אופנוע מתעתד לחלוף שם בירוק, התקשורת בין שני כלי הרכב מתריעה על הסכנה המתהווה, במידה ונהג המכונית לא יפחית את מהירותו ומחשב המכונית יחליט כי הנהג אינו מודע לאדום או שהוא חוצה במודע – תבלום המכונית בעצמה, כאשר רוכב האופנוע מקבל התרעה חריפה על לוח השעונים. מערכת התקשורת העצמאית המפותחת בשיתוף מתבקש של מספר יצרני מכוניות מובילים (רמז: דוקאטי היא בבעלות קונצרן פולקסוואגן-אאודי…) אינה מוגבלת למכוניות ואופנועים אלא תורחב גם להולכי רגל ורוכבי אופניים.

התקשורת האוטונומית בין שני כלי רכב היא שלב קריטי בדרך למציאות התחבורה האוטונומית המוחלטת כלומר ללא נהג, האמורה להשתלט על הכבישים בטווח זמן לא מאוד רחוק.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל