fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

"ביטול הטבות המס לבטיחות דו"ג – טעות"

"ביטול הטבות המס לבטיחות דו"ג – טעות"

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

ב-1 בספטמבר יפקע צו המעניק הטבות מס למערכות בטיחות לרכב דו-גלגלי ולתלת-גלגל. אם עד עתה נהנו בעלי מערכות בטיחות אלה מהנחות משמעותיות של עד 3,000 שקל בגין מערכות בטיחות או שני גלגלים קדמיים, מעתה ניתן יהיה להגיע רק עד מחצית שיעור המס, ובכך פגיעה משמעותית באטרקטיביות מערכות אלה, מה שעלול להפחית את רכישתן.

יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, עו"ד טלי ברנר-דרורי, פנתה יחד עם לשכות המסחר בדחיפות לשר התחבורה, לאחר שפניות לרשות המסים באוצר לא נענו, בקריאה להאריך את הטבות המס למערכות בטיחות ולרכב תלת-גלגל.

"צו תעריף המכס החדש, שאמור להיכנס לתוקף החל ב-1 בספטמבר, פוגע בהטבות שניתנו בעבר לכלים דו-גלגליים בגין מערכות בטיחות מתקדמות ואף מעלה את שיעור המס במקום להפחית, זאת תחת מסווה של רפורמת מערכות בטיחות. למעשה, צו תעריף המכס החדש מעלה את המיסוי על דו-גלגלי בהדרגה בשלוש השנים הקרובות בסכום של מיליוני שקלים."  

"לצערנו, מסתמן כי רשות המיסים ניסחה צו זה ללא בחינה מקצועית נדרשת של כלל מערכות הבטיחות הקיימות והיקף חדירתם לענף הדו-גלגלי, ובשל כך התוצאה העגומה – העלאת המיסוי לרכב דו-גלגלי במקום הרחבת מעטפת הטבות המס כפי שהתחייבה. טענת רשות המיסים בדבר הטבות בסך 15 מיליון ₪ לחלוטין אינה עומדת במבחן המציאות, ובפועל, הצו החדש מהווה ייקור של מרבית הכלים הדו-גלגליים בישראל".

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל