fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC

ב.מ.וו מציגה את ה-R1250 החדש – עכשיו עם גל זיזים רב דרגתי

ב.מ.וו מציגה את ה-R1250 החדש – עכשיו עם גל זיזים רב דרגתי

רביב כהן

צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

ב.מ.וו מציגה טכנולוגיה פורצת דרך המיושמת במנועי האופנועים החדשים, אותם היא תשיק בשנה הבאה, המאפשרת למנועים לעבוד בצורה לינארית יותר, חסכונית יותר ועם תחום דינמי רחב יותר.

עקרון הרעיון מבוסס על "גל זיזים רב דרגתי" הבנוי משתי אונות לכל שסתום ועם מערכת אלקטרומכאנית הדוחפת את גל הזיזים לאורכו ובכך מאפשרת אונה אחרת בכל פעם ולפי דרישה.

טכנולוגיית תזמון השסתומים המשתנה אמנם קיימת כבר תקופה ארוכה בעולם הרכב והאופנועים, אך ב.מ.וו לקחה את הרעיון שלב אחד קדימה ופיתחה מערכת המשנה לא רק את תזמון השסתום (duration) אלא גם את גובה הרמת השסתום (Lift) על ידי ריבוי אונות, ובכך מאפשרת למנוע אחד להיות בעל תחום דינמי רחב יותר והמגיב טוב יותר למצבי מצערת שונים.

למשל – במצב בו המצערת אינה פתוחה במלואה, תזמון שסתומים עדין יותר ועם הרמה נמוכה יותר יאפשר תגובת מצערת לינארית ואחידה יותר, חסכון בדלק ועבודה חלקה יותר.

לעומת זאת, כשהמצערת נפתחת במלואה, ומלוא כוחו של המנוע נדרש, המערכת האלקטרומכאנית תאפשר את האונה האגרסיבית יותר על גל הזיזים, עם הרמה גבוהה יותר של השסתום ותזמון אגרסיבי, ובכך תשחרר את כל הסוסים האצורים במנוע.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל