fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן

קאוואסאקי קרובה לייצור אופנוע חשמלי

קאוואסאקי קרובה לייצור אופנוע חשמלי

אסף לביא

צילום: יצרן

לפני מספר חודשים הגישה קאוואסאקי מסמכי פטנט המתארים אופנוע חשמלי בעל מערכת החלפת סוללות, בדומה לזאת שהשוק הישראלי מכיר מרכבי חברת בטר פלייס. כשנחשפו מסמכי הפטנט היו מי ששיערו שמערכת החלפת הסוללות תהיה משותפת ל-4 היצרניות היפניות, אך נכון לרגעים אלו אין לכך אף סימוכין.
לעמוד ה-YouTube של קאוואסאקי עלו 5 סרטונים בני 20 שניות המספקים הצצה ראשונה ל-EV Endeavor, בהמשך אמורים לצאת עוד 5 סרטונים, כנראה אם משהו שיהיה דומה לגרסת יצור סדרתי.

האינדבור שמוצג בסרטונים בינתיים בנוי על בסיס הנינג'ה 300 ומשתמש במנוע חשמלי בעל הספק צנוע ו-4 הילוכים, אך לא בטוח שזה יהיה האופנוע שיגיע לבסוף לייצור סדרתי.

בסרטון הראשון מוצג הראיון הכללי תחת הסיסמה "Developing the high-charged thrills of tomorrow", שאם נתרגם לעברית תאבד את משחק המילים, קאוואסאקי מכוונים לפתח אופנוע חשמלי שידע גם לרגש במידה מסוימת. בסרטון השני מראים את תאוצת האופנוע מהצד, ללא נתונים רשמיים. מנוע חשמלי מסוגל לייצר הספק מלא מסל"ד כמעט אפסי ומכך לייצר תאוצה מרשימה, אם תשלבו זאת עם תיבת הילוכים שיכול לתת יותר כוח ביציאה מהמקום ותבינו למה קאוואסאקי מקדישה לכך סרטון נפרד.

בסרטון השלישי קאוואסאקי חושפת מה מתחת למעטפת ומספקת קלוז-אפ על יחידת ההנעה, שם ניתן לראות בבירור את תיבת ההילוכים והרגלית, מהתמונה עולה גם שהאופנוע מצוייד בהילוך סרק. הסרטון הרביעי עולה תחת הכותרת "פותח על המסלול" ומראה את האופנוע ברכיבה סביב המסלול כשקאוואסאקי מדגישים שזה נעשה בכדי לייצר אופנוע נשלט בעל התנהגות קלילה ומהנה עפ"י הפילוסופיה שמלווה את שאר אופנועיה.

הסרטון החמישי, והאחרון לעת עתה, נותן לנו לראות בפעם הראשונה את השימוש בתיבת ההילוכים וגם מאפשר לנו בפעם הראשונה לשמוע את הצליל החרישי שמפיק האופנוע. הכיתוב שמוסיפה קאוואסאקי נועד להסביר את הצעד שישמע מוזר לכל מי שרכב אי פעם על אופנוע חשמלי, למה בעצם צריך כאן תיבת הילוכים? עפ"י קאוואסאקי תיבת ההילוכים מפאשרת לא רק טווח מהירויות גדול יותר, אלה גם פידבק ותחושה נכונה יותר לרוכב בתפעול האופנוע.

מה הלאה?

קאוואסאקי סיפרה במסיבת העיתונאים בתערוכה מילאנו 2019 שההספק של המנוע הזה נע בין 10KW ל-20KW בהילוכים הנמוכים, הם מוסיפים שהאופנוע אמור להרגיש בערך כמו הנינג'ה 650 מבחינת מימדיו של דגם הייצור הסדרתי ומבחינת גמישות וכוח המנוע. הטעינה מתבצעת באמצעות מחבר CHAdeMo המקובל ביפן לטעינה ב-DC, כשהשוק האירופאי כנראה יקבל את מחבר ה-CCS2 שמוכר לנו מרכבים חשמליים (כשבחלקם מותקן ה-Type 2 שמיועד ל-AC), כמובן שיהיה ניתן להטעין את האופנוע גם על רשת ביתית ואנחנו מזכירים שרישומי הפטנט הוכיחו שלקאוואסאקי יש עניין בסוללות הניתנות להחלפה. משקל האבטיפוס של ה-EV Endeavor עומד על כ-220 ק"ג. טווח הרכיבה הנוכחי עומד על ממוצע של 100 ק"מ, אבל זה כמובן עוד לא נתון סופי.

כל הפרטים המלאים יחשפו בעתיד, אולי עוד לקראת סוף השנה, אבל דגם הייצור הסדרתי יצא לשוק, ככל הנראה, רק ב-2022.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל