fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ראשוני: הפרקליטות אוסרת על המשטרה להנפיק דו"חות מהירות ממצלמות הגאטסו

ראשוני: הפרקליטות אוסרת על המשטרה להנפיק דו"חות מהירות ממצלמות הגאטסו

כתב: דניאל "מיצו" פטרי, מתוך אתר מיצו בדרכים | צילום: אריק רוזנבלום

כפי שתיארתי באתר שלי בהרחבה, לטובת למי שלא עוקב, בבית המשפט לתעבורה בעכו מתנהל בימים אלה קרב איתנים בין עורכי דין עקשנים במיוחד מצד ההגנה בראשותו של עו"ד תומר גונן, לבין תובעים, שוטרים, ואנשי מקצוע ממכון התקנים. במהלך מאבק משפטי זה מתבררות תוצאות שצריכות להדאיג כל אחד ואחת מאיתנו, השופכות אור על התנהלות מערכות אכיפת החוק במדינת ישראל.

במהלך המשפט מתברר כי תו התקן הרשמי של מערכת המצלמות המכונה א-3 (אותה אני מכסה בהרחבה באתר) מתבסס על מסכת של שקרים ורמאויות שבוצעו לכאורה על ידי מכון התקנים, בדיקות שאותן היה אמור המכון לערוך למערכת כלל לא התקיימו למרות מיליוני השקלים שהוקצבו לעניין, וכי המומחים שטענו שהם כן התקיימו שיקרו במצח נחושה והמשיכו לשקר בבית המשפט.

גרוע מזאת – מתברר גם כי המשטרה עצמה ידעה, שתקה, ואף נקטה בפעולות מנע כדי לגרום לכך שהתובעים המשטרתיים ישקרו בבתי המשפט בכל התיקים בהם הם עוסקים בנושא זה, על מנת שמעשה זה לא יתגלה לציבור.

וכעת לטוויסט: המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר הורה לערוך בדיקה מקפת לכל מצלמות המהירות הנייחות של אגף התנועה, ועד לסיומה לא יינתנו דו"חות תנועה. כך דווח הערב (יום א') לראשונה בחדשות 2.

מאגף התנועה של המשטרה נמסר כי "מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות".

יצויין כי המשנה לפרקליט המדינה הנחה את משטרת התנועה להמשיך לתעד את הפרות המהירות עד להעברת הנחיה אחרת בתום הבדיקות. דו"חות שיוכח שנבעו מתיעוד לא מדויק של עבירה – ייגנזו.

ואני אומר: אל תמהרו לפתוח בקבוקי שמפניה! המערכת בישראל יודעת להגן על עצמה בצורה מצויינת. העובדה שהמשטרה נתפסה עם המכנסיים למטה בבית המשפט בעכו אמנם גרמה למבוכה קלה בצמרת קובעי המדיניות, אבל תהיו סמוכים ובטוחים שאף אחד לא ישלם על כך לא בכסאו ולא בקידום העתידי שלו.

ומה אם המצלמות לא יוכחו כמדוייקות? גם זה לא אמור להטריד את המשטרה, שכן כל מה שהם יעשו זה להפחית 10 קמ"ש מהמהירות הנמדדת, וזאת במקום 5 הקמ"ש שהם מפחיתים היום. אל תדאגו, המערכת תשמור על עצמה ולא תוותר בנקל על הפרה החולבת שנקראת "מערכת א-3"…

מה עליכם לעשות בנתיים? אני אינני עורך דין ולכן אני ממליץ לא להתעצל ולגשת לקבל ייעוץ מקצועי ממי שמוסמך לעשות זאת. אבל אם תשאלו אותי כאדם פרטי, אני הייתי ממליץ לכל אדם שקיבל בחודשים האחרונים דו"ח מהירות ממצלמות הגאטסו שלא למהר ולשלם את הדו"ח, אלא לבקש להישפט בהתאם למועד החוקי הכתוב בפרטי הדו"ח. במידה ויגיע מועד המשפט תוכלו לבדוק בסמוך לכך מה הסטטוס של המשפט המתנהל בעכו, ולפעול בהתאם לתוצאותיו. במקרה הגרוע ביותר – תשלמו את הקנס המקורי. במקרה הטוב יותר – לא תחטפו נקודות ותצאו זכאים. אני מדגיש שוב: כל האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ראוי ואין לראותו ככזה.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל