fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

סדנת דאוס הופכת את ההונדה X-ADV לקאב EZ 90

סדנת דאוס הופכת את ההונדה X-ADV לקאב EZ 90

דניאל וקנין

צילום: יח"צ

"אתה פוגש את האנשים הנחמדים ביותר על הונדה" היה הסלוגן של החברה היפנית בשנות החמישים, בשעה שזו ניסתה לפרוץ לשוק האמריקאי שלא האמין באופנוע שהגיע ממדינה בה נלחמו עד לא מזמן ובתקופה בה 'אופנוע' היה פשוט הארלי גדול, שעליו יושב אדם גדול ממדים שלא תמיד היה נראה סימפתי. באותה תקופה השיקה הונדה את הקאב.

הקאב הוא אחד האופנועים האייקוניים והנמכרים ביותר בהיסטוריה, עם למעלה ממאה מליון יחידות שנוצרו, שניתן עד היום לראות בערימות במדינות מסוימות. אופנוע שפרץ את החוק הלא כתוב של מיהו אופנוען ומי לא, אופנוע שנתן לכל אחד את היכולת לרכב על דו גלגלי, בין אם הוא בחור צעיר, איש עסקים או אפילו סבתא. אבל לא באנו לתת שיעור הסטוריה על הקאב.

העלון הפרסומי של הקאב EZ90

בשנות התשעים הוציאה הונדה גרסה לא רגילה לקאב, לא רגילה זה עוד עדין – יותר נכון לומר מוזרה, קיצונית ומשוגעת: ה-EZ90. טשטוש הגבולות עסק הפעם בין קטנוע לאופנוע שטח וייצר הרבה תגובות כששווק בכל העולם, אך נגנז במהרה כיוון שטשטוש הגבולות לעיל אולי היה מעט יותר מדי כשהקטנוע המדובר לא היה חוקי לנסיעה בכביש.

קפיצה נוספת בזמן, 2012, הונדה מוציאה את ה-X-ADV, קטנוע מודרני, עטור שבחים ובעל ביצועים יוצאים מן הכלל ששבר מעט מוסכמות וטשטש שוב את הגבול שבין קטנוע ל- wait for it – אופנוע אדוונצ'ר. אבל גם על הביצועים של ה-X-ADV לא באנו לדבר כי את זה כבר עשינו במבחן ל-X-ADV ובמבחן לגרסה המוגבלת. היום באנו לדבר על מה שעשתה סדנת Deus עם כל המידע לעיל.

נדמה היה שבדאוס לא רצו שה-EZ90 יישכח בכזו קלות, או לפחות העיצוב המגניב והקיצוני שלו, ושילבה בינו לבין ה-X-ADV. קטנוע עם מנוע טווין מקבילי חזק, יכולות שטח וטכנולוגיה מודרנית ביחד עם עיצוב של קטנוע משנות ה-90 שכנראה קסם לכמה אנשים, והתוצאה? תראו בעצמכם.

"במובנים מסוימים, ה-EZ90 הוא כמעט צעצוע", אומר הבוס של דאוס, פיליפו בסולי. "אז החלטנו לשחק גם. העיצוב מעתיק נאמנה את הקימורים המקוריים אך בפורמט XXL. זה לקח מאות שעות של עבודה קשה".

אז בסדנה המילאנזית עבדו קשה כדי למצוא את הפרופורציות הנכונות למעטפת שתהיה סביב ה-X-ADV, עבדו עם קרבון כיאה ל-2020, ושיחקו עם ממדי הצביעה כדי לקבל תוצאה שתשדר את האווירה המגניבה שהייתה ל-EZ90 ולקבל תוצאה ייחודית עד מאוד.

כמעט כלל המכלולים נשארו של ה-X-ADV שמייצר 54 כוחות סוס ממנוע טווין מקבילי בנפח 745 סמ"ק, למעט מערכת הפליטה שוחלפה לכזו של SC-Project בכדי ליצור צליל אותנטי שישדר "שנות ה-90".

נראה שלא קשה להבין את כוונת המשורר בהונדה-קאב-EZ-ADV המגניב הזה ושהיא גם בוצעה בהצלחה. הנה עוד אופנוע שהיינו מאוד שמחים לקחת לסיבוב.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל