מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

Ad motorsport רוית
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
רוית דדוש עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטומפ
סטפן
תמוז
KTM עליון קוביה
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
1 על 1
לרט
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה

המשטרה פועלת לאיסור רכיבה על שול ימין

המשטרה פועלת לאיסור רכיבה על שול ימין

כתב: דניאל 'מיצו' פטרי | צילום: אריק רוזנבלום

 

כפי שרוב הרוכבים יודעים, מאז שנת 2008 קיים מעין הסכם ג'נטלמני (או הסכמה בשתיקה) בין משטרת התנועה לבין נציגי הרוכבים (בהובלתו של מועדון האופנועים הישראלי) לפיו בעת קיומו של פקק תנועה ו/או תנועה המזדחלת באיטיות על כביש מהיר שבו יש שול ימני (לדוגמה – נתיבי איילון, כביש 4, כביש 5, כביש 1 וכו'), תתיר המשטרה לרוכבי דו"ג לרכוב על שול ימין בלבד בצורה זהירה, איטית, מתחשבת וללא השתוללות.

מדובר בהבנה בין המשטרה לרוכבים, והנחיה פנימית שלה לא לאכוף עבירות אלה. בניגוד למה שחלק מהרוכבים חושבים, הרכיבה בשול ימין איננה חוקית כיוון שהסטטוס החוקי של פעולה זו מעולם לא השתנה. אלא שלפי הסדר זה, כל עוד תנאים אלה מתקיימים, המשטרה לא נהגה לאכוף את החוק המונע נסיעה בשול ימין.

חשוב להזכיר ששול שמאל (שחוקית כלל לא נחשב כשול) אסור לחלוטין לתנועה, וכל מי שרוכב עליו מסתכן בקבלת דו"ח – ובצדק מוחלט.

האם ימיו של הסדר זה ספורים ודינו להתבטל? מסתבר שכן וזאת לפי מסמך משטרתי שבו מפורטות העבירות שעליהן הולכת משטרת התנועה לתת דגש באכיפתה כנגד רוכבי דו-גלגלי. הסיבה הרשמית: הכמות הבלתי נתפסת של הרוגים בקרב רוכבי הדו-גלגלי בארץ בשנת 2019 שבה חל גידול משמעותי במספר ההרוגים לעומת שנים קודמות.

11 תגובות ל המשטרה פועלת לאיסור רכיבה על שול ימין

  1. תמיד יש מקרים שאפשר להראות למה לא… מרגיש יותר כמו מקרה של לעשות על על הגב של רוכבי באופנועים עוד כסף

  2. תודה לכל האהבלים שטסים בשוליים על 100 כשהתנועה זורמת ב 80
    זה משלים את שימת הזין ורכיבה על הזברות ("מה השתגעתי לחזור לנתיב, זה יותר מסוכן"), ולקינוח אגזוזים פתוחים שנשמעים כמו אשתו הצרחנית של אלוהים ולקינוח אחרון החלפות נורות ראשיות שמסנוורות כאילו מישהו מרתך לך ברזל מול העיניים.

    • הם כנראה לא יודעים שהביטוח לא תופס בשוליים גם אם אתה לא אשם בתאונה. בעצם מה אני מקשקש אומרים ל 50 אחוזים אין ביטוח בכלל.

  3. אז כדי להילחם בתאונות הדרכים מעדיפים לאכוף את החוק ולסכן את הרוכבים בחיכוך עם כלי הרכב בפקק.
    היתרון של השול הימני שהרוכב נלחם ב2 גזרות עקריות.
    הקדמית עליה יש לו שליטה והשמאלית עליה יש לו שליטה חלקית.
    לעומת נסיעה בתוך התנועה שם יש לו 3 גזרות לוחמה נוספות וללא מרווח פעולה כאשר מאחור השליטה של הרוכב כמעט ולא קיימת בתוך תנועה צפופה.
    זו החלטה מבישה ולא מושכלת שבה בעצם במקום להתמודד עם רוכבים פורעי חוק שבכל מקרה מסכנים את עצמם מסכנים אוכלוסיה שלמה שזכתה בעבר לביטחון יחסי.

    התוצאה להערכתי ריבוי תאונות והגדלת העומס על הכבישים.
    טימטום לשמו

    • ינון, ההחלטה לאכוף את הרכיבה בשול התקבלה כתוצאה של עליה בלתי סבירה של רוכבים שמתו כתוצאה של תאונות בשול. פשוט טסים בשול, עולים על הזברות, ולבסוף מתישהו מוצאים את מותם בתאונה שיכלו למנוע אילו היו נוסעים כמו בני-אדם. אני, שרוכב בשול לפי ההנחיות של המשטרה (רק בפקק, במהירות נמוכה, ובלי לעלות על הזברה), פעמים רבות כמעט הייתי מעורב בתאונות של רוכבים שעשו שטויות רק בשביל לעקוף אותי בכל מחיר מבלי שיורידו את מהירות הנסיעה.

      אתה יודע מה? אני תומך במהלך, גם אם הוא מאט את הנסיעה שלי לתל אביב כל בוקר וגורם לי ליותר סכנה. אסע בזהירות. אולי בעוד כמה זמן, אחרי שירסנו את המשתוללים, ההבנות יחזרו לתוקף.

    • דווקא כן היתה עליה בהרוגים בשול. תאונות עצמיות ותאונות עם רכבים עומדים, בעיקר. זוהי הסיבה להחלטת המשטרה.

  4. אין כל קשר בין דאגת המשטרעעע להצלת חיים לאיסור הנפשע הזה , אלא רק לעוד חליבה של הנתינים ,,במטרה למלא את הקופה הציבורית הגזלנית. נכון שישנם לא מעט רוכבים, שחושבים שהשול מסלול מירוצים ,אבל גם לגבי הכביש עצמו הם חושבים ,כך עניין חינוכי תרבותי!! האלטרנטיבה הרבה יותר גרועה ,פשוט יהיו הרבה יותר תאונות המערבות דוג", הרבה יותר מהמצב הנוכחי . חבורת חלמאים יושבים במוסדות המדינה ומחליטים החלטות של חיים ומוות בשליפה מהמותן, ללא שום מחשבה, אבל זאת באמור מדינת ישרעעעעהלללל !!! אף פעם אין כאן מחשבות לרווחת הנתינים ,אלא רק כיצד לחלוב ולגזול.

  5. שטויות שיאכפו את אלה שטסים ועוקפים בשול הימני ולא את אלה שנוסעים עד 50 קמ"ש. אין הרוגים בגלל נסיעה בשול הימני, יש הרוגים הכוכבים על כלים שאין להם ניסיון לשלוט עליהם. אני רוכב 25 שנה כל פעם התקדמתי לאט לאט בכוח של האופנוע. זה יגרום להרבה תאונות ביטוח קטנות והורדת מראות, ושוב תעלו לנו את הביטוח. איזה מרגיז שבגלל כמה אחוזים מתפרעים ושליחים יותר מ 100 אלף רוכבים יפגעו.

  6. טוב זה בלתי נסבל.
    ההחלטה מטומטמת ומסכנת את הרוכבים.
    מי מרים את הכפפה ומארגן הפגנה באיילון?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל