מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
רוית דדוש עליון
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
1 על 1
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטפן
רפידו
לרט
תמוז
KTM עליון קוביה
כרמיאל קוביה שמאל
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
HJC
הארלי שמאל
אייפקס

מנכ"ל KTM מעוניין לרכוש את דוקאטי ומרמז על אדוונצ'ר 500

מנכ"ל KTM מעוניין לרכוש את דוקאטי ומרמז על אדוונצ'ר 500

אסף לביא

צלם: יצרן

סטפן פירר, מנכ"ל KTM, אמר בראיון ל-Speedweek שהוא מעוניין ברכישת דוקאטי מכיוון שהיא היחידה בה הוא רואה פוטנציאל להמשך צמיחת הקבוצה.

האמירה לא הגיע משום מקום והיתה תשובה לשאלה האם לדעתו KTM תוכל להמשיך לדבוק במנועים קטנים ומנועים דו-צילינדריים, "מנוע טריפל יכול להיות אופציה טובה אם בז'אז', מחזיקת המניות, תקנה את טריומף (כפי שהביעה עניין פעמים רבות)", למרות זאת סטפן דווקא מעוניין בדוקאטי, שעתידה לעבור בשנים הקרובות למנועי V4, כפי שראינו כבר בפאניגלה.

"יש לי קשר רגשי לדוקאטי", אמר סטפן, "המותג היחיד שיתאים לנו הוא דוקאטי, תשכחו מכל השאר, אמ.וי אגוסטה קטן מדי".

באאודי לא מביעים בינתיים עניין במכירת דוקאטי, מה גם שקנו את החברה בסכום של 740 מיליון דולר, סכום שלא בטוח שק.ט.מ תוכל להשקיע במותג; אך משבר "דיזלגייט", איבוד עניין מצד אאודי בתחום הדו"ג ועניין רב בהמשך פיתוח הרכבים החשמליים אולי כן יגרמו לדוקאטי ליציאה מוקדמת לשוק, מי יודע, אולי זה אפילו יהיה במחיר "שווה לכל נפש".

עוד מהראיון: ספק פליטת פה, ספק טיזר מתוכנן – לאדוונצ'ר 790 תצטרף גרסת 500 בקרוב; "כיום ישנה צמיחה גדולה בשווקים המתפתחים, מה שנחשב שם "פרימיום" הם דווקא אופנועים ביניים בנפחי 500-800 סמ"ק".

ק.ט.מ תולה תקוות רבות באדוונצ'ר 790 ומקדישה משאבים רבים לשיווקו בעולם, אופנוע דומה בנפח קטן יותר יהיה נגיש לעוד קהל יעד ויאפשר להם להתחרות ביצרנים היפנים, בעיקר בסדרת ה-500 של הונדה ובטרייסר 700 של ימאהה. שימוש במחזיקת מניות החברה, בז'אז', לשם יצור המנוע הקטן ושיווקו לצד דגם ה-790 יכול לתרום רבות להמשך ההתפתחות של החברה, שאם אכן תרכוש את דוקאטי, כבר תקרא קונצרן.

קבוצת KTM, הכוללת בין היתר את הוסקוורנה ואת מותג WP, עליה אמון סטפן פירר, נמצאת השנים האחרונות בצמיחה מטאורית; לדבריו ק.ט.מ מוכרת כיום 265,000 אופנועים בכל העולם, מותג הוסקוורנה צמח ב-5 השנים האחרונות מ-6,000 כלים ל-30,000. גם מספר העובדים בחברה עלה מ-150 ל-5,000 ועוד יותר עובדים שמועסקים ב-WP.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל