fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מכונות המרוץ של אינדיאן

מכונות המרוץ של אינדיאן

רביב כהן

זוכרים את עשרת הדברים שאתם צריכים לדעת על אינדיאן FTR1200? אז חברת אינדיאן האמריקאית שוב פורצת גבולות ומציגה שתי מכונות מרוץ מבוססות על ה-FTR1200 המיועדות למרוצי ה-Hooligan racing הבריטיים, במרוצים אלו מתחרים עם אופנועים ביצור סדרתי וללא שינויי שלדה, בלי בלם קדמי ועם הרבה מאוד יכולת ואומץ מצד הרוכבים.

על המלאכה הופקדו הבונים המוכשרים מ-S&S Cycle, שרק לאחרונה חגגה שישה עשורים בעולם הספורט המוטורי ונחשבת לאחת החברות המובילות בתחום תכנון ובניית חלקים המיועדים לביצועים, בהם משתמשים השמות הגדולים בענף הדו-גלגלי.

הרוכבים שנבחרו לרכוב על מכונות המרוץ האלו הם לי קירקפטריק (#152) והרוכבת ליה טוקלוב (#37) שמתחרה במרוצי שטח בריטיים וכובשת את מרוצי הפלאט-טראק בסערה. הן ליה והן לי סיפרו על ההתרגשות והציפיה לרכוב על אופנועי האינדיאן במסלול, ועל הבניה מעוררת ההשראה של המהנדסים ב-S&S.

 

מעבר לשינויים הקוסמטיים הברורים כגון לוחית המספר, הורדת הבלם הקדמי ומערכת הפליטה ש-S&S תכננה במיוחד עבור ה-FTR1200, התבצעו כמה שינויים בתנוחת הרכיבה, מרווח הגחון והמתלים, כל זאת על ידי חלקים שתוכננו ונבחרו בקפידה על ידי S&S, שהסתכמו בהורדת משקל של כ-25 ק"ג  ובסיס גלגלים קצר בכ-9 ס"מ.

כדי לאפשר לאופנוע להגיע לזוית ההטיה בה הוא נמצא לאורך כל המרוץ, הזיזה S&S את מצנן השמן, מצבר וחלקים ממערכת החשמל בשביל לאפשר הרכבה של צוואר היגוי המחדד את זוית ההיגוי בעוד 2 מעלות, דבר המשפר את מהירות ההיגוי ומקצר את בסיס הגלגלים.

כמו כן, הרכיבה S&S במתלי האופנועים מערכת קארטריג'ים מתכווננים, מוכנים למרוץ המשלימים את מתלה המונושוק של חברת FOX שתוכנן במיוחד למרוצי הפלאט-טראק.

זרוע הגלגל האחורית קוצרה ב-25 מ"מ ועל מנת שהגלגל לא יפגע במיכל הדלק הממוקם בתחתית  המושב, תכננה והרכיבה S&S מיכל דלק מאלומיניום, קטן יותר המאפשר לגלגל לנוע מבלי לפגוע בחלקי האופנוע.

כדי לתקוף את המסלולים המעגליים, הרוכבים קיבלו כידון רחב יותר וגבוה יותר המרים את המרפקים ומאפשר לרוכב שליטה טובה יותר על ההיגוי. לסיום, הורכבו גלגלי 19 אינץ' (הסטנדרט במרוצי פלאט טראק) של רולנד סנדס עם צמיגי דאנלופ DT3 יעודיים למרוצים שכאלה.

כל מה שנותר לנו זה להתבונן ביצירת המסלולים הזו ולקוות שאולי יום אחד גם אנחנו נוכל להתחרות על מסלולי מרוצי עפר באופן חוקי ומסודר במדינתנו שופעת החול.

Pictures Copyright: Ivo Ivanov

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל