fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

יצרנית האופנועים החשמלית NIU חושפת דגמים חדשים

יצרנית האופנועים החשמלית NIU חושפת דגמים חדשים

אביעד רייס

צילום: יצרן

החשיפות של כלי רכב חשמליים חדשים מתערוכת CES ממשיכות. הפעם זה תורה של יצרנית הקטנועים החשמלית NIU שמרחיבה פעילות וחושפת צמד דגמים חדשים סופר טכנולוגיים: אופנוע עם צמד סוללות נשלפות ותלת גלגלי שחונה את עצמו לבד. 

הראשון הוא ה-RQi-GT, אופנוע חשמלי שמזכיר בעיצומו את הוויטפילן 701 של הוסקוורנה. טווח הרכיבה המירבי עומד על כ-130 ק"מ ברכיבה עירונית, ההספק עומד על כ-40 כ"ס והמהירות המירבית עומדת על כ-160 קמ"ש אבל מה שהכי מעניין זה שבנוסף למטען הרגיל מגיע האופנוע גם עם צמד סוללות נשלפות מה שבעצם מאפשר לטעון אותו בכל מקום. 

ההינע הסופי מתבצע באמצעות שרשרת והמנוע עובד על רצועה. ל-RQi-GT יש פנס קדמי עוקב פנייה, מערכת ABS ולפי הדיווחים, גם בקרת אחיזה. בין הפיצ'רים המגניבים איתם מגיע האופנוע ניתן למצוא בקרה נגד גניבה שפועלת דרך פונקציית ה-GPS שנמצאת במסך ה-TFT המובנה של האופנוע ושולחת התראות במקרה הצורך גם לאפליקציה הייעודית של האופנוע שמותקנת במכשיר הטלפון החכם. 

הכלי השני שנחשף הוא ה-TQi-GT התלת גלגלי שמגיע עם גג, בדומה לב.מ.וו C1 המיתולוגי. התלת מוכוון למרחב העירוני עם מהירות מירבית של כ-80 קמ"ש ומציע טווח רכיבה גדול של כ-240 ק"מ. המנוע החשמלי שגודלו עדיין לא פורסם – מתוצרת בוש והסוללות בשני הכלים באות מפנסוניק. 

ה-TQi-GT מציע מערך בטיחות ואבזור פורץ דרך: יש לו מנגנון איזון עצמי מה שאומר שניתן כמובן לעמוד ברמזור בלי להוציא רגל ומנגנון חנייה אוטונומי – כן, כן, הקטנוע הזה חונה את עצמו, אולי מדובר אף בהכנה לשימוש אוטונומי מלא. 

עוד בחבילה הטכנולוגית של ה-TQi-GT: מערך מצלמות וחיישנים היקפי שמספקים התראות על רכבים, הולכי רגל ועצמים במרחב, כרית אוויר קדמית, בקרת אחיזה ובקרת שיוט אדפיבית, מערכת התראת התנגשות, ABS, מסך TFT, אפליקציה ייעודית, מערכת למניעת גניבות ועוד. בתלת גלגלי הסוללות אינן נשלפות ונטענות בתחנות טעינה ייעודיות. 

דגם נוסף שנחשף בתערוכה הוא ה-EB-01 – אופניים חשמליים עם סוללה נשלפת שמספקת טווח רכיבה של כ-120 ק"מ, שלושה מצבי רכיבה, בקרה נגד גניבות ועוד. דגמים אלו מצטרפים למשפחת הקטנועים החשמליים של NIU שבהחלט שווים גם תשומת לב. פרטים נוספים או מחירים עדיין אין וגם לא מדינות יעד לשיווק אבל מה שבטוח שיהיה מגניב לראות את צמד הכלים האלו מגיעים לכאן. 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל