מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
הווסקוורנה באנר שמאל
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
אייפקס
אופנוסנטר קוביה שמאל
Ad motorsport
לארט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
לרט
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HRP קוביה שמאל
HJC
כרמיאל קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
ברקום קוביה שמאל
הארלי שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל

חלמתם על RC211V? קבלו מונדיאל-מוטו סופרבייק V5

חלמתם על RC211V? קבלו מונדיאל-מוטו סופרבייק V5

גיא בן ברק

צלם: יצרן

הסדנא הזעירה מונדיאל-מוטו (אין קשר ליצרן העבר מונדיאל) השוכנת בעיר מודנה באיטליה מפרסמת סופרבייק מעניין אותו בכוונתה לייצר בכמות מוגבלת החל משנת 2023, כאשר החשיפה הראשונה מתוכננת לנובמבר 2019. למרות המפרט האקזוטי המחיר דווקא שפוי, 27,000 אירו באירופה, וזו גישה חדשה לאופנועי בוטיק איטלקים, להבדיל מהקלאסיקה של בימוטה אשר סמלה מחיר אסטרונומי להשגת ביצועים ועיצוב וייחודיות.

אמרנו בימוטה אבל אנחנו כבר מזמן לא בשנות השבעים של המאה העשרים, אופנועי סופרבייק אקזוטיים כבר לא ממש מסובבים ראשים מאחר והסופרבייק הסדרתיים כבר ממילא נהנים מעיצוב ומטכנולוגיית GP, שלא לדבר על גרסאות העל שלהם המוסרות לכול דחפין עשיר טכנולוגיה וביצועים שלפני עשר שנים היו פחות או יותר בידי נאס"א בלבד.

אולם הסופרבייק של מונדיאל-מוטו בכול זאת יוצא דופן מאחר והוא מציע, לראשונה, מנוע V5 לכביש הציבורי. מנוע חמישה צילינדרים ספורטיבי כזה מספק שילוב מעולה של ממדים עם ביצועים, מידות בוכנה של אפס מהלך על קוטר גדול נותנות את היכולת לעלות לסל"ד אדיר ולקבל הספק על, ובמקביל סידור של וי-טווין כפול, פלוס צילינדר בודד המתוזמן בנפרד, מספק משיכה מצוינת בסל"ד בינוני ובמקביל אחיזה מעולה לגלגל האחורי. והפסיכולוגיה – אי אפשר לקנות מנוע כזה לכביש הציבורי וזה מי שמכיר אופנוענים, מטריף את כולם בפני עצמו. מנוע וי-חמש עלה לכותרות ב-2001 אז הונדה ציידה את אופנוע המוטוGP שלה במנוע וי-חמש, מנוע שעד היום נחשב למושקע, גאוני והמצליח ביותר מבין מנועי המוטוGP בעשרים שנותיה, ואין מנוע שמתקרב אליו גם היום.

ההצלחה של ה-RC211V הייתה עצומה, גם בזכות אחד ולנטינו רוסי, אבל בעשר שנים מאז החלפתו של הוי-חמש הזה יושבים אנשים ומתפללים שיום אחד הונדה תייצר גרסה של מנוע הוי-חמש לכביש הציבורי. זה לא קרה ומי שמכיר את היפנים יודע שזה גם לא יקרה, אולם מי אם לא האיטלקים לספק את הוי-חמש בהפתעה ובדרך מקורית.

המנוע של מונדיאל-מוטו, וי-חמש, עם שלושה צילינדרים מלפנים ושניים מאחור, בנפח 1000 סמ"ק, מייצר 200 כוח סוס בגרסה הבסיסית. השילדה לא מפגרת, שלדת קרבון עם מתלי אוהלינס, משקל האופנוע עומד על 179 קילו, יש חבילת אלקטרוניקה והעיצוב איטלקי אקזוטי, אך המחיר כאמור בהחלט בהישג יד.

תגובות

הונדה מגדל 520