מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
KTM עליון קוביה
תמוז
סטומפ
קריפטונייט
לרט
ברקום שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל

הפניגאלה V4 סופרלג'רה של דוקאטי נחשף רשמית

הפניגאלה V4 סופרלג'רה של דוקאטי נחשף רשמית

מערכת מוטו

צילום: יצרן

על לא מעט אופנועים ספורטיביים אומרים שהם אופנועי מסלול לכביש הציבורי, אבל יכול להיות שאין ראוי לתואר הזה יותר מהדוקאטי פניגאלה V4 סופרלג'רה – שכונה עד לפני כמה שעות בודדות 'פרויקט 1708', ונחשף אמש בצורה רשמית.

את זה שיש לאופנוע הזה מכלולים פסיכיים, אנחנו כבר יודעים – מידע שדלף לרשת בימים האחרונים רמזו על כך שמדובר באופנוע באמת מטורף, ועל כן קצת מן הנתונים: מנוע דזמוסדיצ'י סטרדלה R בנפח 998 סמ"ק עם הספק של 224 כ"ס שהופכים ל-234 עם מערכת פליטה ייעודית של אקרפוביץ' מטיטניום שיוצרה במיוחד בעבור האופנוע הזה ומסופקת כחלק מקיט מרוצים אותו יקבל כל רוכש מאושר. המשקל היבש עומד על 159 ק"ג והסופרלג'רה ('סופר קל' בעברית) שוקל כ-16 ק"ג פחות מפניגאלה V4 הרגיל. עם קיט המרוצים הכל הופך להיות יותר מעניין – כשהמשקל יורד ל-152.2 ק"ג וההספק עולה ל-234 כ"ס, מה שאומר יחס הספק/משקל של 1.54 כ"ס לקילו. נתון מטורף ובגובה ביותר באופנוע יצור סדרתי.

ערימות של קרבון פייבר, לחובבי הז'אנר.

השלדה, הפיירינג, הזרוע האחורית והחישוקים עשויים קרבון פייבר ובדוקאטי מדווחים על לא מעט טכנולוגיה שנלקחה מעולם התעופה אל תהליך הייצור של הסופרבייק החזק בהיסטוריה של דוקאטי. ממש כמו מטוס קטן, הסופרלג'רה מצויד בכנפונים – גם הם מקרבון פייבר – שמספקים כח הצמדה של 50 ק"ג ב-270 קמ"ש – 20 ק"ג של הצמדה יותר מבדגמי הפניגאלה V4 וה-V4R החדשים לשנת 2020. הכנפיים משפרות את התאוצה – כשבעצם מונעות מהפרונט להתרומם, בקרה לבדה לא יכולה להתמודד עם כוחות עצומים כאלו ומסייעות גם לבלימה טובה יותר. בדוקאטי האריכו גם את הזרוע אחורית כדי להשיג יציבות טובה יותר על המסלול, ויחד עם הכנפונים שמצמידים את הכלי אל האספלט האיכותי של מסלולי המרוצים, זה אמור לעבוד מצוין.

הסופרלג'רה מציע לרוכב 8 מצבי רכיבה – Race A, Race B ומצב ספורט הכולל עוד 5 מצבים נוספים שהרוכב יכול לכוון לפי ההעדפות האישיות שלו. עוד באלקטרוניקה – אפשרות לרוכב לתעד את הזמנים שלו עם 5 מסלולים מובנים מראש – לגונה סקה, מוג'לו, חרז, ספאנג ולוסייל. עם קיט המרוצים מגיעה גם גישה למפת Race GP, שעוצבה על ידי אנדראה דוביציוזו בכבודו ובעצמו. ממשיכים במפרט שלא מפסיק להרשים: בולמי אוהלינס עם קפיצי טיטניום והקליפרים היוקרתיים ביותר של ברמבו, מסדרת Stylema R.

הכי קיצוני שיש והשמועות אומרות שכבר יש אחד בדרך לארץ…

הסופרלג'רה לא מרשים רק על הנייר – אלסנדרו וואליה, בוחן רשמי של דוקאטי, קבע עם האופנוע שצוייד בקיט המרוצים הייעודי וצמיגי סליקס זמן של 1:52:45 במסלול מוג'לו – פחות משתי שניות מהזמן שהשיג מישל פיירו על ה-V4R SBK – אופנוע מסלול שעליו הוא התחרה בליגת ה-Motorspeed האיטלקית.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

המסירות מתחילות בחודש יוני הקרוב כאשר 5 סופרלג'רות אמורות לרד מפס הייצור בכל יום, חלק מסדרה שתיוצר ב-500 יחידות בלבד כשכל רוכש יקבל כמובן ניירת חתומה ומספר סדרתי שמוטבע במספר מקומות על האופנוע. יש גם לא מעט פינוקים לרוכשים – כיאה באופנוע שעולה 100,000 אירו: אפשרות לרכוש קסדת קרבון פייבר של אראי וחליפה מיוחדת עם מערכת כריות האוויר ה-D-AIR של דיינז בצבעי האופנוע. יש גם את חבילת ה-SBK Experience – סיבוב במוג'לו על הפניגאלה V4R שמתחרה באליפות הסופרבייק או את חבילת ה-MotoGP Experience – סיבוב על ה-GP20 כמו של דוביציוזו ופטרוצ'י.

גלריה

  • DU 2019-10-02 MECCANICA 1708

  • DU 2019-10-02 MECCANICA 1708

  • DU 2019-10-02 MECCANICA 1708

  • DU 2019-10-01 COMPONENTI 1708

  • DU 2019-10-01 COMPONENTI 1708

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
מטרו מגדל שמאל