חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אייפקס
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
Ad motorsport
לרט
סטפן
לארט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
כרמיאל קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
ברקום קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שוברט
מטרו לבן – קוביה שמאל
הארלי שמאל
HRP קוביה שמאל
HJC

קימקו G-Dink 250i וסוזוקי בורגמן 400 חדשים בישראל

קימקו G-Dink 250i וסוזוקי בורגמן 400 חדשים בישראל

מערכת מוטו דוגרי

צלם: רונן טופלברג

קבוצת עופר אבניר, יבואנית קימקו וסוזוקי, החלה בשיווק הדגם החדש והמשופר של ה- G-Dink 250i ABS. בשלוש השנים האחרונות, נמכרו מעל ל-1,100 קטנועים מדגם ה-G-Dink 250, נתון ההופך אותו לדגם המוביל של Kymco בקטגורית ה-250 סמ"ק, ולאחד מהדגמים הנמכרים ביותר בשוק הישראלי בקטגורית הנפח שלו.

הקטנוע מצויד במנוע חד צילינדר 4 פעימות בעל גל זיזים עליון יחיד, מקורר נוזל, הזרקת דלק אלקטרונית, ובנפח 250 סמ״ק המפיק 19.8 כ"ס. לקטנוע מיכל דלק בנפח 9 ליטרים, והוא מאובזר במערכת ABS ובלוח שעונים חדש. כמו בעבר, גם הדגם החדש מתבדל מהמתחרים בזכות רצפה שטוחה המבוקשת מאוד.

לוח השעונים של ה-G-Dink 250 כולל שעון אנלוגי לסל"ד ותצוגה דיגיטלית למהירות. כמו כן, כולל המסך הדיגיטלי שפע של מידע לטובת הרוכב, כולל מד דלק, מד מרחק מתאפס, טמפרטורת נוזל הקירור, שעון זמן, נורת התראה לטיפול התקופתי, נורת התראת לחץ שמן ואף חיווי לשיחה נכנסת לסלולארי הרוכב.

ל-G-Dink החדש עיצוב קרבי ומיוחד עם מסיכת חזית חדשה הכוללת זוג פנסים קדמיים שעוצבו מחדש בצורה זוויתית לטובת מראה ספורטיבי יותר, עם עיטורי פסי נורות LED לצד הפנסים. המשקף הקדמי הוצר והוגבה לטובת מיגון רוח משופר ובאופן המונע מערבולות רוח. לראשונה בקטגוריה: דיסק הבלימה הפרפרי מלפנים, בקוטר 240 מ"מ, מגיע כשהוא מתהדר בצביעה מעניינת ושונה לדפנות הדיסק. בנוסף, בחלק מהצביעות הזמינות, לחלקי לפאנל הקדמי מתחת לפנסים ומתחת למושב הרוכב.

 

סוזוקי בורגמן 400

בשנת 1998, משפחת ה-Burgman של Suzuki, המציאה את קטגורית קטנועי הנפח הגדול עם ה-Burgman 400. כשהוחלט לקראת 2017 על שינוי הדגם, "ספורט-קופה" היה הכינוי שהעניק היצרן לקונספט החדש. העדכון לדגם נועד כדי להפוך לשילוב מנצח בין מאפייני ה-Burgman לאורך השנים לבין הדגש על הביצועים שעליו החליטה סוזוקי. הבחירה דווקא בגרסת ה-400 סמ"ק, הייתה לאור העובדה שמדובר בדגם הפופולרי ביותר מבין דגמי משפחת ה-Burgman, משפחה שמכרה מעל 450,000 יחידות מאז הוצגה, כש-180,000 מהם, היו מדגם ה-400 סמ"ק.

 

מנוע הדגם החדש עושה שימוש בבסיסו במנוע ה-4 פעימות, צילינדר יחיד ומקורר נוזל של הדגם הקודם, אך כעת, בזכות הגדלת נפח תיבת האוויר ל-5 ליטרים (לעומת 4.2 ליטרים בדגם הקודם) המנוע מפיק מומנט גבוה יותר (3.67 קג"מ ב-4,800 סל"ד) ובעל יכולות תאוצה משופרות. בתחום ההצתה הותקן במנוע מצת אירדיום חדש ששיפר את צריכת הדלק והגדיל את טווח הרכיבה הפוטנציאלי של הבורגמן החדש. המנוע מפיק 31 כ"ס ב-6,300 סל"ד ועומד בתקן היורו 4 החדש באמצעות קטליזטור חדש, מערכת הזרקה מעודכנת ומצת האירדיום החדש.

שלדת הקטנוע היא צרה, קלה וקשיחה יותר מזו של הדגם היוצא. המתלה מלפנים, בקוטר 41 מ"מ, בעל מהלך של 110 מ"מ נדיבים, והוא אוחז בחישוק קדמי בקוטר חדש – 15 אינץ' לעומת 14 אינץ' בדגם הקודם. על שיכוך הזעזועים מאחור אחראי בולם מונושוק בגחון הקטנוע, והוא בעל 7 אפשרויות כיוון לעומס הקפיץ. בולם זה עושה שימוש במערכת מנופים מסוג לינקג' לטובת יכולות שיכוך רחבות ופרוגרסיביות יותר. משקל הקטנוע ירד ב-7.5 קילוגרמים ל-215 ק"ג, משקל "רטוב" כולל נוזלים, בסיס הגלגלים התקצר ב-50 מ"מ וגוף הקטנוע כולו התקצר ב-35 מ"מ לעומת הדגם היוצא.

 

לוח השעונים של ה-Burgman 400 גדול, כולל זוג שעונים אנלוגים (סל"ד ומהירות) וכן מסך דיגיטלי המציג מרחק מצטבר, זוג שעוני מדידת מרחק מתאפסים (Trip), מד דלק, מד טמפ' נוזל קירור, צריכת דלק ממוצעת, מד טמפ' חיצונית ושעון זמן. כמו כן כולל השעון גם נורת התראה לביצוע טיפוליים ונורת Eco הנדלקת כשהקטנוע פועל בתנאים אופטימליים בכל הקשור לצריכת הדלק. למרות הצרת הממדים ל-Burgman, הוא עדיין ממשיך להעניק שפע של מקומות אחסון: התא מתחת למושב הינו בנפח 42 ליטרים, ובפאנל הקדמי עוד שני תאים, האחד בנפח 2.8 ליטרים והשני בנפח 3.5 ליטרים. התא הימני מכיל גם שקע הטענה (12V DC) שמאפשר הטענת טלפונים סלולאריים.

תגיות:

תגובות

אבניר מגדל ימין תחתון סוזוקי
הונדה מגדל הימורים