fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

פיאג'ו מנצחת בתביעה נגד העתקי וספה

פיאג'ו מנצחת בתביעה נגד העתקי וספה

אסף לביא

צילום: יח"צ

מותג הקטנועים האיטלקי הוותיק של קונצרן פיאג'ו נודע בכל העולם בזכות עיצובו האייקוני שמזוהה עם הקטנוע כבר כמעט 70 שנה והפך אותו לכלי תחבורה שהוא גם פריט אופנתי, לכן שמירה מפני העתקתו של העיצוב נמצאת גבוה בסדר העדיפויות של היצרן, דבר שמביא אותם לבית המפשט פעמים רבות.

הפעם, פיאג'ו מגישה תלונה למשרד הקניין הרוחני של האיחוד האירופי כנגד החברות הסיניות Motolux ו-Dayi Motor, על העתקת עיצוב הווספה פרימוורה. בית המשפט לא מצא שוני ברושם הכללי מהסימן הרשום, כלומר – הקטנועים דומים לפרימוורה בצורה שמפרה את הזכויות של פיאג'ו.

צמד הקטנועים שבית המשפט קבע שהפרו את הזכויות הקניין הרוחני של פיאג'ו

גזר הדין עוד לא ניתן וסביר להניח שמעבר להפסקת ייצור הקטנועים המועתקים, יפסוק בית המשפט גם פיצויים לטובת פיאג'ו. זאת לא הפעם הראשונה שפיאג'ו מגיעה לבית משפט, כך גם בשנה שעברה תבעה את חברת Zhejiang Zhongneng לאחר שהרגישה שזאת מעתיקה את עיצוב הווספה LX, במקרה הזה קבע בית המשפט שיש הבדלים מספקים בין העיצוב השמור לבין זה שלכאורה מועתק ופיאג'ו הפסידה בתביעה.

פיאג'ו הגישה תלונות כנגד יצרניות שלטענתה העתיקו את עיצוביה עשרות פעמים, אנחנו מכירים הרבה קטנועים "תואמי" וספה, חלקם אפילו מיצרנים מוכרים, למרות שרובם משתדלים להתרחק ככל הניתן מלהעתיק את העיצוב ושומרים רק על הקווים הכלליים. כמעט בכל פעם שצץ כלי שנראה דומה לווספה, פיאג'ו מגיבה בהליכים משפטים – מצד אחד יכול להיות שהיצרן באמת חושש לקניין הרוחני שלו, מצד שני – זאת דרך נהדרת לדלל מתחרים. בכל מקרה – זאת זכותה הטבעית והלגיטימית של פיאג'ו לשמור על זכויותיה.

הקטנוע של Zhejiang Zhongneng, את יצורו פיאג'ו לא הצליחה לעצור

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל